• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3343 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

رشد لاك‌پشتي بورس

گروه اقتصادي| بورس تهران بعد از سقوط به كانال 62 هزار واحدي با رشد اندك 34 واحدي روي 62 هزار و 993 واحد باقي ماند. در بازار ديروز تنها گروه‌هاي مثبت قندي‌ها و مخابرات بودند. دو نماد «اخابر» و «همراه» ديروز به تنهايي بازار را 47 واحد بالا كشيدند. اين در حالي بود كه در گروه‌هاي معدني، نفتي، پالايشي، پتروشيمي، ساختماني، غذايي، خودرويي، پيمانكاري و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري شاهد افزايش عرضه بوديم. اما در گروه‌هاي دارويي، فلزات، سيمان، بانك‌ها و بيمه اي‌ها روند معاملات متعادل بود. «پارسان»، «وبملت» و «وتجارت» در معاملات ديروز بيشترين تاثير منفي را بر بازار داشتند. بازگشت محتاطانه بازار به دور مثبت در حالي اتفاق افتاده كه برخي كارشناسان پيش‌بيني مي‌كردند با تصويب نرخ جديد خوراك پتروشيمي‌ها ريزش بازار بيشتر از قبل شود و شاخص با شتاب بيشتري سقوط كند. اتفاق عجيب بازار ديروز افزايش معاملات حقيقي در برخي تك‌سهم‌ها و كاهش معاملات بلوكي بود كه سبب شد بازار روندي متعادل را دنبال كند. ديروز ميل حقيقي‌ها به فروش سهم بيشتر بود و حقوقي‌هاي بازار نسبت به عرضه سهم و خريد آن اقدام كردند با اين حال شركت‌هاي ارتباطات سيار، كشتيراني، مخابرات، مپنا و هليدنگ خليج فارس شاخص را به سمت مثبت شدن هل دادند اما شركت‌هاي بانكي و پتروشيمي همچون نفت و گاز پارسيان، بانك ملت، تجارت، سايپا، غدير، بانك صادرات و پالايشگاه بندرعباس مانع از مثبت شدن بيشتر شاخص شدند. همچنين در كنار بي‌رمقي سهامداران براي خريد، شركت‌هاي قندي از تقاضاي بهتري براي خريد برخوردار شدند به طوري كه قند اصفهان، قند قزوين و آذرآب از بيشترين تقاضاي خريد برخوردار شدند و فولاد خراسان به همراه سيمان اصفهان و قائن تقاضاي فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

 

نامه انتقادي بخشي از فعالان بازار سرمايه به رييس‌جمهوري

ديروز همچنين برخي فعالان بازار سرمايه در نامه‌اي انتقادي به رييس‌جمهوري، نرخ سود سپرده‌هاي بانكي و نرخ تسهيلات را جزو مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر مشكلات اقتصادي كنوني كشور عنوان كردند و از رييس دولت يازدهم خواستند به عنوان رييس مجمع عمومي بانك مركزي به اصلاح مشكلات كنوني در رابطه با بانك‌ها روند منفي فعلي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور اعم از توليد، صنعت، بازار سرمايه و... را تغيير دهد.

 

بازارها با آغاز سال 95 رونق مي‌گيرند

دبيركل كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري با اشاره به اينكه پيش بيني مي‌شود آثار عملي توافق بر اقتصاد در 6ماهه نخست سال آينده پديدار شود، گفت: باتوجه به ويژگي پيشرو بودن بازار سرمايه، بنابراين انتظار معقولي است كه از اواخر امسال يا از ماه‌هاي نخست سال آينده بازار سرمايه حركت رو به جلوي خود را آغاز كند. بهروز خدارحمي درخصوص روند اين روزهاي بازار سرمايه با اشاره به اينكه بعد از توافق هسته‌اي بيشتر بازارها در وضعيت انتظاري بسر مي‌برند، گفت: برداشته شدن تحريم‌هاي اقتصادي به زمان نياز دارد، بنابراين آثار رفع تحريم‌ها نيز پس از عملياتي شدن توافق برجام در بازار سرمايه خود را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون