• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3327 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

آزادي زندانيان با سند جعلي

باشگاه خبرنگاران| دادستان عمومي و انقلاب مركز استان گفت: 9 نفر از عوامل آزادي زندانيان با جعل اسناد ميلياردي بازداشت شدند.

حاجي رضا شاه‌كرمي با اشاره به دستگيري متهمان پرونده جعل در استان البرز، اظهار داشت: در اين پرونده چند نفر از زندانياني كه در زندان‌هاي كرج بودند، افرادي را از بين زندانيان شناسايي كرده و اعلام مي‌كردند كه سند براي تامين وثيقه لازم جهت مرخصي آنها از زندان را در اختيار دارند. وي با بيان اينكه متهمان در خارج از زندان با افرادي مرتبط بودند، بيان كرد: متهمان با افراد ديگري در ساير استان‌ها غير از البرز مانند مشهد، تهران و اصفهان كه داراي اسناد كم ارزش بودند مرتبط بوده و خانواده زندانيان شناسايي شده را به وسيله تلفن به آنها معرفي مي‌كردند. دادستان كرج با بيان اينكه متهمان با برخي كارشناسان رسمي مرتبط بوده‌اند، افزود: با هماهنگي‌هاي بين متهمان و كارشناسان و در ازاي پرداخت مبالغي به كارشناسان، براي اسناد ارايه شده قيمت‌هاي غيرواقعي تعيين مي‌شد و با استفاده از اسناد ارزش‌گذاري شده به صورت غيرواقعي، زندانيان را با توديع وثيقه از زندان آزاد مي‌كردند.

شاه‌كرمي با اشاره به اينكه برخي كارشناسان در تعيين قيمت غيرواقعي اسناد همكاري‌هايي را با متهمان انجام داده‌اند، گفت: در يكي از اين موارد يك كارشناس رسمي سندي را پس از ارزيابي 12 ميليارد تومان ارزش‌گذاري كرده بود ولي پس از بررسي‌هاي لازم معلوم شد كه ارزش آن سند بيش از 200 ميليون تومان نبوده و فردي كه اين سند براي او به عنوان وثيقه گذاشته شده پس از خروج از زندان به خارج از كشور فرار كرده است. وي اظهار داشت: علت زنداني شدن فردي كه پس از ارايه سند مجعول از زندان متواري شده، ارتكاب به جرم كلاهبرداري از طريق دريافت وام‌هاي كلان از بانك‌هاي كشور به وسيله ارايه اسناد مجعول بوده است. دادستان عمومي و انقلاب كرج گفت: متهمان بابت اين سند 200 ميليوني از زندانيان 800 ميليون تومان دريافت كرده‌اند. وي افزود: در مورد ديگري كارشناسان رسمي سندي را يك ميليارد و 200 ميليون تومان ارزش‌گذاري كرده بودند كه پس از بررسي‌ها مشخص شد ارزش آن سند 100 ميليون تومان بيشتر نبوده است. وي با بيان اينكه اداره اطلاعات روي اين موضوع اقدامات بسيار خوبي را انجام داد، اظهار داشت: در رابطه با اين موضوع تاكنون 9 نفر بازداشت شده‌اند و موضوعات فني پرونده صورت گرفته و تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه دارد. شاه‌كرمي ادامه داد: معمولا افرادي كه اين سندها را گذاشته‌اند متواري شده‌اند. وي افزود: برخي كارشناساني كه اين اقدامات را انجام داده‌اند دستگير شده و بقيه كارشناساني كه مرتكب جرم شده‌اند در شرف دستگيري هستند. شاه‌كرمي با بيان اينكه نوع اتهامات متهمان اين پرونده متفاوت است، اظهار داشت: متهمان اين پرونده به ارتكاب جرايمي مانند جعل، استفاده از سند مجعول و كلاهبرداري متهم هستند. وي با بيان اينكه كارشناساني كه اين اسناد را ارزيابي كرده‌اند نيز متهم به ارتكاب جرم گزارش خلاف واقع هستند كه در حكم كلاهبرداري است، بيان كرد: اين كارشناسان طبق قانون كارشناسان، اظهارنظر خلاف واقع را انجام داده‌اند. دادستان كرج با بيان اينكه حجم اين پرونده گسترده است، افزود: اميدواريم كه همه متهمان اين پرونده را دستگير كنيم. شاه‌كرمي با بيان اينكه فرد متواري به خارج از كشور يكي از زنداني‌هاي مربوط به استان البرز بوده است، تصريح كرد: عمده باندي كه سندها را براي ارزيابي ارايه مي‌كردند در استان‌هاي اصفهان، تهران و مشهد بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون