• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

زير ذره‌بين اقتصاد

۹۰ درصد واگذاري‌ها به بخش خصوصي نرسيد| رييس اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه ۹۰ درصد واگذاري‌ها به بخش خصوصي نبوده است، گفت: مي‌توان توقع داشت كه در خصوص جذب سرمايه‌گذار خارجي و سرمايه‌گذاري‌ جديدي كه صورت مي‌گيرد و واگذاري‌هاي جديد بخش خصوصي را بيشتر در نظر بگيرند. مسعود خوانساري در مورد اعمال نظر بخش خصوصي در تدوين بودجه سال 95 به فارس گفت: بخش عمده‌اي از بودجه‌هاي سال آينده مربوط به هزينه‌هاي جاري دولت و درصد كمي از آن مربوط به بودجه‌هاي عمراني است، در اين ميان با توجه به بودجه‌ريزي نمي‌توان پيش‌بيني كرد، بخش خصوصي چقدر مي‌تواند در اين ميان تاثيرگذار باشد. خوانساري درباره چگونگي خصوصي‌سازي واقعي و سپردن كارها به بخش خصوصي در گذشته گفت: آنچه مسلم است در اجراي خصوصي‌سازي 85 تا 90 درصد واگذاري‌ها به بخش غيرخصوصي و نهادهاي عمومي انجام شده است.

 

موافقت بانك مسكن با پرداخت وام 100 ميليوني ساخت و ساز | رييس كانون سراسري انبوه‌سازان مسكن ايران با بيان اينكه بانك مسكن موافقت ضمني خود را با پرداخت وام 100 ميليون توماني ساخت مسكن قابل انتقال به خريداران اعلام كرده است، گفت: نرخ سود وام 100 ميليوني ساخت هنوز مشخص نيست، اما پيشنهاد ما 14 درصد است. جمشيد برزگر با اشاره به اينكه پيشنهاد ما براي شهرهاي بزرگ و به خصوص تهران 120 ميليون تومان بوده، به فارس ‌گفت: اين وام قرار است به انبوه‌سازاني كه عضو كانون انبوه‌سازان و داراي پروانه صلاحيت از وزارت راه و شهرسازي هستند، بدون سپرده‌گذاري پرداخت شود.

 

اعلام مقصران در توزيع آب معدني‌هاي آلوده | رييس سازمان ملي استاندارد گفت: سازمان ملي استاندارد تنها مقصر توزيع آب‌ معدني‌هاي آلوده كارخانه «دماوند» نيست و وزارت بهداشت نيز به اندازه اين سازمان در اين جريان مقصر است، چراكه آب معدني‌هاي جمع آوري شده از بازار علامت استاندارد و تاييديه وزارت بهداشت را با هم داشتند. نيره پيروزبخت در اين باره به ايسنا گفت: روي بطري اين آب معدني‌ها هم علامت استاندارد و هم تاييديه وزارت بهداشت قابل مشاهده است؛ بنابراين نمي‌توان گفت سازمان ملي استاندارد، تنها مقصر توزيع اين آب معدني‌هاست. پيروزبخت افزود: توزيع اين آب معدني‌ها كه مورد اعتراض وزارت بهداشت قرار گرفته، ناشي از عدم نظارت وزارت بهداشت و سازمان استاندارد است.

 

هشدار نسبت به جمع‌آوري ميوه‌هاي وارداتي | معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: نبايد به خاطر منافع چند وارد‌كننده و واردات بي‌حساب و كتاب ميوه با مصالح كشور بازي كرد و مسوولان بايد اين مساله را جدي بگيرند و محموله‌هاي وارداتي را از بازار جمع كنند. محمدعلي طهماسبي به ايسنا گفت: قانون واردات‌ پيله‌وري براي بازار ميوه و محصولات كشاورزي دردسرساز شده است، چراكه با واردات پيله‌وري و قاچاق ميوه برخي به دنبال منافع شخصي خود هستند و با واردات بي‌ضابطه و بدون حساب و كتاب محصولات كشاورزي با مصالح كشور بازي مي‌كنند.

 

زيرساخت‌ها براي صادرات گاز به پاكستان مهياست | وزير نفت گفت: اميدواريم در نخستين مرحله پس از اجراي برجام و لغو تحريم‌ها، ٥٠٠ هزار بشكه به توليد نفت ايران اضافه و پس از شش ماه ٥٠٠ هزار بشكه ديگر نيز به اين ظرفيت افزوده شود. بيژن زنگنه در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت خط لوله هفتم سراسري و صادرات گاز به پاكستان گفت: از طرف ايران اين آمادگي وجود دارد كه در طول يك سال زيرساخت‌هاي لازم براي صادرات گاز به پاكستان فراهم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون