• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

بازگشت پيشكسوتان

بازگشت پيشكسوتان
راستش اين روزها وقتي فوتبال مي‌بينم بيشتر از قبل صادق زيباكلام را درك مي‌كنم. يعني هر چه سوشا مكاني و مهدي رحمتي را با زنده‌ياد حجازي و احمدرضا عابدزاده مقايسه مي‌كنم يا هرچه علي پروين و علي دايي و مهدوي كيا و علي كريمي را مقايسه مي‌كنم با بازيكنان ليگ امسال، مي‌بينم قبلا همه‌چيز بهتر بود. بازيكن‌ها بهتر بودند. فوتبال بهتر و البته سالم‌تر بود. قشنگ‌تر بود. اصولي داشت. چارچوبي داشت. حالا چه ربطي به صادق زيبا كلام دارد؟ دارد! خيلي هم خوش ربط است. صادق زيبا كلام هم يكهو فيلش ياد هندوستان كرده و يادگذشته‌ها افتاده و در جواب نوستالژي عاطفي ذهني‌اش از ناطق نوري درخواست كرده در انتخابات مجلس شركت كرده و نامزدي‌اش را اعلام كند. حالا ديديد چقدر ربط داشت؟ بنده خدا زيبا كلام ديده از سياستمداران فعلي هم مثل بازيكنان فوتبال آبي گرم نمي‌شود و سياستمداران امروزي درست مثل همنسلان فوتباليست شان پر از حاشيه و بازي بد و دوپينگ و پول زياد و مصدوميت‌هاي مصلحتي و غش داور و... شده‌اند، اين شده كه دست ياري سوي ناطق نوري دراز كرده. خب البته حتما زيبا كلام هم پيش خودش مي‌گويد كاش فرشاد پيوس هنوز در پرسپوليس بازي مي‌كرد و عليرضا منصوريان باز هم هافبك استقلال بود. من هم خيلي دلم مي‌خواست. حالا راستي به نظر شما اگر پيوس با آن شم گلزني بالايش هنوز بازي مي‌كرد مي‌توانست اين همه موقعيت را گل كند ؟ با توجه به فيزيك و شرايط سني امروزش عرض مي‌كنم.‌اي بابا در مورد فوتبال حرف زدم نه اعلام كانديداتوري ناطق نوري. يك لحظه اجازه بدهيد از اتاق فرمان مي‌گويند علي اكبر استاد اسدي هم اعلام كرده قصد بازگشت دارد. آقا جان هشت سال فيكس بازي كردي بس نيست ؟ تو را به جان هر كي دوست داريد از پيشكسوتان نخواهيد دوباره به عرصه برگردند. بقيه هم ياد مي‌گيرند بعد ديگر نمي‌شود جلويش را گرفت‌ها. از ما گفتن بود. 

 

بازداشت يكي از عوامل حمله به سفارت ايران در لبنان
  نيروهاي امنيت عمومي لبنان يك تروريست تكفيري را كه درحمله به مقر سفارت جمهوري اسلامي ايران در منطقه بئر حسن بيروت پايتخت لبنان دست داشت، بازداشت كردند. به گزارش ايرنا، اين تروريست تكفيري بازداشت شده داراي تابعيت سوريه است. گروه تروريستي تكفيري گردان‌هاي عبدالله عزام به سركردگي تروريست سعودي ماجد الماجد يكي از شاخه‌هاي القاعده در 19 نوامبر سال 2013 (حدود دو سال قبل) با استخدام دو تروريست انتحاري به مقر سفارت ايران در بيروت حمله كرد. در اين حمله تروريستي كه منجر به دو انفجار پي در پي شد23 تن از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم انصاري، رايزن فرهنگي ايران در لبنان و همسر يكي از ديپلمات‌هاي ايراني به شهادت رسيدند و بيش از 160 تن هم زخمي شدند. در اين جنايت تروريستي، چهارتن از نيروهاي محافظ سفارت ايران در بيروت هم در ميان شهدا بودند. 

 

 

نامه امام‌جمعه شميرانات به روحاني قبل از در گذشتش
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن دعاگو، امام جمعه فقيد شميرانات، در آخرين روزهاي حيات خود نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشت كه هيچگاه مجال انتشار نيافت. اكنون فرزند وي در نخستين سالگرد درگذشت پدرش، متن اين نامه را كه روي تخت بيمارستان نگارش شده، منتشر كرده است. به گزارش جماران، دعاگو در اين نامه تاكيد كرده است كه انتخابات 24 خرداد نشان داد جرياني كه با دروغ‌پردازي، حريم‌سوزي و حرمت‌شكني در عرصه‌هاي فريبكاري مي‌درخشد و با اجراي پروژه تضعيف و تخريب به قدرت مي‌رسد، با طنين نفرت و نفرين از دل‌ها پاك مي‌شود و با خشم خدايي و تاريخي ملت روبه‌رو مي‌شود. در ادامه اين نامه آمده است: « اطمينان دارم با شناختي كه از حضرتعالي وجود دارد دولت تدبير و اميد از گرايش به ليبراليسم، سكولاريسم و تعرض به ساختار قانون اساسي پاكيزه مي‌ماند و از آفرينش و افزايش عزت، اعتبار و اقتدار روز‌افزون ملي باز نمي‌ايستد. توفيق كم‌نظير نقش‌آفريني در حماسه سياسي ملت و اعتماد شايسته مردم به روحانيت را قدر بدانيم و از همه سرمايه‌هاي ديني و ملي براي پيشبرد طرح و برنامه‌هاي رشد و توسعه هماهنگ و همه‌جانبه بهره‌برداري شايسته نماييد. اميدوارم با تكيه شايسته به ميثاق‌هاي ديني و ملي، اطاعت از رهبري و جلب كمك حمايت اقشار ملي در پيشبرد اهداف آرماني و آرمان‌هاي ارزشي بيش از پيش موفق باشيد. »

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون