• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

قول قهرماني المپيك نمي‌دهم

محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در بازگشت مجددش به كشتي حرف‌هاي جالبي زده است كه بخش‌هايي از آن را در ادامه مي‌خوانيد.

در جلسه با خادم مسائلي مطرح شد كه در نهايت به نفع كشتي فرنگي بود. با هماهنگي رسول خادم حواشي را از كشتي فرنگي دور مي‌كنيم.

رييس فدراسيون بالاترين مرجع در هر فدراسيوني است و بايد تابع دستورات آن بود. به همين خاطر دوست ندارم دوباره خدشه‌اي در كار من در مديريت كنوني ايجاد شود بنابراين تمام تلاشم بر اين است كه در راستاي برنامه‌هاي فدراسيون پيش بروم تا بتوانيم به نتيجه مطلوب دست پيدا كنيم. ضمن اينكه تصور مي‌كنم ما بايد شرايط قانوني را در نظر بگيريم.

هيچ كشتي‌گيري بدون شركت در مسابقات انتخابي شناسايي نمي‌شود. ما هيچ‌وقت نمي‌خواهيم تنها با سرمايه‌گذاري روي چند كشتي‌گير به مدال‌هاي زيادي دست پيدا كنيم. همه اينها نياز به برنامه‌ريزي و برگزاري رقابت‌هاي انتخابي دارد، ضمن اينكه بايد بگويم نبايد كشتي آزاد را با فرنگي مقايسه كرد و اين ارزيابي اشتباهي است. اگر ما 10 كشتي‌گير آزاد نخبه داشته باشيم شايد در بين 10 نفر فقط يك كشتي‌گير فرنگي نخبه داشته باشيم.

اگر امروز محمد بنا را مي‌خواهند بزنند بايد اول در اين زمينه كار كارشناسي صورت بگيرد، همين‌طور نمي‌شود كسي را نابود كرد. چرا در گذشته بنا بد بود و الان از بنا به عنوان يك مربي خوب نام برده مي‌شود؟

هميشه مشورت كرده‌ام بعد تصميم گرفته‌ام، البته بايد بگويم در تصميم‌گيري نهايي حرف آخر را بايد سرمربي تيم ملي بزند.

بايد در هر زمينه‌اي نوعي تعامل و توافق بين رييس فدراسيون، كميته فني و سرمربي ايجاد شود تا بي‌قانوني صورت نگيرد.

در گذشته صحبت مي‌شد كه بنا قانون‌گريز و خودمحور است، در حالي‌كه من واقعا اين‌طور نبودم و سعي مي‌كردم كاري انجام دهم كه به نفع كشتي باشد.

اگر من امروز دوباره كارم را با كشتي فرنگي شروع كردم تنها به خاطر عشقي است كه به مردم دارم و دوست ندارم در برابر مردم قرار بگيرم.

دوست دارم شرايط كار به گونه‌اي باشد كه نه شاهد بي‌قانوني باشيم و نه اينكه بخواهم خداي نكرده اعتبار كشتي فرنگي را بي‌دليل زير سوال ببرم. من دوست دارم كادرفني و مديريت فدراسيون در كنار من باشند و همواره به من احترام بگذارند تا بتوانيم شرايط خوبي را براي كشتي فرنگي رقم بزنيم.

بايد تلنگري به كشتي‌گيراني كه در خواب مدال‌هاي سابق به سر مي‌برند زده شود و آنها را از نظر روحي شارژ كنيم. من 17 ماه از كشتي دور بودم، بايد رسانه‌ها به من اجازه بدهند در يكي، دو مرحله اردوي آماده‌سازي شرايط فرنگي‌كاران را بسنجم و ببينم كه الان در چه جايگاهي قرار دارند. من واقعا از اين مساله ناراحت هستم كه چرا بشير باباجان‌زاده ديگر جايگاه خاصي در تيم ملي ندارد.

اگر بعد از 17 ماه خانه‌نشيني مسووليت را قبول كردم اين‌طور نيست كه هرطور بخواهند با من رفتار كنند. من تنها با اين شرط مسائل را قبول كردم كه تمام شرايط براي من فراهم شود تا بتوانم وضعيت كشتي فرنگي را به يك شرايط ايده‌آل و آرماني تغيير دهم. اگر توافقاتي وجود نداشت قطعا اين مسووليت را قبول نمي‌كردم. اميدوارم طي صحبتي كه با خادم داشتم و حمايت‌هايي كه از من انجام داد و با حمايت‌هاي وزارت و كميته به بهترين شكل ممكن كه قانون نيز دستكاري نشود شرايط را به نفع كشتي فرنگي رقم بزنيم.

تلاش خود را به كار خواهم بست تا همپاي كشتي آزاد، كشتي فرنگي نيز به موفقيت‌هاي خوبي در المپيك دست پيدا كند، البته وقفه سه‌ساله كار را سخت كرده است.

مدال بانوان در المپيك صدبرابر مدال مردان مي‌ارزد.

يكي از مشكلات بزرگي كه سبب شد چند سالي از كشتي فرنگي دور باشم، بيماري مادرم بود چون او از يك بيماري سخت رنج مي‌برد و از تمركز لازم برخوردار نبود به همين خاطر 24 ساعت مراقبش بودم. آرزو داشت كه من را دوباره در كنار تشك كشتي ببيند و شاهد بازگشت من باشد. وي علاقه زيادي به حميد سوريان داشت و عاشقانه او را ستايش مي‌كرد. حال با رفتنش دوست دارم دوباره به آرامش برسم و با فراغ بال به كشتي فرنگي كمك كنم.

با قوانين جديد مشكل خاصي ندارم و سعي خواهم كرد روند تمرينات خود را بر اساس قوانين جديد پيش ببرم تا شرايط راحتي را براي كشتي‌گيران جهت كسب سهميه و همچنين موفقيت در المپيك رقم بزنم.

در امريكا با وجود اينكه كشتي‌گيران از نظر آمادگي جسماني و فني در بالاترين حد قرار داشتند اما از نظر رواني و به ويژه تمركز به حدي ضعيف بودند كه قادر به اجراي فن خود نبودند. بدون داشتن تمركز بدون شك بهترين كشتي‌گيران ما نمي‌توانند به موفقيت‌هاي خوبي دست پيدا كنند. سوريان با وجود اينكه مي‌دانست با كله زدن دچار اخطار مي‌شود اما به دليل نداشتن تمركز شانس قهرماني و مدال خود را از دست داد. ما بايد در اين زمينه با فرنگي‌كاران زياد كار كنيم تا با بالا بردن تمركز خود بتوانند در برابر رقابت‌هاي سخت نيز به مدال طلا دست پيدا كنند. ما در المپيك بدون شك شرايط سختي را از اين لحاظ خواهيم داشت. تمام تلاشم بر اين است تا بتوانم در اين مدت باقيمانده اين تيم را از نظر رواني به شرايط ايده‌آل و خوبي برسانم، چرا كه از نظر جسماني كشتي‌گيران هيچ مشكلي ندارند و مي‌توانم بگويم اين تيم از نظر قدرت بدني يكي از بهترين تيم‌هاي دنياست.

از مربيان سازنده استفاده خواهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون