• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

عدد نوشت

خريد تضميني گندم

سخنگوي خريد تضميني گندم با بيان اينكه تا كنون بابت خريد تضميني گندم 93 هزار و 492 ميليارد ريال پرداخت شده گفت: هنوز سه هزار و 500 ميليارد ريال از پول خريد گندم به كشاورزان پرداخت نشده است. حشمت‌الله نظري گفت: از ابتداي برداشت گندم تاكنون، 89 هزار و 919 ميليارد ريال به حساب كشاورزان بابت خريد تضميني گندم واريز شده است. وي با بيان اينكه سه هزار و 500 ميليارد ريال از پول خريد گندم هنوز به كشاورزان پرداخت نشده است، افزود: تاكنون هشت ميليون و 326 هزار تن گندم به ارزش 93 هزار و 492 ميليارد ريال از كشاورزان خريداري شده است. كار خريد تضميني گندم در هزار و 131 مركز فعال در قالب يك ميليون و 310 هزار و 94 محموله انجام شده است. 

 

خانه خالي در تهران

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه طبق آمار اداره برق ۲۴۰ هزار خانه خالي در تهران وجود دارد اعلام كرد كه مردم خانه‌هاي خالي را معرفي نمي‌كنند. حامد مظاهريان با اشاره به وظايف وزارت امور اقتصاد و دارايي در زمينه شناسايي خانه‌هاي خالي گفت: وزارت امور اقتصاد و دارايي بايد ساز و كاري براي شناسايي خانه‌هاي خالي تبيين كند اما هنوز ابزاري را در اختيار ندارد تا بر مبناي آن بتواند خانه‌هاي خالي را شناسايي كرد. 

 

كاهش توليد فولاد ايران
 
انجمن جهاني فولاد در جديدترين گزارش اعلام كرد: ايران در آگوست (مرداد ماه) 249/1 ميليون تن فولاد توليد كرده كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 2/6 درصد كاهش يافته است. توليد فولاد ايران در ماه آگوست سال 2015 (مرداد 94) در مقايسه با مدت مشابه سال 2014 با كاهش 2/6 درصدي روبه‌رو شده و به 249/1 ميليون تن رسيده است. اين رقم براي ماه آگوست سال گذشته ميلادي بالغ بر 332/1 ميليون تن بوده است. بر اساس برآوردهاي اين سازمان جهاني، ايران به طور متوسط در هشت ماه نخست سال 2015بالغ بر 894/10 ميليون تن فولاد توليد كرده است كه نسبت به مدت مشابه سال 2014 از افزايش 4/2 درصدي برخوردار شده است. توليد فولاد ايران در هشت ماه نخست سال گذشته 637/10 ميليون و به طور كلي در سال گذشته ميلادي 331/16 ميليون تن برآورد شده است. 

 

دريافت سود بانكي از انبوه‌سازان 
 
دبير كانون سراسري انبوه‌سازان مسكن ايران با بيان اينكه قيمت مسكن واقعي شده و در حال حاضر بهترين زمان خريد مسكن است، گفت: تا زماني كه دولت فكري به حال مسكن نكند و نگاه بانك‌ها تغيير نكند، هيچ اتفاق جديدي در مسكن رخ نخواهد داد. فرشيد پورحاجت در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود، قيمت مسكن هنوز واقعي نشده، اما ساخت و ساز واحدهاي كوچك در تهران رونق گرفته است، گفت: زماني مي‌توان گفت رونق به بخش مسكن وارد شده كه اين موضوع تنها محدود به ماه مرداد يا شهريور نباشد، پس وقتي كه در تمام طول سال شاهد خريد و فروش و ساخت و ساز مناسب باشيم آن وقت مي‌توان گفت كه رونق به بخش مسكن وارد شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون