• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

تشكل‌ها

مهم‌ترين دلايل افت صادرات محصولات معدني ايران| دبير اتحاديه توليد‌كنندگان و صادر‌كنندگان مواد معدني مهم‌ترين دلايل افت صادرات اين محصولات را: نوسانات قيمت‌هاي جهاني، بالا بودن قيمت تمام شده توليد مواد معدني و همچنين كاهش رشد اقتصادي چين در دو سال گذشته اعلام كرد. كامران وكيل به ايسنا گفت: درباره‌ دلايل كاهش صادرات مواد معدني از جمله مس در دو سال گذشته عنوان كرد: به طور كلي معادن ايران تابع نوسانات قيمت‌هاي جهاني است و از وضعيت قيمت‌هاي جهاني تاثير مي‌پذيرد.

دبير اتحاديه توليد‌كنندگان و صادر‌كنندگان مواد معدني به كاهش صادرات سنگ آهن اشاره كرد و گفت: به عنوان نمونه در سال1392 معادل 25 ميليون تن در سال صادرات سنگ آهن انجام شده بود اما درحال حاضر اين رقم به 10 ميليون تن رسيده است كه اين حجم نيز متعلق به شركت‌هاي دولتي است كه سود و زيان فرق چنداني براي‌شان ندارد. بخش ديگري از توليدات محصولات معدني متعلق به شركت‌هاي چيني است كه در معادن ايران سرمايه‌گذاري كرده‌اند و معدنكاران‌ ما تعهد تحويل كالا به آنها را دارند و با توجه به كاهش رشد اقتصادي چين از 18 به 12 درصد صادرات محصولات معدني‌ ما به چين كاهش پيدا كرده است.

 

دولت براي جايگزيني خودروهاي فرسوده نقدينگي ندارد|محمدرضا نجفي منش در خصوص تردد خودروهاي فرسوده در سطح كشور به ايلنا گفت: ركود طي سال‌هاي گذشته كه بخش قابل توجهي از آن ناشي از تحريم‌ها بود باعث كاهش تيراژ توليد خودروهاي داخلي شد كه همين موضوع نيز موجب شد تا اسقاط خودروهاي فرسوده طي سال‌هاي 90 تا 92 متوقف شود.

وي افزود: سالانه حدود 250 تا 300 هزار خودروي فرسوده در چرخه اسقاط قرار مي‌گيرد و دولت براي جايگزيني خودروهاي فرسوده نقدينگي ندارد.

 

صرفه‌جويي 5/3 ميليارد دلاري در بنزين| رييس انجمن صنفي جايگاهداران CNG با اشاره به مصرف 20 ميليون متر مكعبي روزانه گاز CNG گفت: تا 10 سال آينده 14 ميليون خودروي گازسوز در كشور وجود خواهد داشت. اردشير دادرس، رييس انجمن جايگاهداران CNG در مراسم توليد انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق‌هاي داخلي با اشاره به اينكه در حال حاضر 3 ميليون و 800 هزار خودروي دوگانه‌سوز در كشور وجود دارد، ‌گفت: اين ميزان خودرو روزانه 20 ميليون متر مكعب CNG مصرف مي‌كنند. وي با اشاره به صرفه‌جويي 5/3 ميليارد دلاري مصرف بنزين در ازاي مصرف CNG گفت: گاز، محور توسعه انرژي است به طوري كه 95 درصد از تاكسي‌هاي دوگانه‌سوز بيش از 70 درصد از حمل و نقل عمومي در كشور از گاز CNG استفاده مي‌كنند. دادرس با اشاره به سرمايه‌گذاري 6 هزار و 500 ميليون توماني در صنعت CNG گفت: 28 ميليارد دلار از اين سرمايه تاكنون براي وزارت نفت بازگشته است.

 

صادرات روزانه تخم‌مرغ به ۸۰۰ تن رسيد| رييس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بيان اينكه صادرات تخم‌مرغ به ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن در روز رسيده است، گفت: توليد زياد باعث شده است اين موضوع تاثيري بر شرايط بازار داخل نداشته باشد. ناصر نبي‌پور روند صادرات تخم‌مرغ به كشورهاي عراق و افغانستان را بسيار خوب توصيف كرد و اظهارداشت: روزانه بين ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن تخم‌مرغ از كشور صادر مي‌شود اما ميزان توليد آنقدر زياد است كه حتي اين ميزان صادرات هم تاثيري بر بازار اين محصول ندارد. نبي پور مصرف سرانه تخم‌مرغ را در كشور بين ۱۰ تا ۱۰ و نيم كيلوگرم (۱۵۰ تا ۱۶۰ عدد) عنوان كرد و گفت: اين تعداد در كشور امريكا ۲۵۰ عدد و در ژاپن ۳۰۰ عدد تخم‌مرغ است. رييس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه كرد: برخي مصرف سرانه تخم‌مرغ را در كشور ۱۹۰ عدد عنوان مي‌كنند كه اين مساله صحت ندارد، ضمن اينكه كاهش قدرت خريد مردم يكي از عوامل پايين بودن مصرف سرانه اين محصول در كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون