• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3354 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

خبر كوتاه

بازتاب جهاني گل زيباي تيم ملي فوتسال بانوان

گلي كه تيم ملي فوتسال بانوان كشورمان روي يك كار تيمي فوق‌العاده توسط فهيمه زارعي مقابل مالزي در بازي آخر از مرحله گروهي به ثمر رساند، بازتاب جهاني داشت. نشريه «مترو»ي انگليس گزارش داد: تيم فوتسال بانوان ايران در پيروزي 4 بر 2 برابر مالزي در نخستين دوره مسابقات قهرماني آسيا زيباترين گل تيمي را كه تاكنون ديده‌ايد به ثمر رساند. اين گل در دقيقه يك بازي به ثمر رسيد. بازي از نيمه زمين ايران شروع و با چهار پاس سريع و با ضربه پشت‌پاي فهيمه زارعي توپ تبديل به گل شد. همچنين سايت «مترو» در اين باره از كاربران خود نظرسنجي كرده و پرسيده: «آيا اين بهترين گل فوتسال بوده كه تاكنون ديده‌ايد؟» كه 66 درصد كاربران به آن پاسخ «بله» داده‌اند.

 

محمد خاكپور؛ 331 روز بدون پول و قرارداد!

از روزي كه خاكپور در تيم المپيك مشغول به كار شد حدود 331 روز مي‌گذرد، چيزي نزديك به يك سال. در اين 331 روز نه قراردادي با خاكپور امضا شده و نه حكمي براي او به امضاي مسوولان فدراسيون فوتبال رسيده است. سرمربي تيم المپيك نه‌تنها ريالي دريافت نكرده كه بدون حكم در چند سفر تيمش را همراهي كرده و تمرين‌ها را زيرنظر گرفته است. نه‌تنها خاكپور كه كادر فني‌اش هم تقريبا چنين شرايطي را تجربه مي‌كنند. نكته جالب اينكه پيش از خاكپور و كادر فني‌اش، وينگادا و همكارانش در تيم المپيك مشغول كار بودند كه پول‌شان را تا ريال آخر دريافت كردند. البته كه بازدهي آنچناني نداشتند و در اينچئون نتايج مفتضحانه‌اي كسب كردند. كادر فني فعلي پس از سال‌ها موفق شده تيم المپيك را از مرحله اول گروهي به مرحله دوم برساند و البته بازيكنان بسياري را تحويل تيم ملي بزرگسالان بدهد.

 

بلاتر ممنوع‌الخروج شد

قاضي پرونده كيفري فساد اداري و اختلاس سپ‌بلاتر در دوران مديريتش در فيفا اعلام كرده است كه رييس سوييسي اين سازمان حق خروج از كشورش را ندارد. هفته پيش بود كه اتفاقي كه بسياري از منتقدان و دشمنان بلاتر منتظرش بودند رخ داد و او هم مانند بسياري از همكاران قديمي‌اش در فيفا به سوء مديريت و اختلاس متهم شد و پرونده‌اي براي رسيدگي به جرايم احتمالي وي در دوران رياستش در فدراسيون جهاني فوتبال به جريان افتاد. حالا به نظر مي‌رسد كسي كه زماني جزو قدرتمندترين افراد دنيا بود، مصونيت دپيلماتيك خود را از دست داده است؛ آنقدر كه اگر پايش را از مرزهاي سوييس بيرون بگذارد، دستبند به دست به كشورش بازگردانده خواهد شد. از زمان افشا شدن فساد اداري و اختلاس گروهي از اعضاي فدراسيون چهاني فوتبال، رييس فيفا كه قرار بود در ماه فوريه سال آينده صندلي رياست اين سازمان را ترك كند، سفرهاي خارجي خود را براي شركت در مراسم رقابت‌هاي جام جهاني زنان و جام جهاني زير 20 سال لغو كرده بود اما حالا دادستاني سوييس اجازه خروج از كشور را از او گرفته است.

 

فيليپين با شكست بسكتبال ايران همه را غافلگير كرد

تيم ‌ملي بسكتبال ايران در پنجمين ديدارش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مصاف فيليپين رفت و برابر اين تيم غافلگير شد و با نتيجه 87 بر 73 تن به شكست داد. در اين ديدار جيسون ويليام با كسب 26 امتياز توانست به عنوان امتيازآورترين بازيكن مسابقه معرفي شود و صمد نيكخواه بهرامي با 21 امتياز بهترين بازيكن تيم ايران بود. دو تيم در اين مسابقه از نظر آماري رقابتي پاياپاي داشتند و فيليپين با برتري نسبي‌ كه داشت توانست برنده اين مسابقه شود. اين شكست تاثيري در روند حركتي ايران ندارد و تيم ملي صعودش به مرحله يك‌چهارم پاياني را قطعي كرده است. ايران در ادامه مسابقاتش در مرحله دوم رقابت‌ها ساعت 5 صبح امروز سه‌شنبه به مصاف فلسطين رفت. فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به ديدار دو تيم ايران و فيليپين اشاره كرد و به عملكرد خوب فيليپيني‌ها در نبرد برابر ايراني‌ها پرداخت. جالب اينكه مسوولان و بازيكنان تيم ملي بسكتبال ايران درباره دلايل شكست برابر فيليپين صحبت كردند و با اعتماد به نفسي بالا تاكيد داشتند كه اين شكست قابل جبران است و نمي‌تواند مانع رسيدن آنها به هدف اصلي‌شان باشد.

ديرك باوئرمان، سرمربي تيم ملي بسكتبال باخت در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا را اتفاق خوبي براي ايران مي‌داند كه در مسابقات بعد به تيم كمك مي‌كند. او گفت: اين باخت مشتي بر دهان‌مان بود تا بيدار شويم. تب بالدوين، سرمربي تيم ملي بسكتبال فيليپين در كنفرانس خبري بعد از ديدار مقابل ايران به تيم خود تبريك گفت و از رويارويي بازيكنان ايران و فيليپين صحبت كرد. او گفت: خيلي خوشحاليم؛ اما هنوز كار تمام نشده است. يك بازي ديگر در دور دوم داريم. بايد اول هند را ببريم تا سرگروه شويم و به مرحله بعدي پا بگذاريم. چيزي كه اميدوار به آن بوديم، همين پيروزي بود. از نحوه بازي بازيكنانم راضي هستم و به خودمان تبريك مي‌گويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون