• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3371 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

اعتراض برانكو به تصميمات انضباطي در فدراسيون فوتبال

عليه پرسپوليس و من عمداً حكم مي‌دهند!

گروه ورزش| كميته انضباطي دروازه‌بان پرسپوليس را به خاطر درگيري لفظي با محمد قاضي و حاشيه‌سازي در بازي پرسپوليس و صباي قم يك جلسه از همراهي سرخپوشان محروم كرد، آن هم در شرايطي كه مشكلات براي پرسپوليس از زمين و زمان مي‌بارد و مديريت هم نتوانسته آرامش را در باشگاه حكمفرما كند. در چنين شرايطي صداي اعتراض برانكو ايوانكوويچ هم بالاخره در آمده است. او در تازه‌ترين مصاحبه خود نسبت به حكم اخير كميته انضباطي واكنش تندي نشان داده است. برانكو درباره محروميت مكاني مي‌گويد: «من متعجب هستم كه چرا سوشا مكاني را مادام‌العمر محروم نمي‌كنند تا خيال‌شان راحت شود؟! به نظر من بهترين كار اين است كه در مورد مكاني حكمي صادر كنند كه تا آخر فصل نتواند بازي كند. اين كار خيلي هم خوب است!چنين حكمي را بدهند تا ديگر سوشا نتواند براي پرسپوليس بازي كند.» برانكو در واكنش به اينكه تيمش از قرار معلوم زماني براي رسيدن به آرامش نخواهد داشت و هر هفته دچار حوادث و بدشانسي مي‌شود، هم تاكيد مي‌كند: « من اسم اين موضوع را حوادث يا بدشانسي نمي‌گذارم، بلكه معتقدم عمداً اين احكام را عليه پرسپوليس و من صادر مي‌كنند. مسلم است كه عمدي در كار است تا تيم ما و مرا به حاشيه ببرند. سوشا چه كار كرده است كه بايد محروم شود؟! مگر مي‌شود يك بازيكن به خاطر دريافت كارت زرد دوم از دو بازي محروم شود؟!» برانكو عصباني صحبت‌هاي خود را اين گونه ادامه مي‌دهد: « در هيچ جاي دنيا نديده‌ام كه چنين حكمي براي يك بازيكن صادر شود. اولاً اينكه من هنوز نفهميدم چرا در آن مسابقه مكاني كارت زرد گرفت و دوماً سوشا در بازي جام حذفي كارت زرد گرفت و از بازي بعد محروم شد. اين رقابت‌ها چه ربطي به مسابقات ليگ دارد؟! اصلاً درك اين موضوع براي من ممكن نيست و هيچ منطقي اين موضوع را نمي‌پذيرد. سوشا در آن بازي بي‌دليل كارت زرد گرفت و محروم شد اما به يكباره به ما مي‌گويند او در بازي با سياه‌جامگان هم نمي‌تواند بازي كند. اين موضوع خيلي خيلي عجيب است!
« قصد دارند پرسپوليس را با اين احكام به حاشيه ببرند». خود شما خبرنگاران بهتر از هر فردي ديگري مي. ‌دانيد كه اين اتفاقات طبيعي نيست. كجاي دنيا يك مترجم را جريمه مي‌كنند؟! وظيفه يك مترجم ترجمه صحبت‌هاي سرمربي تيم است. مگر مترجم كاري غير از اين كرده است؟! واقعا نمي‌دانم اينجا چه خبر است؟!»

سرمربي كروات پرسپوليس درباره اينكه براي بازي برابر سياه‌جامگان غير از سوشا مكاني و نورمحمدي احتمال دارد چند بازيكن را به دليل مصدوميت در اختيار نداشته باشد، درباره مشكلات بزرگ تيمش و كمبود بازيكن مي‌گويد: «ما تحت هر شرايطي مجبوريم بازي كنيم. من يك سوال ديگر از شما مي‌پرسم. آيا نورمحمدي در بازي با صبا با بازيكن حريف درگيري فيزيكي پيدا كرد؟ آيا آنها يقه هم را گرفتند؟ اگر حرفي بين آنها رد و بدل شده باشد دور از چشم داور بوده و اين موضوع به خود بازيكنان ربط دارد نه داور! نمي‌دانم چرا بي‌دليل داور به آنها كارت قرمز نشان داد.» طبيعتا همه آنهايي كه برانكو ايوانكوويچ را مي‌شناسند، تاكنون در تمام سال‌هايي كه اين مربي كروات در ايران فعاليت داشته است، او را به اين حد ناراحت و عصباني نديده بودند. برانكو كه به خاطر نتايج نه چندان مطلوب پرسپوليس هم شديدا از سوي منتقدان تحت فشار است، برخلاف هميشه اعتراض مي‌كند و عملكرد مسوولان و داوران را هم زير سوال مي‌برد. برانكو درباره اين مساله مي‌گويد: « به هر حال شرايطي به وجود آوردند كه من ديگر نمي‌توانم آرامش داشته باشم و طبيعي است كه تا اين حد عصباني شوم. ما با سياه جامگان بازي داريم. اما با توجه به وضع به وجود آمده صحبتي در مورد بازي ندارم، چرا كه اصلاً نمي‌دانم براي اين بازي بازيكني در اختيار خواهم داشت يا نه. شايد ما تا زمان آغاز تمرين خبر جديدي از كميته انضباطي بشنويم و مجدداً چند بازيكن ديگر ما را محروم كنند. اين موضوع اصلاً براي من غيرمنتظره نخواهد بود!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون