• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

شريعتمداري: مردم خودرو را گران‌تر و بي‌كيفيت‌تر مي‌خرند

 

معاون اجرايي رييس‌جمهور گفت: مردم توليد داخلي را گران‌تر و با كيفيت كمي پايين‌تر از مشابه خارجي خريداري كرده‌اند. محمد شريعتمداري در حاشيه افتتاح خط توليد يك خودرو با اعلام اين مطلب افزود: صنعت خودروسازي ما با وجود همه
افت و خيزها و فراز و فرودها همچنين فشارهاي ناشي از جنگ تحميلي و تحريم‌هاي پس از آن در انتقال فناوري و دانش فني و سرمايه و دسترسي به امكانات براي توليد برتر تا حدود زيادي راه خود را پيدا كرده است. شريعتمداري با بيان اينكه مردم شريف ما در اين سال‌ها همراه توليد داخلي بوده‌اند، افزود: مردم بعضا توليد داخلي را گران‌تر و با كيفيت كمي پايين‌تر از مشابه خارجي خريداري كرده‌اند. وي ادامه داد: مردم ما همچنين در يك جهاد ديگري كه حمايت از توليد داخلي است شركت كرده‌اند و ما بايد از اين روحيه مردم پاسداري و شرايطي را فراهم كنيم تا در آينده نه‌چندان دور كيفيت توليد محصولات ايراني در خور و شايسته مردم ايران باشد. شريعتمداري با بيان اينكه تلاش ما در اين جهت است، افزود: تا چندي پيش تنها 52 قطعه از قطعات خودرو تحت كنترل استاندارد قرار داشت كه شوراي راهبردي استاندارد تصويب كرده و به زودي با توافقي كه با كارخانه‌هاي سازنده خودرو به عمل آمده است ما به اين سمت حركت مي‌كنيم كه خودروي ساخته شده كامل را استاندارد كنيم. وي گفت: همچنين در حوزه اجراي مقررات و ضوابط فني ما با صنعت خودرو مذاكره كرديم كه استاندارد محصولات پرتوليد مانند پرايد و پژو را به مقررات يورو نزديك كنند و اميدواريم به زودي كيفيت خودروي داخلي ما با اجراي مقررات بسيار بهتر و مطلوب‌تر و شايسته مردم شريف ما باشد. شريعتمداري افزود: نگاه صرف توليدات به بازار داخلي به سر آمده است و در دوران پساتحريم دولت اجازه نمي‌دهد از اين فرصتي كه به وجود آمده است مجددا فروشندگان خارجي فقط محصولات خود را در بازار داخلي ما جست‌وجو كنند بلكه ما به دنبال سرمايه‌گذاري مشترك هستيم، امروز با ژاپني‌ها و فردا با ساير كشورهاي دنيا ما خودروهاي توليدي خود را متناسب با استانداردهاي جهان توسعه دهيم. وي اضافه كرد: اگر محصولات آنها را در داخل توليد مي‌كنيم بازار منطقه آنها در اختيار ما باشد و هم قطعه‌سازان و توليدكنندگان خودروي ما به بازار منطقه دسترسي داشته باشند و تحت ليسانس و با استانداردهاي موجود برندهاي مشهور دنيا در داخل توليد كنند كه مطمئن هستيم در جهت اقتصاد مقاومتي به اجرا گذاشته خواهد شد.

بخشي از منتقدان خودرو مخالفان دولت هستند

در اين مراسم، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: اين روزها حساسيت زيادي نسبت به خودرو ايجاد شده است. البته بخشي از منتقدان، مخالفان دولت هستند كه بايد به آنها گفت آنهايي كه بايد به نفع ما شهادت بدهند خود اكنون مدعي شده‌اند. رضا نوروززاده در مراسم راه‌اندازي خط توليد خودروي جديد خودروسازي بهمن، اظهار كرد: اين روزها حساسيت زيادي نسبت به خودرو ايجاد شده است. خودرو كالاي مورد نياز مردم است و اگر آن را توليد نكنيم بايد ميليارد‌ها دلار صرف واردات كنيم كه منطقي نيست. وي با بيان اينكه صنعت خودرو 22 هزار ميليارد تومان انواع قطعه را در داخل كشور تهيه مي‌كند، خاطرنشان كرد: بنگاه‌هاي عظيم توليدي به صنعت خودرو متصل هستند و نمي‌توان به سادگي از اين بازار بزرگ گذشت. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در اين رابطه يك بخشي از منتقدان، مخالفان دولت هستند كه بايد به آنها گفت آنهايي كه بايد به نفع ما شهادت دهند خود اكنون مدعي شده‌اند. برخي اقدامات گذشته هزينه‌هاي سنگين مالي به خودروسازان تحميل كرد كه نتيجه‌اش افت شديد توليد بود كه البته از سال گذشته توليد مجددا صعودي شد. وي افزود: با آن اقليت كاري ندارم اما به اكثريت جامعه عرض مي‌كنم كه انتقاد حق ملت است. اگر انتقاد نباشد اصلاحي نيز صورت نمي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون