• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

خبر كوتاه

عبادالله مولايي سفير جديد ايران در اتريش شد

عبادالله مولايي به جاي حسن تاجيك عهده‌دار سفارت جمهوري اسلامي ايران در اتريش شد. به پيشنهاد محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه و تصويب حسن روحاني، رييس‌جمهوري اسلامي ايران، عبادالله مولايي به سمت سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در كشور اتريش منصوب شد. عبادالله مولايي پيش از اين انتصاب در سمت‌هاي مختلف از جمله مديركل شمال و شرق اروپاي وزارت امور خارجه، مشاور وزير امور خارجه، معاون سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين و معاون دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي مشغول به فعاليت بوده است. وي داراي دكتراي علوم سياسي است. حسن تاجيك پيش از مولايي عهده‌دار اين سمت بود.

 

تعيين كاردار موقت لندن در تهران

كاردار انگليس در تهران روز يكشنبه به كار خود در سفارت اين كشور در ايران پايان داد. به گزارش ايسنا، آجاي شارما در توييتي كه روز گذشته منتشر كرد، اين طور نوشت: «تهران را با ناراحتي ترك مي‌كنم. حضور من در مذاكرات كه منتهي به توافق هسته‌اي و بازگشايي سفارت انگليس شد يك فرصت و مزيت خوب بود و روابط ايران و انگليس رو به جلو است». آجاي شارما طي دو سال گذشته به عنوان كاردار ترددي انگليس در ايران فعاليت مي‌كرد و پس از بازگشايي مجدد سفارت انگليس در تهران كه در اول شهريورماه انجام شد، به عنوان كاردار اين كشور در ايران منصوب شد. بن فندر كه پيش از اين معاون آجاي شارما بود قرار است از اين پس به عنوان كاردار موقت سفارت انگليس در ايران فعاليت كند.

 

با ايران و روسيه درباره سوريه توافقي نكرده‌ايم

وزير امور خارجه انگليس گفت كه هنوز بر سر مساله سوريه توافقي با ايران و روسيه انجام نشده است. به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري رويترز، فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگليس روز يكشنبه در حاشيه نشست حزب محافظه‌كار تاكيد كرد: كليد حل بحران سوريه انتقال سياسي است اما با وجود لزوم اين اتفاق در حال حاضر توافقي با ايران و روسيه در اين زمينه انجام نگرفته است. هاموند در ادامه با اشاره به عمليات نظامي اين روزهاي روسيه در سوريه گفت: روسيه تنها يك چيز را تكرار مي‌كند كه موضع ايران نيز است؛ اينكه مسكو به مواضع داعش در سوريه حمله مي‌كند. وزير امور خارجه انگليس در اظهارات خود اين موضوع را غيرقابل قبول توصيف كرد. به گزارش رويترز، موضع دولت انگليس اين است كه لندن آماده است با مسكو براي برقراري صلح در سوريه همكاري كند. هرچند ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس گفت كه موضع لندن و واشنگتن در خصوص حضور اسد در آينده سوريه با ايران و روسيه كيلومترها فاصله دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون