• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

نشست مطبوعاتي نمايش «دريا‌زدگي » برگزار شد

رضا بهبودي: دريا را در اين اثر لمس كردم

نشست مطبوعاتي نمايش «دريا‌زدگي » در حالي در تالار وحدت برگزار شد كه رضا بهبودي بازيگر اين نمايش به‌شدت نسبت به وضعيت سالن‌هاي تمرين تئاتر اعتراض داشت. عباس جمالي كه با «دريازدگي» نخستين تجربه كارگرداني خود را تجربه مي‌كند گفت كه در اين نمايش به فرم دلخواهش نزديك شده است. «توليد و اجراي اين اثر نمايشي براي من تجربه بسيار خوبي است چراكه به واسطه آن فرمي را تجربه مي‌كنم كه همواره دغدغه‌اش را داشتم. در اين اثر فرم و موضوع نمايش به خوبي همگن شده‌اند. » او گفت در اين نمايش بيش از هر چيز به حذف كردن توجه شده است. «طراحي كار ميني‌مال و مبتني بر حذف است. ما تمام فضاي صحنه را در يك كاناپه بزرگ خلاصه كرده‌ايم كه در آن سعي شده همه‌چيز بيش از آنكه نشان داده شود، حذف شود. حذف كردن باعث مي‌شود تخيل مخاطب بيشتر تحريك شود و به‌ جاي اينكه به تماشاگري منفعل تبديل شود مجبور به فكر و تخيل كردن خواهد شد.»

رضا بهبودي بازيگر اين نمايش نيز با اشاره به اينكه اهل شمال كشور است، گفت:
« مطالعه متن اين اثر براي من تجربه شاعرانه‌اي بود بنابراين با خواندن متن در ناخودآگاهم دريا را لمس كردم» اما پس از اين حرف‌ها بود كه اين بازيگر گلايه‌اش از وضعيت سالن‌هاي تمرين را گفت«ما در پايتخت كشور تمرين مي‌كنيم در حالي كه فضاي كار ما نه كولرش كار مي‌كند و نه هيچ چيز ديگرش!!! در زماني كه تمرين مي‌كنيم دهان بازيگراني كه عمري در حوزه تئاتر كار كرده‌اند پر از خاك مي‌شود به‌طوري‌كه من شب گذشته تا صبح از سرفه نمي‌توانستم استراحت كنم و اين در حالي است كه تا اجراي نمايش هم چيزي نمانده و من بايد با اين گلو روي صحنه بروم.» بهبودي كه بارها در نقاط مختلف جهان به صحنه رفته است با مقايسه فضاي تمرين و اجرا در ايران و خارج از ايران سعي كرد ميزان فاجعه بار بودن وضعيت سالن‌هاي تمرين را نشان دهد.» من در سالن‌هاي زيادي در خارج از ايران به صحنه رفته‌ام. اصلا اغراق نيست كه در طول تمرين و اجرا اگر از من خواسته مي‌شد زمين را ليس بزنم نگراني از اين بابت نداشتم اما با نهايت تاسف در كشور خودمان پس از تمرين يك نمايش نه تنها جوراب بلكه بايد پايت را هم عوض كني». بهبودي كه چندي پيش «ستوان آينيشمور » را روي صحنه داشت با اشاره به مديريت بهروز غريب‌پور گفت: «من سرتا پا قيام مي‌كنم براي مديريت بي‌نظير بهروز غريب‌پور در فرهنگسراي بهمن، خانه هنرمندان و... كه در دوره مديريت وي حتي با ذره‌بين ته سيگار هم روي زمين پيدا نمي‌كرديم. اين مساله‌اي است كه مديريت بايد آن را بخواهد. » او البته چند جمله‌اي هم خطاب به مديران تئاتري گفت. «شما بايد به هنرمند احترام بگذاريد و محيطي كه براي تمرين در اختيار هنرمند قرار مي‌دهي محيطي تميز باشد. تاسف بسيار مي‌خورم براي اين اوضاع كه دارد به انتهاي اضمحلال مي‌رسد.» محمد قدس، تهيه‌كننده نمايش «دريا‌زدگي» نيز از احتمال اجراي اين اثر در اروپا خبر داد.

نمايش «دريا‌زدگي» به نويسندگي و كارگرداني عباس جمالي و با بازي رضا بهبودي، پانته‌آ بهرام، ستاره پسياني و بهرنگ علوي از 12 شهريور در تالار حافظ به صحنه خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون