• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3343 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

دور خيز يورو به سمت كانال 4000 توماني

گروه اقتصادي| نرخ انواع ارزهاي خارجي ديروز افزايش پيدا كرد. در حالي كه قيمت جهاني نفت خام دوباره در حال كاهش است، ارزش دلار در بازارهاي جهاني افزايش پيدا كرد و نرخ اونس طلا هم در محدوده 1108 دلار باقي ماند. بر اين اساس نرخ هر گرم طلاي 18 عيار ديروز تا 93 هزار و 400 تومان پايين آمد اما دلار بعد از نوسان در محدوده 3430 توماني و 3480 توماني سرانجام روي 3450 تومان ايستاد. بدين‌ترتيب به نظر مي‌رسد دلار بعد از عبور از محدوده مقاومتي فعلي بتواند وارد كانال 3500 توماني شود.

 

تاخت و تاز دلار و يورو

بر اين اساس با در نظر گرفتن نرخ 3350 توماني در زمان مشابه ماه قبل، نرخ دلار در يك ماه گذشته سه درصد افزايش پيدا كرده است كه در صورت عبور از كانال 3500 توماني نرخ رشد دلار از نيمه مرداد تا نيمه شهريور به بيش از پنج درصد مي‌رسد. اين در حالي است كه نرخ يورو در اين مدت حدود هفت درصد رشد كرده است. نرخ صعودي دلار در ساير ارزهاي خارجي هم تاثيرگذار بود و يورو، پوند، درهم و لير تركيه نيز با افزايش قيمت همراه شدند. يورو كه كانال 4000 توماني را هدف‌گذاري كرده ديروز تا 3970 تومان بالا آمد. پوند، درهم و لير تركيه نيز ديروز تا 5360 تومان، 950 تومان، 1170 تومان رشد كردند ولي بازار سكه همچنان در حال عقب‌نشيني است. سكه تمام طرح قديم و جديد ديروز با اختلاف قيمت اندكي روي 911 هزار تومان معامله شدند تا كاهش قيمت را نسبت به روز قبل به ثبت برسانند. نيم سكه هم تا 463 هزار تومان پايين آمد اما ربع سكه و سكه يك گرمي روي قيمت‌هاي پيشين يعني 255 هزار تومان و 170 هزار تومان باقي ماندند. قيمت طلا پس از كاهش متوالي براي سومين هفته متوالي ديروز با تغيير چنداني روبه‌رو نشده و به كمتر از 1110 دلار در هر اونس رسيده است. به گزارش رويترز، انتشار آمارهاي نگران‌كننده اقتصادي در امريكا طي روز جمعه و همچنين ادامه نگراني‌هاي بين‌المللي نسبت به وضعيت اقتصادي چين تاثير زيادي بر روند نوسانات قيمت طلا داشته است. بر اين اساس به نظر مي‌رسد برگزاري نشست دوروزه فدرال رزرو امريكا و همچنين انتشار آمارهاي اقتصادي چين، منطقه يورو و امريكا تاثير زيادي بر روند قيمت طلا در كوتاه‌مدت خواهد داشت. اين در حالي است كه براساس آخرين تحليل‌هاي تكنيكال، سطح مقاومتي قيمت طلا در كوتاه‌مدت 1110 دلار خواهد بود و اگر اين سطح شكسته شود قيمت اين فلز زرد تا 1114 دلار افزايش خواهد يافت.

به عقيده تحليلگران سطح حمايتي قيمت طلا نيز در شرايط كنوني 1100 دلار است و اگر اين سطح شكسته شود قيمت طلا تا 1094 دلار در هر اونس كاهش خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون