• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3327 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

خبر كوتاه

تهديد به انتشار تصاوير خصوصي

ايرنا| رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي كه شهروند همداني را به انتشار تصاوير شخصي تهديد كرده بود، خبر داد. سرهنگ اكبر اميني افزود: با مراجعه و ارايه شكواييه شهروند همداني مبني بر تهديد درخصوص انتشار تصاوير شخصي وي در شبكه‌هاي اجتماعي، موضوع در دستور كار فوري كارشناسان پليس فتا قرار گرفت. وي بيان كرد: طبق اظهارات شاكي چندي پيش تهديدي پيامكي از جانب شخصي ناشناس مبني بر انتشار تصوير شخصي در فضاي مجازي به وي ارسال شده و از شاكي درخواست پرداخت 20 ميليون ريال وجه نقد شده است. اين مقام انتظامي افزود: با انجام اقدامات فني و با به‌كارگيري شگردهاي خاص پليسي، فردي كه با دانش بالاي رايانه‌اي قصد پاك كردن رد پاي خود را داشت، شناسايي و دستگير شد. سرهنگ اميني اظهار كرد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات انكارناپذير رايانه‌اي به بزه انتسابي اقرار و در بازجويي فني به عمل آمده اعتراف كرد. وي افزود: متهم عنوان كرد كه پيش‌تر از شاكي پرونده خواستگاري كرده كه به دليل اختلاف طبقات فرهنگي و اقتصادي از وي جواب منفي شنيده كه همين امر موجب انجام اين عمل مجرمانه شده است. رييس پليس فتاي همدان به شهروندان توصيه كرد: تصاوير شخصي و خانوادگي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك نگذارند. وي با تاكيد بر اينكه تلفن همراه محل مناسبي براي ذخيره اطلاعات و تصاوير خانوادگي نيست، گفت: با رمزگذاري روي گوشي، سيم‌كارت و كارت حافظه تا حدود زيادي مي‌توان از دسترسي افراد به اطلاعات شخصي جلوگيري كرد.

 

قتل فيلمبردار و گزارشگر امريكايي در پخش زنده

ايسنا| گزارشگر و فيلمبردار يك شبكه تلويزيوني امريكا در جريان پخش زنده از اين شبكه با شليك گلوله فردي ناشناس كشته شدند. آليسون پاركر و آدام وارد، فيلمبردار و گزارشگر شبكه تلويزيوني WDBJ-TV وابسته به شبكه سي. بي. اس امريكا صبح روز چهارشنبه حين پخش يك برنامه زنده تلويزيوني در شهر مونتا در ايالت ويرجينيا با شليك گلوله كشته شدند. پليس ناحيه فرانكلين كانتي تاييد كرد، وضعيت را به عنوان تيراندازي فعال در نظر گرفته و متهم كه گمان برده مي‌شود مرد است، هنوز دستگير نشده است. اين حادثه در ساعت 6:45 صبح به وقت محلي گزارش شد و در پي اعلام آن مدارس منطقه اطراف محل حادثه دانش‌آموزان را ممنوع‌الخروج كردند. اين تيراندازي در «بريج‌واتر پلازا» كه يك تاسيسات تفريحي همراه با فروشگاه، رستوران و زمين گلف و قايق اجاره‌اي است، رخ داد.

 

كشف 500 كيلوگرم ترياك در قم

پليس|رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان قم از كشف 500 كيلوگرم ترياك در اين استان خبر داد. سرهنگ غلامعباس بلفكه روز چهارشنبه در گفت‌وگويي عنوان كرد: پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم موفق شد در چهار عمليات جداگانه، 12 تن از قاچاقچيان اصلي مواد مخدر را در حوزه جغرافيايي اين استان دستگير كند. وي افزود: از اين افراد حدود 500 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و نيز 18 دستگاه خودروي سبك و سنگين از آنها توقيف شد. بلفكه گفت: يكي از اين كشفيات مربوط به دو دستگاه خودروي يدك‌كش حامل 12 دستگاه خودروي خارجي ترانزيتي بود كه مواد را از يكي از استان‌هاي جنوبي بارگيري و به صورت مختلف داخل اين خودروها جاسازي كرده بودند و قصد داشتند آن را از محورهاي مواصلاتي استان قم به شمال غرب كشور برسانند. وي با اشاره به دستگيري چهار تن از عناصر اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر خاطرنشان كرد: پليس قاطعانه با هنجارشكنان برخورد خواهد كرد و هيچ كس نمي‌تواند خود را از قانون و پليس رهايي دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون