• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

خبرهاي خوبي از وحدت اصلاح‌طلبان داريم

سال گذشته بود كه اصلاح‌طلبان تصميم گرفتند كار انتخاب كانديداهاي مجلس را به حوزه‌هاي انتخابيه واگذار كنند تا براي نخستين‌بار اين فعالين اصلاح‌طلب هر حوزه باشند كه نسبت به انتخاب كانديداي حوزه خود تصميم مي‌گيرند. پس از اين تصميم تشكيل شوراي اصلاح‌طلبان حوزه‌هاي انتخابيه و استان‌ها در دستور كار قرار گرفت كه بر اساس آخرين اخبار اين شورا در بيش از 24 استان بدون هيچ مشكلي تشكيل شده است. با اين حال در بعضي استان‌ها به دليل بروز اختلاف‌نظرهاي جزيي هنوز انتخابات شوراي اصلاح‌طلبان استان برگزار نشده و رابطين ملي استان‌ها در تلاش هستند تا سريع‌تر اين كار را انجام دهند. 
در دستور كار قرار گرفتن اين مكانيزم با بروز ابهاماتي روبه‌رو بود و برخي چهره‌هاي حزبي منتسب به اصلاحات دچار سوءتفاهم‌هايي شدند. آنها كه گمان مي‌بردند اين مكانيزم درصدد كمرنگ كردن نقش احزاب است با برگزاري جلسات متعدد توجيهي نسبت به روند كار احزاب در اين سازوكار اقناع شدند. پس از اقناع اين افراد رابطين ملي هر استان با حضور در استان‌هاي تحت مسووليت خود نسبت به رفع ابهام‌ها و شايبه‌هاي پديد آمده اقدام كردند كه نتيجه آن تشكيل شوراي اصلاح‌طلبان استان در بيش از 20 استان كشور بود. اصلاح‌طلبان حالا اميدوارند با تشكيل شوراي سياستگذاري ائتلاف يك گام ديگر به سوي اجماع نهايي بردارند. 
اين همان اتفاقي است كه با پايان يافتن ماموريت كميته انتخابات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به رياست محسن رهامي و شوراي راهبردي انتخابات به رياست عبدالواحد موسوي لاري رخ داده است. حالا محمدرضا عارف، اصلي‌ترين چهره اصلاح‌طلبان در تهران و محور فعاليت‌هاي اين حوزه پراهميت خبر از اتفاقات خوشحال‌كننده‌اي در جبهه اصلاحات مي‌دهد كه مي‌تواند كار انتخابات را بيشتر و بهتر به نفع اصلاح‌طلبان به انجام برساند. 
محمدرضا عارف در ديدار جمعي از فعالان سياسي، اهالي فرهنگ و هنر و ورزشكاران بندر ‌انزلي با بيان اينكه جريان رقيب اصلاحات مي‌خواهد شكست خود در انتخابات رياست‌جمهوري را در انتخابات مجلس جبران كند، خاطرنشان كرد: خبرهاي خوبي از وحدت و همگرايي جبهه اصلاحات براي انتخابات مجلس در راه است كه اميدوارم همبستگي اصلاح‌طلبان باعث تشكيل مجلسي قوي، توانا و در شأن ملت بزرگ ايران شود. 
رييس بنياد اميد ايرانيان با گراميداشت هفته دفاع مقدس، به مقاومت ملت ايران در برابر جنگ تحميل شده از سوي رژيم بعث عراق اشاره كرد و گفت: اقدام رژيم بعث عراق در برابر ايران اقدامي تجاوزكارانه عليه انقلاب اسلامي و براي اشغال سرزمين ما بود كه با هدف به خطر انداختن منافع ملي ايران صورت گرفت ولي آنچه موجب ناكامي آنها و عظمت ملت ايران شد، حضور و مقاومت مردم بود. 
وي با يادآوري رشادت‌هاي جوانان ايران در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ملت ما در طول جنگ تحميلي رنج‌ها و مشقت‌هاي فراواني را تحمل كرد، بسياري از جوانان به جبهه‌ها رفتند، شهيد، اسير و جانباز شدند و خانواده‌هاي بسياري مقاومت كردند و دفاع مقدس را به نتيجه رساندند. 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور در دوران جنگ، گفت: رهبري مقتدرانه امام خميني(ره) در طول دفاع مقدس، هوشمندي، دلسوزي و مديريت استراتژيك مديران دولت وقت و صبر و متانت مردم باعث شد بر مشكلات اقتصادي فايق بياييم و نتيجه وحدت مردم و مسوولان پيروزي فرزندان ايران در جبهه‌ها بود. 
وي با انتقاد از برخي تعابير نادرستي كه بعضا از سوي برخي افراد نسبت به مديران نظامي و سياسي دوران جنگ مطرح مي‌شود، خاطرنشان كرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس با وحدت همه به خصوص فرماندهان نظامي و مديران سياسي صورت گرفت و اگر اختلاف نظري هم در شيوه اداره جنگ بود به جبهه‌ها تسري پيدا نمي‌كرد و با درايت امام خميني(ره) و مسوولان وقت و تلاش و پشتكار رزمندگان اسلام موفق شديم سرزمين‌هاي به اشغال درآمده را باز پس بگيريم. 
ايران منادي صلح‌طلبي
عارف با بيان اينكه ايران منادي صلح‌طلبي در جهان است، خاطرنشان كرد: دوران دفاع مقدس نبايد وسيله‌اي براي تسويه حساب‌هاي سياسي شود. متاسفانه بعضا ديده مي‌شود عده‌اي كه به دنبال حذف افراد و گروه‌ها به ويژه اصلاح‌طلبان هستند از دفاع مقدس استفاده ابزاري مي‌كنند و به دنبال منافع گروهي و جناحي خود هستند درحالي‌كه اصلاح‌طلبان هم در دوران انقلاب و هم در طول جنگ تحميلي حضور چشمگيري در دفاع از ميهن اسلامي خود داشتند و همواره در همه صحنه‌ها و رويدادهاي مهم انقلاب و كشور حضور خواهند داشت. 
رييس بنياد اميد ايرانيان با تاكيد بر اينكه هنر اصلاح‌طلبان اين است كه در شرايط سخت پيروز رقابت‌هاي سياسي از جمله انتخابات شوند، گفت: اگر اصلاح‌طلبان بين خود وحدت و همگرايي داشته باشند مي‌توانند با هماهنگي و تفاهم با نهادهاي تصميم‌گير در امر انتخابات مذاكره كنند و تجربه نشان داده است اينچنين مذاكرات به نتيجه‌هاي مثبت منجر مي‌شود. 
وي با بيان اينكه جريان رقيب اصلاحات مي‌خواهد شكست خود در انتخابات رياست‌جمهوري را در انتخابات مجلس جبران كند، خاطرنشان كرد: خبرهاي خوبي از وحدت و همگرايي جبهه اصلاحات براي انتخابات مجلس در راه است كه اميدوارم همبستگي اصلاح‌طلبان باعث تشكيل مجلسي قوي، توانا و در شأن ملت بزرگ ايران شود. 
عارف در پايان با اشاره به موقعيت گردشگري بندر انزلي و پتانسيل بسيار خوب اين شهر در ورزش‌هاي انفرادي و همگاني بر لزوم توجه جدي همه مسوولان به ويژه مسوولان محيط زيست و وزارت ورزش و جوانان به اين شهر ساحلي كشور تاكيد كرد. 
شوراي راهبري مركزي انتخابات
عارف در سفري كه دو هفته پيش به استان گيلان داشت نيز بخشي از خبرهاي خوبش را اعلام كرد. وي در همايش اصلاح‌طلبان اين استان با تاكيد بر حفظ هويت گفتماني اصلاح‌طلبان، تصريح كرد: در شناسايي و معرفي نامزدهاي شاخص بايد توجه شود كه آن فرد بايد علاوه بر داشتن ويژگي‌هاي فردي زمينه راي‌آوري بالا را هم داشته باشد. 
عارف درباره رويكرد اجرايي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بر محوريت حوزه‌هاي انتخابيه در معرفي كانديداهاي نهايي و نقش‌آفريني شوراي واحد استان و شوراهاي شهرستان با هدف رسيدن به يك ليست در استان تاكيد كرد. 
وي از تشكيل شوراي راهبري مركزي انتخابات توسط اصلاح‌طلبان خبر داد و گفت: شوراي راهبري مركزي اصلاح‌طلبان نقش هماهنگي بين شوراهاي استاني دارد و در‌خصوص سازوكار انتخاباتي با هماهنگي با شوراهاي استان تصميماتي را اتخاذ مي‌كند كه ان‌شا‌ءالله در آينده‌اي نزديك به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد. 
عارف در پايان تاكيد كرد: مبناي حركت اصلاح‌طلبان بايد همدلي و همگرايي و انسجام حداكثري در درون جبهه باشد. مبناي تصميم‌گيري نيز اخلاق‌مداري، عقلانيت و خرد جمعي باشد و مبناي حضور اصلاح‌طلبان در مجلس ارتقاي جايگاه مجلس، حركت برنامه‌اي در مجلس و رسيدن به مجلسي همراه با مردم و همگام با دولت باشد. شأن مجلس نبايد استيضاح وزرا باشد بايد شأن مجلس را بالا برد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون