• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

جمله‌هاي كليدي

آيت‌الله مصباح‌يزدي: 
 اينترنت و تلفن همراه عامل گرانفروشي‌ها و وضعيت بدحجاب هستند
گروه سياسي| اينترنت و تلفن همراه. جديدترين محور انتقادهاي ديروز آيت‌الله مصباح‌يزدي را شامل مي‌شد. هرچند سخنراني‌هاي او حالا تقريبا به صورت روزانه ادامه دارد اما محورهاي انتقادهاي آيت‌الله مصباح‌يزدي هر روز گسترده‌تر مي‌شود. اين‌بار سخنراني در مراسم افتتاحيه دانشگاه مجازي علوم و معارف اسلامي بود كه با انتقادهاي او همراه شد. آيت‌الله مصباح گفت: به تعبير قرآن برخي انسان‌ها همانند چهارپايان هستند از اين رو ممكن است كه فردي آراستگي ظاهري داشته باشد اما از هر جنبنده‌اي بدتر باشد، بنابراين ارزشيابي انسان به ظاهر نيست بلكه عنصر روحي و دروني وي ملاك ارزش است. گزيده اظهارات او را در ادامه به نقل از انتخاب مي‌خوانيد: 
  نيازمندي‌هاي انسان در شرايط عادي يك ضرورت است اما در شرايطي ضرورت بيشتري پيدا مي‌كند، به عنوان مثال معالجه يك بيماري عادي ضرورت است اما زماني كه بيماري واگير و مسري باشد بايد همت‌ها و تلاش افراد براي مبارزه با اين مساله بيشتر شود. 
  در مسائل روحي انسان نيز چنين مساله‌اي وجود دارد، در شرايط عادي نيازهايي وجود دارد كه براي همه قابل درك است اما گاهي انسان در معرض هجوم ميكروب‌هاي روحي قرار مي‌گيرد كه سعادت انسان را نابود مي‌كند و افرادي نيز سعي دارند كه اين ميكروب خطرناك را شايع كنند. 
  بالطبع در چنين شرايطي فعاليت‌ها بايد افزايش پيدا كند و مسوولان مربوط بايد تلاش مضاعف انجام دهند، متاسفانه به نيازهاي روحي كمتر توجه مي‌شود؛ روح نيازهايي دارد كه اگر به آنها توجه نشود، مي‌ميرد و انسان را به موجودي خطرناك تبديل مي‌كند. 
  در منطقه شاهد موجوداتي هستيم كه از حيوان و ديو هم پست‌تر هستند، مي‌بينيم كه كودك سه ساله را در برابر پدر و مادر سر مي‌برند و عجيب است كه سازمان‌هاي بين‌المللي چشم و گوش خود را در اين گونه مسائل بسته‌اند البته اگر خودشان آنها را تاييد نكنند. 
   بر اساس آموزه‌هاي ديني مي‌دانيم كه مرض‌هاي واگير روحي و كشنده انسان را به جانور خطرناك تبديل مي‌كند، برخي انسان‌ها دو پا دارند، راه مي‌روند و سخن مي‌گويند اما از نظر قرآن مرده محسوب مي‌شوند. 
   به تعبير قرآن برخي انسان‌ها همانند چهارپايان هستند از اين رو ممكن است كه فردي آراستگي ظاهري داشته باشد اما از هر جنبنده‌اي بدتر باشد، بنابراين ارزشيابي انسان به ظاهر نيست بلكه عنصر روحي و دروني وي ملاك ارزش است. 
  شايد اگر رفتارهاي داعش را نمي‌ديديم باور نمي‌كرديم كه انسان پست‌تر و بدتر از جنبندگان نيز پيدا مي‌شود؛ همان‌گونه كه براي بهداشت‌هاي جسمي تلاش‌هاي بسياري صورت مي‌گيرد بايد در موارد روحي نيز اين تلاش‌ها انجام شود. 
   امروز در زماني واقع شديم كه انسان‌ها بيش از هر زمان ديگري در معرض بيماري‌هاي خطرناك و واگير روحي قرار دارند، البته خوشبختانه جامعه ما نسبت به جوامع ديگر سالم است؛ در بسياري از كشورها انسان‌ها به دليل آفات روحي از انسانيت مسخ شده‌اند. 
  اگر جامعه ما نسبت به جوامع ديگر سالم به شمار مي‌رود به بركت نهضت حضرت امام (ره) و خون شهداست، اگر كسي اوضاع اوايل انقلاب را با اكنون مقايسه كند مطمئنا با ديدن وضعيت بد حجاب، گرانفروشي‌ها و ديگر موارد تعجب مي‌كند. 
  بالاترين عامل اين مشكلات ايجاد شده در جامعه، اينترنت و گوشي‌هاي همراه هستند كه در اين سال‌ها آثار سوء بسياري داشتند، اگر وضعيت به همان نسبتي كه در 30 سال گذشته از انقلاب پيش رفته ادامه پيدا كند وضع فرهنگي 100 سال آينده چه خواهد شد. 
   كسي كه در كشور و نزديك وقايع باشد چون مسائل آرام آرام پيش مي‌رود نمي‌تواند زشتي‌ها را درك كند اما شخصي كه پس از سال‌ها ايران را ببيند تفاوت را نسبت به ساليان گذشته حس مي‌كند. 
    در كنار هجمه‌هاي اينترنتي رسانه‌هايي وجود دارند كه دايما عليه تشيع و اسلام شبهه‌پراكني مي‌كنند، در چنين شرايطي نخستين وظيفه انسان اين است كه خود را حفظ كند؛ گاهي شبهه‌ها به اندازه‌اي شيطاني و فني مطرح مي‌شوند كه كمتر كسي تحت تاثير قرار نمي‌گيرد. 
   امروز در شرايط بسيار خطرناكي قرار داريم، از زمان حضرت آدم تاكنون طرفداران حق در معرض چنين خطراتي قرار نگرفته بودند كه دشمنان با همه ابزارها در پي از بين بردن آنها و اعتقادات‌شان باشد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون