• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

خالق كليدر به كمپين فاجعه منا پيوست

مديريت مناسك منا ذهن را متوجه سوالات دشواري مي‌كند!

اعتماد| با وجود گذشت بيش از يك ماه از فاجعه منا داغ اين اتفاق هنوز آرام نگرفته است و تلاش‌ها براي يافتن مفقودين باقيمانده و روشن شدن ابعاد اين فاجعه هنوز ادامه دارد. كمپين امضاي نامه به دبيركل سازمان ملل هم از همين تلاش‌هاست. كمپين ميليوني كه به همت جانبازان موزه صلح تهران و اقشار مختلف هنرمندان و خانه سينما، در سايت موزه صلح تهران براي محكوميت فاجعه منا و همچنين درخواست پيگيري از سازمان ملل براي كمك به افشاي حقايق اين واقعه، در دسترس عموم قرار گرفت. پس از پرويز پرستويي، رضا كيانيان، احمدرضا درويش، رامبد جوان، محمد بحراني، عادل فردوسي‌پور و... كه از مردم براي پيوستن به اين كمپين دعوت كرده‌اند، حالا محمود دولت‌آبادي هم به اين كمپين پيوسته است. وي با پيوستن به كمپين نوشته است: «امور كلان مسووليت‌پذيران مناسب خودش را طلب مي‌كند؛ ناتواني حكومت آل سعود در مديريت مناسك منا ذهن را متوجه سوالات دشواري مي‌كند! اميدوارم ايشان بتوانند پاسخ روشن به چگونگي رخداد واقعه منا بدهند.»

در متن اين نامه كه قرار است به عنوان يك سند رسمي به نماينده سازمان ملل تقديم شود آمده است:

«جناب آقاي بان كي مون

دبيركل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و عرض ادب

ما هنرمندان، ايثارگران، اصحاب رسانه، فرهنگيان، دانشگاهيان، ورزشكاران و ساير اقشار جامعه ايران بدين‌وسيله همدردي و پشتيباني خود را از همه بازماندگان اندوهگين فاجعه سرزمين منا در مناسك آييني حج امسال اعلام كرده و از شما درخواست داريم تا با دخالت مستقيم و مسوولانه خود تمامي ابعاد اين واقعه خونين را شفاف‌سازي كنيد.

بي‌گمان پيگيري مجدانه اين موضوع، بهترين نوع حرمت‌گذاري به جان و امنيت انسان‌هاي بي‌گناه، با توجه به شعار امسال روز جهاني صلح «هم‌ياري براي صلح و كرامت انساني براي همه» از سوي سازمان ملل متحد خواهد بود.

با اميد جلوگيري از تكرار چنين فجايعي در آينده براي همه بشريت.»

براي تسهيل در امر پيوستن به اين كمپين، شماره پيامكي رايگان 6362 همراه اول به اين كار اختصاص يافته كه علاقه‌مندان مي‌توانند با ارسال عدد 20 به اين حركت بپيوندند. همچنين متن بيانيه و اسامي گروه‌هاي مختلف مردمي شامل خانواده‌هاي داغدار، هنرمندان، ايثارگران، ورزشكاران و... در آدرس موزه صلح تهران www.tpm.ir قابل مشاهده است.

لازم به ذكر است كه محمود دولت‌آبادي براي شركت در «فستيوال بين‌المللي ادبيات پراگ 2015» عازم كشور چك شده است. اين فستيوال با حضور نويسندگاني از امريكا، اروپا و آسيا از ششم تا نهم نوامبر (15 تا 18 آبان) برگزار مي‌شود. دولت‌آبادي به همراه دو نويسنده از اروپا و آسيا در يك برنامه كتابخواني و گفت‌وگو شركت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون