• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3371 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

خبر كوتاه

شيعيان بحرين
به دنبال اصلاح

روزنامه الاوسط بحرين، متن سخنراني شيخ علي سلمان، دبيركل جمعيت وفاق، بزرگ‌ترين گروه شيعه مخالف در اين كشور را در جريان جلسه اخير محاكمه‌اش منتشر كرد. شيخ سلمان با رد تمامي اتهامات عليه خود اظهار داشت: خواسته من اصلاح رژيم و نه سرنگوني آن است. من تلاش مي‌كنم يك كشور مبتني بر قانون اساسي را به الگويي براي همه كشورهاي اصيل و قانوني ديگر تبديل كنم و البته براي اين مهم راه مسالمت‌آميزي را در پيش گرفته‌ام و همه را به گام برداشتن در اين راه دعوت مي‌كنم و از همه مي‌خواهم طبق منشورهاي بين‌المللي كه بحرين نيز آنها را امضا كرده، حق تجمع مسالمت‌آميز مردمي را محقق سازند.

 

تلاش چين براي كاهش نگراني

شي جين پينگ، رييس‌جمهور چين در مصاحبه‌اي كه با خبرگزاري رويترز داشت با تاييد نگراني‌ها در خصوص روند نزولي اقتصاد جهاني گفت كه كشورش نيز به نوبه خود نگران كند شدن اقتصاد جهاني به‌طور كلي است، با اين حال تاكيد كرد: پكن در تلاش براي شكل‌دهي مجدد به اقتصادش براي انعطاف بيشتر در آينده است. وي كه امروز به بريتانيا سفر خواهد كرد در اين خصوص گفت، انگليس اعلام كرده كه تنها كشور غربي خواهد بود كه بيشترين استقبال را از چين خواهد كرد. اين يك انتخاب راهبردي و دورانديشانه است كه كاملا با منافع بلندمدت انگليس مطابقت دارد. چين به دنبال آن است تا به شكل گسترده‌تر و در سطحي بالاتر و در عمقي بيشتر با انگليس تعامل داشته باشد. رييس‌جمهور چين همچنين گفت: سفر وي به انگليس آغاز دوره‌اي طلايي در روابط دوجانبه دو كشور خواهد بود.

 

دستگيري 50 نفر به جرم ارتباط با داعش

پليس تركيه روز گذشته در جريان عملياتي ۵۰ نفر را در استانبول به ظن ارتباط با گروه تروريستي داعش دستگير كرد. به گفته رسانه‌هاي محلي، تمامي بازداشت‌شدگان خارجي هستند و قصد داشتند كه به مناطقي از سوريه و عراق كه درگير جنگ است، سفر كنند.

 

اسرار جنگ عراق

ميل آن ساندي با استناد به اسنادي كه به تازگي منتشر شده فاش ساخت: توني بلر، نخست‌وزير سابق انگليس يك سال قبل از حمله سال 2003 به عراق به امريكا قول پيوستن به اين جنگ را داده بود. افشاگري ميل آن ساندي بر اين يادداشت كالين پاول، وزير خارجه دولت بوش در 28 مارس 2002 و يك هفته قبل از ديدار بوش و بلر در مزرعه كرافورد تگزاس استناد دارد. اين سند نشان مي‌دهد كه برخلاف ادعاي بلر مبني بر جست‌وجوي يك راه‌حل ديپلماتيك براي بحران عراق از مدت‌ها قبل از آغاز جنگ حمايت محكمي از جنگ عراق داشته است. بوش و بلر براي توافقي كه به عنوان توافق نوشته شده با خون براي آغاز جنگ عراق اعلام شد در آوريل 2002 يازده ماه پيش از آغاز اين جنگ ديدار كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون