• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3340 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

رييس كل دادگستري خراسان رضوي:

پرونده پديده به شكل غيرقضايي حل و فصل مي‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمين مظفري از حل و فصل غيرقضايي پرونده «پديده شانديز» خبر داد و گفت: «ستاد تدبير» در استانداري خراسان رضوي براي بررسي وضعيت اين پرونده مستقر شده است كه مصوباتي را براي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي ارسال كرده و منتظر تصويب اين مصوبات از سوي اين شورا هستيم.

رييس كل دادگستري استان خراسان رضوي از حل و فصل غيرقضايي اين پرونده خبر داد و به« ميزان» گفت: تدبير شده است تا به شكل غير قضايي پرونده حل و فصل شود و ماهيت مصوبات اين ستاد نيز بر حل غيرقضايي پرونده پديده شانديز تاكيد دارد و در غير اين صورت با رويه قضايي حل مي‌شود.

مردم در مساله پديده مقصر نيستند

از سوي ديگر دادستان عمومي و انقلاب مشهد ضمن تشريح آخرين وضعيت پديده و ميزان گفت: در موضوع پديده به هيچ عنوان مردم مقصر نيستند، دولت نيز مطالباتي از پديده شانديز دارد اما حق اولويت پرداخت با مردم است و پديده بايد اول بدهي مردم را بدهد. به گزارش فارس، غلامعلي صادقي در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي استان خراسان رضوي كه با حضور رييس و اعضاي كميسيون صنايع و كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي در محل اتاق بازرگاني خراسان رضوي برگزار شد، با اشاره به تخلفات شركت پديده ادامه داد: شركت پديده در ابتداي كار به دنبال اخذ مجوز براي ساخت‌ و ساز نبوده اما براي ادامه كار خود بيش از 40 هكتار از اراضي كشاورزي را بدون مجوز قانوني تغيير كاربري داده است. دادستان عمومي و انقلاب مشهد خاطرنشان كرد: نگراني‌ها در ارتباط با پديده زماني به وجود آمد كه هر سهم از حدود سه هزار تومان به 14 هزار تومان رسيد.

وي اضافه كرد: برآوردها اين بوده كه تنها 20 درصد سهام به مردم فروخته شده اما مدتي بعد مشخص شد سرمايه‌هاي اين شركت 20 هزار ميليارد تومان است. صادقي افزود: مديرعامل پديده ابتدا قرار بود ديگر پروژه‌هاي شركت را از محل پول خود به سرانجام برساند اما مدتي اظهار كرد كه نقدينگي كافي را ندارد و در محاسبات خود اشتباه كرده است.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد ادامه داد: در پي اظهارات مديرعامل پديده ما دو اقدام انجام داديم و آن اينكه جلوي تبليغات گسترده اين شركت را گرفتيم و همچنين مانع خريد و فروش سهام به شكل گذشته شديم. وي با تاكيد بر اينكه مردم در ماجراي پديده به هيچ عنوان مقصر نيستند، تصريح كرد: دولت نيز به دليل تغيير كاربري مطالباتي از پديده شانديز دارد اما حق اولويت پرداخت با مردم است و پديده بايد اول بدهي مردم را بدهد. صادقي به معضل موسسات درجه سه اشاره كرد و گفت: برخي مديران اين موسسات اموال مردم را به نام اعضاي خانواده خود زده و از پول مردم سوءاستفاده كرده‌اند. دادستان عمومي و انقلاب مشهد با تاكيد بر افزايش نظارت بانك مركزي بر اين موسسات بيان كرد: متاسفانه بانك مركزي در اين زمينه ضعيف عمل مي‌كند كه پيامدهاي آن را مردم مي‌بينند.

وي در پايان در ارتباط با مساله ميزان خاطرنشان كرد: مقرر شده است بانك صادرات به عنوان بانك عامل، اموال ميزان را به نقدينگي تبديل كرده و آن را بين سپرده‌گذاران توزيع كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون