• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

خبر كوتاه

دستگيري 20 مظنون داعشي در تركيه

خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه پليس تركيه در آستانه برگزاري نشست سران گروه ۲۰ در آنتاليا ۲۰فرد مظنون به عضويت در گروه تروريستي داعش را بازداشت كرده‌ است. گفته مي‌شود كه اين عمليات از سوي ماموران ويژه مبارزه با تروريسم صورت گرفته و ۲۰ فرد مظنون در شهر ساحلي آنتاليا بازداشت شده‌اند. نشست گروه ۲۰ كه در آن سران 20كشور مهم صنعتي و در حال توسعه جهان حضور دارند، با وجود برخي نگراني‌ها از سوءقصدهاي تروريستي قرار است طبق برنامه در روزهاي ۱۵ و ۱۶ نوامبر (۲۴ و ۲۵ آبان) در آنتاليا برگزار شود.

 

لغو آتش بس از سوي پ‌ك‌ك

شبه نظاميان كرد پ‌ك‌ك در دياربكر تركيه از هواداران خود خواستند تا مقاومت و مبارزه با دولت تركيه را از سر بگيرند. آنها به اين ترتيب به آتش‌بس يك ماهه‌اي كه به‌طور يك‌جانبه و براي پرهيز از خشونت در زمان انتخابات پارلماني تركيه برقرار كرده بود، پايان داده‌اند. پ‌ك‌ك از حدود پنج ماه پيش كه دولت تركيه مواضع آنها را در شمال عراق بمباران كرد، دور جديدي از مبارزه مسلحانه خود عليه دولت تركيه را آغاز كرده است. رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه نيز تنها چند روز بعد از پيروزي در انتخابات اعلام كرده كه مصمم است تندروهاي كرد را نابود كند. گفتني است در ماه جولاي گذشته مذاكرات دولت و كردها كه مدت‌ها ادامه داشت، سرانجام بي‌نتيجه متوقف شد. از آن زمان تاكنون، خشونت در مناطق عمدتا كردنشين جنوب شرق تركيه شدت گرفته است. تنها طي يك هفته گذشته، تقريبا چهل نفر در اثر اين خشونت‌ها كشته شده‌اند.

 

انفجار در پايتخت سوئد

ساعت 11:40 صبح روز گذشته به وقت محلي انفجاري مهيب در جزيره‌اي نزديك پايتخت سوئد رخ داد كه دامنه انفجار آن به رستوران‌ها و مغازه‌ها نيز كشيده شد. سخنگوي پليس سوئد به خبرنگاران اعلام كرد كه ما در حال بررسي دقيق ماجرا هستيم اما دليل اصلي آن هنوز مشخص نيست. با اين وجود گفته مي‌شود صداي انفجار به گونه‌اي بوده است كه تا محدوده دو كيلومتري محل اصلي انفجار صداي آن شنيده شده است. پليس بلافاصله خيابان محل انفجار را بست اما پس از مدت كوتاهي كه محل دقيق انفجار شناسايي شد خيابان‌ها را بازگشايي كرد. تا زمان تنظيم اين گزارش هيچ گونه گزارشي از جراحت فرد يا افرادي منتشر نشده است. با اين وجود گفته مي‌شود پليس به‌طور كامل خيابان‌ها و ماشين‌هاي اطراف محل انفجار را با دقت بررسي كرده است و تنها يك گزارش درخصوص شكسته شدن شيشه يك مغازه گزارش شده كه آن هم پليس مدعي است اين شكستگي مربوط به اين انفجار نبوده است. اگرچه احتمال اين انفجار به علت نشت لوله گاز وجود دارد اما سيستم امنيتي پليس استكهلم به حالت آماده باش در آمده است چرا كه مقامات اين كشور از تكرار حمله تروريستي سال 2010 به امن‌ترين كشور اسكانديناوي نگران هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون