• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3371 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

پيام تشكر وزارت ورزش از خانواده بانوي دو و ميداني‌كار

اهداي اعضاي ريحانه بهشتي بعد از مرگ مغزي

گروه ورزش|بامداد دوشنبه هفته گذشته ريحانه بهشتي، دو و ميداني‌كار زن ايراني در خانه مادرش به يكباره دچار‌ سرگيجه شد. تلاش خانواده براي اينكه وي را آرام كنند بي‌نتيجه بود و ريحانه از سردرد روي پايش هم نمي‌توانست بايستد. تماس خانواده با اورژانس هم فايده‌اي نداشت و آنها براي سردرد خودشان را به منزل اين ورزشكار نرساندند تا خانواده ريحانه به همراه يكي ديگر از بستگان‌شان وي را به بيمارستان فارابي منتقل كنند. بعد از بستري شدن ريحانه و عمل جراحي، اين بانوي ورزشكار به كما مي‌رود و درنهايت نيز دچار مرگ مغزي مي‌شود.

اين خبر كوتاه و شوك‌آور خيلي زود رسانه‌اي مي‌شود. اينكه يك ورزشكار خراساني و البته مشهدي كه تا ديروز سر كلاس‌هاي مدرسه به دانش‌آموزان درس مي‌داد و در ميادين ورزشي مقام به دست مي‌آورد، روي تخت بيمارستان از دنيا رفت. اما اين همه ماجرا نبود چرا كه ريحانه بهشتي، بانوي قهرمان ورزشكار و مادر مهتاي ١١ماهه، اعضاي بدنش به بيماران نيازمند اهدا مي‌شود. مادر اين ورزشكار درباره اين اتفاق گفت: « همه‌چيز خيلي سريع اتفاق افتاد، نمي‌دانيم اصلا چه شرايطي بود. تا قبل از اين اتفاق او مي‌گفت و مي‌خنديد اما به يكباره دچار سرگيجه شد و بعد هم كه اورژانس نيامد و مجبور شديم خودمان او را به بيمارستان منتقل كنيم.»

وجيهه موسوي ادامه داد: «وقتي به بيمارستان رسيديم از سر او عكس گرفتند و پزشكان گفتند كه در سرش لخته خون ديده مي‌شود و بايد خيلي زود عمل شود. اين كار هم انجام شد و ما منتظر بوديم تا به هوش بيايد اما گويا بعد از آن هم دوباره دچار سكته مغزي شد و ديگر به هوش نيامد و پزشكان اعلام كردند كه دچار مرگ مغزي شده است. » او در پاسخ به اين سوال كه چگونه با اهداي اعضاي دخترت كنار آمدي، گفت: «اين كار را خودش قبول كرده بود و من هم راضيم به رضاي خدا. من مادر شهيد هستم و از اين ايثار و فداكاري‌ها در خانواده ما و ديگر شهدا كم نبوده است، حالا نيز از اينكه اعضاي بدن دخترم قرار است به بيماران نيازمند اهدا شود، واقعا خوشحال هستم. مي‌دانم كه نوه‌ام نيز در آينده مي‌تواند مادرش را به خوبي حس كند. » همسر مرحومه بهشتي نيز درباره همسرش مي‌گويد: «واقعا برايم سخت است كه او را ديگر در كنارم نمي‌بينم. » حامد عجمي‌نژاد كه او هم اتفاقا دبير ورزش آموزش و پرورش است، ادامه داد: «ريحانه در دووميداني فعاليت داشت و در اين رشته در مسابقات كشوري و استاني مقام‌هاي زيادي را به دست آورده بود و چند سال هم مربي تيم دووميداني بانوان استان بود. در كنار دووميداني به بسكتبال هم مي‌پرداخت و در اين رشته نيز به مربيگري فعاليت داشت و آمادگي جسماني نيز كار مي‌كرد. »

اقدام شايسته ريحانه بهشتي بازتاب‌هاي زيادي داشته است طوري كه وزارت ورزش و جوانان هم در پيامي از خانواده او تشكر ويژه‌اي كرده است. در پيام وزارت ورزش آمده است: « نجات جان يك انسان، نجات بشريت است. همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، ماه ايثار و شهادت، بانويي از خانواده بزرگ ورزش با ترجمان بني‌آدم اعضاي يكديگرند، نام خود را در جريده نام‌آوران حك كرد.

ريحانه بهشتي، دووميداني‌كار خراساني كشورمان، خواهر شهيد و مادر نوزادي 11 ماهه كه مدتي پيش به دليل سكته مغزي به كما رفت، صبح امروز (ديروز) اعضاي بدنش به چند بيمار جاني دوباره بخشيد. وزارت ورزش و جوانان ضمن عرض تسليت به خانواده ايثارگر وي، اين اقدام پسنديده را ارج مي‌نهد و از خداوند متعال براي آن مرحومه بهشت جميل و براي خانواده‌اش صبر جزيل آرزو مي‌كند. روحش شاد، يادش گرامي باد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون