• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

عريقات: اسراييل مردم فلسطين را سلاخي ‌مي‌كند

با افزايش تنش‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، شمار قربانيان هر لحظه در حال افزايش است. بر اساس گزارش گاردين روز جمعه حداقل شش فلسطيني توسط نظاميان اسراييلي به شهادت رسيده‌اند. اين در حالي است كه از بامداد شنبه، نظاميان رژيم صهيونيستي حمله به نقاط مختلف فلسطيني‌نشين را افزايش داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها بامداد شنبه در حمله صهيونيست‌ها به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالي يك جوان فلسطيني به شهادت رسيد و چند نفر ديگر زخمي شدند. احمد جمال صلاح، جوان فلسطيني در جريان درگيري‌ها با نظاميان رژيم صهيونيستي در ورودي اردوگاه شعفاط هدف تيراندازي صهيونيست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسيد. شاهدان عيني گفته‌اند در اين حمله، نظاميان رژيم صهيونيستي به سمت پنجره منازل فلسطينيان در اردوگاه شعفاط تيراندازي كرده و پس از مدتي اقدام به عقب‌نشيني از اين اردوگاه كردند. اما اعلام خبر شهادت صلاح از طريق بلندگو، خشم فلسطينيان را برانگيخته است و در پي آن جوانان فلسطيني تظاهرات گسترده‌اي را به سمت ايست بازرسي نظامي واقع در اين اردوگاه برگزار كردند و درگيري‌هاي شديدي در اين منطقه به وقوع پيوست. كه شماري از فلسطينيان نيز بر اثر استنشاق گاز اشك آور در جريان اين درگيري‌ها دچار حالت خفگي شدند. به گزارش منابع خبري همزمان رژيم صهيونيستي با طرح ادعاي شليك دو موشك از غزه به سمت اراضي اشغالي، بر تدابير خشونت آميز خود در مناطق فلسطيني افزود. گفتني است تنش‌ها بعد از بالا گرفتن دعوا بر سر دسترسي به مسجدالاقصي در بيت‌المقدس افزايش يافت. فلسطيني‌ها درباره طرح تخريب مسجدالاقصي نگران هستند.

واكنش‌ها

جان كربي، سخنگوي وزارت خارجه امريكا روز گذشته عمليات استشهادي فلسطينيان را اقداماتي تروريستي خوانده بود. در پاسخ سامي ابوزهري، سخنگوي حماس گفت كه اظهارات سخنگوي وزارت خارجه امريكا عليه انتفاضه ملت فلسطين چهره پليد اين دولت را آشكار كرد. در همين حال رهبران جنبش حماس اعلام كردند كه انتفاضه قدس در سراسر فلسطين آغاز شده و هيچ‌كس نمي‌تواند آن را متوقف كند و بر همگان واجب است در آن مشاركت كنند. صائب عريقات، مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين نيز رژيم صهيونيستي را به ارتكاب سلاخي فجيع در حق مردم فلسطين متهم كرده و از شوراي امنيت خواست تا نظام حمايت بين‌المللي ويژه‌اي را براي مردم فلسطين ايجاد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون