• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

سر خط خبرها

نمايشنامه «كبوتري ناگهان» به نويسندگي «محمد چرمشير» و كارگرداني «احمدرضا حجارزاده» روزهاي 11 و 12 شهريورماه در خانه نمايش «دا» خوانش مي‌شود.

يكشنبه هشتم شهريور همزمان با پنجمين روز از برگزاري هفدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني سنتي علي مرادخاني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مهدي شفيعي مديركل هنرهاي نمايشي، پريسا مقتدي رييس مجموعه تئاتر شهر و داود فتحعلي بيگي دبير اين دوره از جشنواره در تئاتر شهر حضور پيدا كردند و ضمن بازديد از اجراهاي ميداني جشنواره در بخش‌هاي مختلف از دو نمايش به صحنه رفته در روز پنجم ديدن كردند. نمايش‌هاي «نبش قبر» به نويسندگي و كارگرداني سيد علي موسويان و «كچلو» به كارگرداني عبدالرضا كشاورز دو اثر نمايشي بودند كه روز يكشنبه هشتم شهريور ماه به ترتيب در تالارهاي چهارسو و سايه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفتند.

زوج فرهاد آييش و مائده طهماسبي قصد دارند نمايش «مكبث» را در زمستان ۹۴ و بهار ۹۵ در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه ببرند. (مهر)

حميدرضا نوربخش به عنوان مدير سي و يكمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر انتخاب شد.

فيلم كوتاه «خويش انداز» به كارگرداني علي عرفان فرهادي در جشنواره بين‌المللي
«فول بلوم» حضور دارد. (مهر)

فيلم سينمايي «انارهاي نارس» به كارگرداني مجيدرضا مصطفوي توسط موسسه هنرهاي تصويري سوره در شبكه نمايش خانگي توزيع شد. (مهر)

طبق اعلام پيكر زنده‌ياد علي طباطبايي، بازيگر جوان تلويزيون و سينما كه شامگاه 8 شهريورماه درگذشت، سه‌شنبه 10 شهريورماه به خاك سپرده مي‌شود. (ايسنا)

شهركتاب اينترنتي جشن امضاي اينترنتي كتاب‌هاي «سيدعلي صالحي» را از روز دوشنبه ۹ شهريور برگزار مي‌كند. علاقه‌مندان مي‌توانند از ۹ تا ۲۰ شهريور، كتاب‌هاي منتشر شده صالحي در نشر نگاه را با امضا‌ي اين شاعر و با ۱۵ درصد تخفيف، از طريق سايت شهركتاب اينترنتي (shop.bookcity.org) خريداري كنند.

معاون اداري و مالي بنياد ادبيات داستاني از تامين ساختمان تازه اين نهاد فرهنگي و استقرار در آن خبر داد. بهروز جلالي معاون اداري و مالي بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان درباره وضعيت مكان استقرار بنياد ادبيات داستاني ايرانيان اظهار كرد: قرارداد ما با مالك ساختمان كوچه نويد مدتي بود كه تمام شده بود و ما نيز از مالك مهلتي دو هفته‌اي گرفتيم تا بتوانيم به ساختمان جديد نقل مكان كنيم كه اين جابه‌جايي در دست اجراست. (مهر)

دكتر ابراهيم قيصري در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بستري است. اين نويسنده و پژوهشگر ادبيات كه در سن 79 سالگي است در يكي از خيابان‌هاي تهران زماني كه در حال عبور از خط عابر پياده بود با يك دستگاه سواري تصادف كرد و آسيب ديد. (ايسنا)

قسمت چهارم «دندون طلا» ساخته داوود ميرباقري به تهيه‌كنندگي مهران برومند از چهارشنبه 11 شهريورماه در فروشگاه‌هاي سراسر كشور و آپارات فيليمو توزيع مي‌شود.

شوراي پروانه نمايش فيلم‌هاي سينمايي براي 4 فيلم مجوز نمايش صادر كرد. در جلسه 2شهريور كه با حضور اكثريت اعضاي شوراي پروانه نمايش فيلم‌هاي سينمايي برگزار شد، مجوز نمايش 4 فيلم «تابو» به تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي و به كارگرداني و نويسندگي خسرو معصومي با موضوع هنجارشكني (درام اجتماعي)، «آسمان آبي مادرم» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي علي قوي‌تن با موضوع اكرام يتيمان (ملودرام اجتماعي)، «شاهزاده روم (انيميشن)» به تهيه‌كنندگي حامد جعفري و به كارگرداني و نويسندگي هادي محمديان با موضوع تاريخ اسلام (مستند داستاني- تاريخي) و «تگرگ و آفتاب» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي رضا كريمي با موضوع ايثار و شهادت (ملودرام اجتماعي) صادر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون