• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

بگذارید برخی هر حرفی که می خواهند علیه برجام بزنند

روحاني: به وقتش جواب مي‌دهم

گروه سياسي| حسن روحاني از «قهرمان ملي تاريخ» اين روزهاي كشور مي‌گويد. از محمدجواد ظريف همان مردي مي‌گويد كه يك‌سوي ميدان كانديداي جايزه صلح نوبل است و يك سوي ميدان هم حمله‌ها به او در اوج است. ديروز اما در شرايطي كه يك روز از جنجال مجلس در مورد گزارش و طرح برجام مي‌گذشت رييس‌جمهور هم عكس‌العملي تلويحي به رفتارهاي منتقدان برجام داشت و هم از وزيري كه اين روزها در گوشه رينگ منتقدان مانده است حمايت كرد. دو واكنشي كه بي‌شك حسن روحاني با همان خصلت سياستمدارانه‌اش گرفت. رييس‌جمهور وعده داد، وعده به اينكه به منتقدان و مخالفان برجام به‌موقع پاسخ خواهد داد. «موقع» مورد نظر رييس‌جمهور اما هرچند مبهم است اما پاسخي كه خواهد داد بدون شك پاسخ تازه‌اي است. برجام در مجلس معطل مانده است و مخالفانش از هيچ تلاشي براي طول دادن اين معطلي فروگذاري نمي‌كنند. حسن روحاني اما همان خصلت‌هاي هميشگي‌اش را دارد. هم اشاره مي‌كند كه حواسش به تحركات منتقدان برجام است و هم وعده پاسخ مي‌دهد. او از كتيبه‌هاي كوروش هم گفت و از تجربه دروغ در كشور و بلايي كه بر سر آن آورد. به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در همايش ملي روز روستا كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، به فاجعه منا اشاره كرد و گفت: به محضر ملت ايران و همه ملل اسلامي به ويژه خانواده‌هاي جانباختگان فاجعه منا كه واقعه بسيار تاثر‌انگيز و غم‌آور بود، تسليت مي‌گويم. روحاني اظهار داشت: حاجياني كه به دليل بي‌كفايتي، بي‌تدبيري، عدم برنامه‌ريزي يا احيانا تقصيرهايي كه بايد بررسي شود در يك شرايط بسيار دردآور جان‌شان را از دست دادند. وي اضافه كرد: اين همه دوربين در منا وجود دارد و اتاق‌هاي مانيتور آنها لحظه به لحظه تمام خيابان‌ها و تمام جمعيت را رصد مي‌كنند و حتي مي‌توانند از جمعيت و افراد عكس و فيلم بگيرند. ضمن اينكه براي حضور در منا تقسيم‌بندي شده است كه چه ساعت حجاج و از كدام كشور براي رمي‌جمرات بيايند. رييس‌جمهوري يادآور شد: از سال 63 به حج مشرف نشده‌ام، پيش از آن زمان كه مشرف شده بودم همه تجهيزات و هليكوپتر در منا و عرفات وجود داشت؛ واقعا وقوع اين حادثه جاي تاسف است.

وزير امور خارجه يكي از قهرمانان ملي تاريخ ما است

روحاني اضافه كرد: البته دولت به مسووليت خود واقف است و خوشبختانه نداي مظلوميت در حضور سران جهان در سازمان ملل به گوش جهانيان رسانده شد و وزير امور خارجه كه يكي از قهرمانان ملي در تاريخ ما است، همه تلاش خود را از لحظه نخست با مسوولان سياسي در سطح جهان و دبير كل سازمان ملل انجام داد. رييس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به تلاش‌هاي وزير بهداشت در پيگيري فاجعه منا گفت: در امر سلامت نيز زحمات دكتر قاضي‌زاده را شاهديم؛ تلاش، پيگيري و حضور وي با همه پيچيدگي‌ها و مشكلاتي كه پس از فاجعه منا وجود داشت، بسيار مهم بود. همچنين وزير كشور و ديگر مسوولان كه با هماهنگي زير نظر معاون اول رييس‌جمهوري تلاش‌هاي بسياري انجام دادند.

به موقع به برخي حرف‌ها پاسخ خواهم داد

رييس دولت تدبير و اميد گفت: آنچه ما در اين دو سال به دست آورديم به دليل اميد، حضور، مشاركت و تلاش مردم بود. اگر توانستيم در مذاكرات هسته‌اي به يك افتخار بزرگ تاريخي برسيم، حال بگذريم از برخي حرف‌ها، من به موقع پاسخ خواهم داد. روحاني اضافه كرد: همه رهبران دنيا بدون استثنا به جز يك رژيم غاصب اشغالگر منفور كه عصباني است، تمام كشورها و تمام سران دنيا توافق هسته‌اي را كار عظيمي مي‌دانند. كاري شده كه نه فقط در اين دهه بلكه در دهه‌هاي گذشته بي مانند است. وي اضافه كرد: 100 سال اخير را ببينيد؛ يك كشور به اصطلاح در حال توسعه در برابر شش قدرت دنيا كه عضو دايم سازمان ملل هستند دو سال پياپي مذاكره مي‌كند و اين كشورها در برابر جمهوري اسلامي ايران دو سال پياپي گفت‌وگو كردند و سپس به سندي دست يافتيم كه هيچ كسي در دنيا نيست كه بگويد ايران در اين مذاكرات ناموفق بوده است.

برخي به نفع چه كسي مي‌خواهند افتخار ملت ايران را زير سوال ببرند

رييس شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: همه اذعان دارند كه ايران به توفيق بزرگي دست يافته و اين افتخار ملت ايران است. آنهايي كه مي‌خواهند افتخار ملت ايران را زير سوال ببرند به نفع چه كسي اين كار را مي‌كنند، ما يك ملت و قدرت هستيم و صحنه‌هاي افتخار متعلق به ما است. روحاني ادامه داد: اگر كشاورزان توانستند در سال جاري در زمينه توليد گندم از 8/4 ميليون تن دو سال قبل و 7/6 ميليون تن سال گذشته به بالاي هشت ميليون تن توليد برسند، اين افتخار متعلق به همه مردم ايران است. روحاني با تاكيد بر اينكه افتخارهاي ملت ايران به گروه خاصي اختصاص ندارد، اظهار داشت: اگر ورزشكاران و دانشمندان ما پيروز شدند، افتخار همه ما است، ما ملت واحدي هستيم و افتخار مي‌كنيم به همه حركت‌هاي پرشتابي كه اين ملت عظيم و بزرگ در راه تعالي و پيشرفت خود داشته و خواهند داشت.

در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده همه ديوارهاي تحريم را فرو مي‌ريزيم

رييس‌جمهوري گفت: ما امروز شرايط بعد از برجام و تحريم را مي‌بينيم و به حول و قوه الهي در هفته‌هاي آينده و ماه‌هاي پيش رو همه ديوارهاي غلط تحريم را فرو مي‌ريزيم. روحاني ادامه داد: آن شرايط يك شرايط آرام‌تري خواهد بود كه در توليد و سرمايه‌گذاري تلاش كنيم. وي توضيح داد: بسياري از كشورهاي دنيا با گروه‌هاي درجه يك خود به ايران مي‌آيند و اكنون گفت‌وگوهاي اقتصادي در مورد خريد كالا نيست بلكه بحث سرمايه‌گذاري و انتقال فناوري است.

اميدواريم شاهد حماسه ديگر در انتخابات اسفندماه باشيم

رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كسي تصور نكند در تحليل سياسي و فكري تفاوتي بين روستاييان و شهرنشينان وجود دارد. روستاييان همچون شهري‌ها مسائل را به خوبي درك مي‌كنند و در انتخابات 92 نشان دادند كه چگونه مسائل را به دقت تحليل مي‌كنند و ان‌شاءالله در انتخابات پيش رو هم همين طور خواهد بود. روحاني با بيان اينكه روستاييان ما به كساني راي خواهند داد كه لايق‌ترين‌ها براي خدمت به اين مردم و كشور هستند، گفت: ما دل‌مان مي‌خواهد دوباره يك حماسه و افتخار ديگر را در اسفندماه شاهد باشيم. وي با اشاره به نقش مهم روستاييان در انقلاب، دفاع مقدس و امروز در توليد و افتخارات ملي، اضافه كرد: يكي از افتخارات ملي ما صحنه انتخابات خواهد بود، حضور مردم پاي صندوق آرا و انتخابات مهم است.

از نظر دولت اين جناح و آن جناح فرقي ندارد، مهم آن است كه ملي بينديشند

رييس دولت يازدهم تاكيد كرد: از نظر اين دولت، اين حزب و آن حزب، اين جناح و آن جناح تفاوتي ندارد؛ آنچه مهم است صالح‌ترين و قوي‌ترين افراد و كساني هستند كه ملي مي‌انديشند، به فكر كشور هستند و جامعه و كل كشور را مي‌بينند. روحاني گفت: ما بايد در مسائل مهم كشوري نگاه ملي داشته باشيم نه جناحي و گروهي و آنهايي كه داراي اين ديد هستند، بايد وارد صحنه شوند. روحاني افزود: ان شاءالله در شرايط بعد، وضع ما بهتر مي‌شود و دولت در زمينه اقدامات و خدمات عمومي در حد توان پيش خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون