• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

اسپيلبرگ آرزو دارد «هريسون فورد» در «اينديانا جونز 5» بازي كند

 

بهار سرلك / «هريسون فورد» كه در مجموعه فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» شخصيت «هن سولو» را بازي مي‌كرد به قسمت آخر اين مجموعه «نيرو برمي‌خيزد» به كارگرداني «جي‌جي ايبرمز» بازگشت. اين فيلم ماه دسامبر روي پرده‌هاي سينماي امريكا مي‌رود. اين درحالي است كه «استيون اسپيلبرگ» آرزو دارد اين بازيگر بتواند دوباره نقش اسطوره‌اي ديگري را ايفا كند.

جمعه شب، در مراسم آكادمي بريتيش جوايز بريتانيا 2015 كه در هتل بورلي هيلتون لس‌آنجلس برگزار شد هريسون فورد براي دستاورد جهاني‌اش در صعنت سرگرمي جايزه «آلبرت آر بروكلي» را دريافت كرد و تصوير اسپيلبرگ در ويديويي ضبط شده به اين بازيگر گفت: «بيشتر از اين نمي‌توانم براي همكاري با تو در «اينديانا جونز 5» صبر كنم. اين يك اطلاعيه نيست و من فقط از اميد خودم حرف مي‌زنم.»

فورد به هنگام دريافت جايزه بفتا لس‌آنجلس از دستان ايبرمز اصلا به درخواست اسپيلبرگ براي بازيگري اشاره نكرد. در عوض فورد با شكسته نفسي گفت چيزي براي سخنراني آماده نكرده است و با خنده گفت: «به زور توانستم لباس بپوشم.» سپس گفت: «از جي‌جي ايبرمز و ديگران براي تعريف‌هايي كه از من كردند تشكر مي‌كنم. به خاطر فرصت‌هايي كه اين افراد به من داده‌اند به آنها مديونم. واقعا دلم مي‌خواست بازيگر بشوم چون خيال نمي‌كردم بتوانم شغل ديگري داشته باشم و فكر مي‌كردم چقدر خوب است كه بتواني زندگي بقيه را زندگي كني، داستان بگويي و احساساتت را با ديگران قسمت كني. فيلم به كارهايي كه فرصت انجام‌شان را داشتم قدرت، زيبايي، تخيل و معرفت داد. از زندگي‌اي كه داشتم بسيار خرسندم.»

گرچه اين مراسم كاملا بريتانيايي بود اما در شهر امريكايي برگزار شد و بهترين جوايزش به «فورد»، «مريل استريپ» و «ايمي شومر» اهدا شد. البته از «سم مندز» كارگردان و «اورلاندو بلوم» بازيگر چهره‌هاي مطرح سينماي بريتانيا براي فعاليت‌هاي بشردوستانه‌شان تقدير شد. البته مسوولان اين مراسم ديگر نمي‌توانستند جايزه «بهترين هنرمند سال بريتانيا» را به يك امريكايي اهدا كنند و «جيمز كوردن» مجري برنامه تاك‌شوي نيمه‌شب كه از شبكه «سي‌بي‌اس» پخش مي‌شود، «هنرمند بريتانيايي سال» شناخته شد.

مريل استريپ جايزه «استنلي كوبريك» براي ممتازي در فيلم را از آن خود كرد و به هنگام دريافت جايزه‌اش گفت: «خيلي مفتخرم كه اين جايزه به من داده شد؛ جايزه‌اي كه يك قرن است به گروهي از مردان ممتاز اهدا مي‌شود. مريل استريپ كه كت‌وشلوار به تن كرده بود به طعنه گفت: «لباس مناسبي هم پوشيدم. مگر نه؟»

«ايمي شومر» كمدين امريكايي نيز جايزه «چارلي چاپلين» براي ممتازي در كمدي را به خانه برد.

جوايز بريتانيا كه توسط بفتاي لس‌آنجلس برگزار مي‌شود، شاخه‌اي از آكادمي هنرهاي سينمايي و تلويزيوني بريتانيا (بفتا) است در واقع «پلي است كه هاليوود و توليد صنعت سرگرمي بريتانيا» را به يكديگر متصل مي‌كند. اين جايزه از سال ۱۹۸۹ هرساله براي تجليل از افراد و شركت‌ها كه حرفه يا همكاري‌شان براي پيشبرد اشكال مختلف هنر در تصاوير متحرك بوده است، اهدا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون