• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3329 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور

عدد نوشت

صدور كد سهامداران خارجي

مدير امور عمليات سهامداران شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) اعلام كرد: با صدور 14 كد در مردادماه، تعداد سهامداران خارجي بازار سرمايه ايران از مرز 400 كد گذشت. فريبا اخوان افزود: 13 سهامدار حقيقي از كشورهاي ايتاليا، استراليا، بلژيك، سوئد، انگليس، كويت، آفريقاي جنوبي، عمان، لبنان، بحرين و افغانستان (3 نفر) با پشت سر گذاشتن مراحل قانوني، كد معاملاتي فعاليت خود را در بازار سرمايه ايران دريافت كردند. يك سرمايه‌گذار حقوقي خارجي نيز ماه گذشته كد سهامداري خود را از شركت سپرده‌گذاري مركزي كسب كرد تا تعداد سرمايه‌گذاران حقوقي خارجي فعال در بازار سرمايه ايران به عدد 31 برسد.

 

صادرات مرغ و تخم‌مرغ

مدير عامل شركت پشتيباني امور دام از تامين و توزيع بيش از چهار ميليون و 700 هزار تن خوراك دام و طيور طي دو سال گذشته خبر داد و گفت: مرغ و تخم‌مرغ از سال گذشته به محصولات پروتييني صادراتي تبديل شدند، به طوري كه پارسال 415 تن از اين محصولات به كشورهاي مختلف صادر شد. مصطفي ياسايي، اظهاركرد: شركت پشتيباني امور دام همه امكانات خود را در راستاي ايجاد ثبات در توليد، قيمت و مصرف اقلام علوفه‌اي و محصولات پروتييني دام و طيور براي به حداقل رساندن اثرات نوسانات قيمت جهاني در وضعيت قيمت بازار داخلي اين محصولات اساسي به‌كار گرفته و با ديدگاه دوجانبه حمايت از توليد و مصرف، اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده است.

 

برگشت سفته و برات

بررسي شاخص‌هاي بانكي و اقتصادي در چهارماهه ابتدايي امسال حاكي از كاهش برگشت سفته و برات، ريزش قيمت سكه و ارز در بازار و همچنين رشد شاخص بها در توليد است. بنا بر آمارهاي منتشره بانك مركزي از حدود 10 شاخص، تورم در بخش توليد در چهار ماهه ابتداي امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 7/5 درصد و در حوزه كالاهاي صادراتي 8/15 درصد افزايش يافته است. آمار بانك مركزي از فروش سفته و برات در تهران نيز حاكي از افزايش در اين بخش است به‌گونه‌اي كه در چهار ماهه اول امسال بالغ بر 44 ميليارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شده كه در مقايسه با مشابه سال قبل 7/17 درصد افزايش يافته است.

 

ميزان كاهش قيمت دلار

در چهار ماه ابتدايي امسال همچنين متوسط قيمت فروش يك سكه تمام بهار‌آزادي در بازار شهر تهران با طرح قديم بيش از 927 هزار تومان بوده كه 5/4 درصد در مقايسه با دوره مشابه سال قبل كاهش دارد. در عين حال كه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد نزديك 930 هزار تومان به فروش رفته و كاهش 6/4 درصدي داشته است. در بازار آزاد متوسط فروش يك دلار با رشد 5/3 درصدي نسبت به چهار ماهه ابتدايي سال گذشته 3315 تومان بوده و قيمت يك يورو 3677 تومان كه كاهش 4/16 درصدي دارد. در بازار سرمايه هم آمار بانك مركزي از تحولات چهار ماهه نشان مي‌دهد كه بالغ بر 68 ميليارد سهم به ارزش 128 هزار ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار معامله شده كه از لحاظ تعداد 1/28 درصد افزايش و از نظر مبلغ 3/52 درصد كاهش يافته است.

 

تعداد كارگران ساختماني آموزش ديده

رييس سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران در تشريح وضعيت موجود صنعت ساختمان كشور گفت: در حال‌حاضر حدود 3 هزار پروژه عمراني نيمه‌تمام و بلاتكليف در كشور وجود دارد. مهدي‌موذن تصريح كرد: وجود 60 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور از معضلات امروز صنعت ساختمان است كه با وجود تاكيداتي كه بر احياي اين بافت‌ها مي‌شود، احياي اين بافت‌ها بسيار ضعيف بوده است. وي با بيان اينكه اكنون عمر مفيد ساختمان در كشور حدود 30 سال است، افزود: كشته شدن حدود 40 هزار نفر در هريك از زلزله‌هاي بم و رودبار با شدت حدود 7 ريشتري ناشي از همين مساله است كه متاسفانه با اذعان كارشناسان و مسوولان به اين معضل هنوز برنامه اساسي و بنيادي جهت اصلاح ساختار ساخت و ساز كشور پيش‌بيني نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون