• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3330 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور

بدهي خارجي ايران 5/5 ميليارد دلار شد

گروه اقتصادي | بدهي خارجي كشور در خرداد ماه امسال با 377 ميليون دلار افزايش نسبت به اسفند 93 به 5 ميليارد و 484 ميليون دلار رسيد.

آخرين آمار و ارقام منتشر شده از سوي بانك مركزي نشان مي‌دهد حجم كل بدهي ايران در پايان خرداد ماه به 5 ميليارد و 484 ميليارد دلار رسيده كه نسبت به اسفند سال گذشته 377 ميليون دلار افزايش را نشان مي‌دهد.

بدهي كوتاه‌مدت كشور 454 ميليون دلار و بدهي ميان مدت و بلندمدت 5 ميليارد و 31 ميليون دلار است.

بدهي ايران در خرداد ماه سال گذشته 6 ميليارد و 358 ميليون دلار بود كه از اين ميزان 775 ميليون دلار و بدهي ميان مدت و بلندمدت 5 ميليارد و 583 ميليون دلار بوده است.

حجم بدهي كشور در خرداد 92 معادل 7 ميليارد و 114 ميليون دلار و در خرداد 93 بالغ بر 14 ميليارد و 24 ميليون دلار بوده است.

روند بدهي‌هاي كشور در سه سال اخير با توجه به تحريم‌ها حدود 9 ميليارد دلار كاهش يافته است. افزايش حجم بدهي‌ها معمولا در شرايط افزايش مبادلات تجاري و مالي به وفور رخ مي‌دهد و به خودي خود علامت نامناسبي براي اقتصاد نيست چرا كه معمولا افزايش بد‌هي با افزايش مطالبات همراه است.

بررسي‌ها حاكي از آن است كه در سال جاري يك ميليارد و 240 ميليون دلار از بدهي‌هاي خارجي ايران سررسيد مي‌شود. ميزان بدهي‌اي كه در سال 1395 سررسيد خواهد شد برابر با يك ميليارد و صدميليون دلار خواهد بود.

روابط مالي ايران در سال‌هاي تحريم با جهان رو به كاهش گذاشت از اين‌رو ايران استقراض كمتري از نهادهاي بين‌المللي كرد. اين وضعيت ايران را در زمره يكي از كشورهايي كه كمترين بدهي جهاني را دارد قرار داده است.

نمودار جدول زير وضعيت بدهي‌هاي خارجي ايران در سال‌هاي اخير را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون