• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

دوربين‌هاي نظارت تصويري به 2400 عدد مي‌رسد

پيشنهاد جالب ربيعي براي كمپين نخريدن خودرو

گروه اقتصادي| وزير راه و شهرسازي و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مراسمي شركت كردند كه عنوان قربانيان سوانح رانندگي را يدك مي‌كشيد. در اين مراسم وزير تعاون از ماجراي تصادف فرزندش گفت و پيشنهادي به جاي كمپين نخريدن خودرو داد و وزير راه بر تصادفات جاده‌اي و شهري متمركز شد و بر تبديل سوانح به يك مساله اجتماعي تاكيد كرد.

وزير كار در اين مراسم گفت: طرفدار مصرف توليد داخلي هستم اما فكر مي‌كنم كه بايد كمپين نخريدن خودرو به كمپين خودروهاي ايمن و حافظ جان سرنشينان تبديل شود. علي ربيعي در برنامه يادمان قربانيان سوانح رانندگي كه به مناسبت روز جهاني قربانيان سوانح رانندگي برگزار شد، گفت: اين دهه جهاني با عنوان ايمني راه‌ها نامگذاري شده كه ويژگي اين دهه ايمني كودكان است كه بايد اقدامات جدي در اين خصوص صورت گيرد. ربيعي با اشاره به اينكه موضوع بيمه‌ها، بهزيستي و تضمين‌ها در اين وزارتخانه مطرح است، خاطرنشان كرد: بايد سياست‌هايي را دنبال كنيم تا افراد قرباني سوانح رانندگي زندگي بهتري را تجربه كنند و از آنجايي كه خودم قرباني سوانح رانندگي هستم، تلاش دارم تا به اين موضوعات بيشتر بپردازم.

او اظهار كرد: فرزند ۱۵ ساله من با زبان روزه سه ساعت در كنار خيابان ماند و هيچ‌كسي او را به بيمارستان نرساند و راننده هم پس از تصادف با فرزندم فرار كرد و اين اتفاق هيچ‌وقت از زندگي من بيرون نمي‌رود. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه همه اقداماتي كه امروز انجام مي‌دهيم، الزاماتي است كه بايد براي رنج كمتر انسان‌ها انجام شود، گفت: ۹۰ درصد كشته‌شدگان و آسيب ديدگان از اقشار كم‌درآمد و متوسط جامعه هستند و ۲۵ درصد تلفات جاده‌اي در ايران مربوط به حادثه موتوسيكلت‌ها است كه ۶۰ درصد به مرگ تبديل شده است. ربيعي با اشاره به اينكه كسي كه با پسرم تصادف كرد را شش ماه بعد شناسايي كرديم، گفت: اين فرد با يك خودروي رالي با فرزندم تصادف كرد اما وقتي با وي مواجه شدم، ديدم كه اين، ناشي از اقدام‌هاي غلط هم‌نسلان من است كه چنين فردي تربيت شده است، بنابراين رضايت دادم. همچنين وزير راه و شهرسازي در اين مراسم با اشاره به اينكه تا پايان سال دوربين‌هاي نظارت تصويري به ۲۴۰۰ دوربين مي‌رسد، گفت: بايد موضوع سوانح و تصادفات رانندگي تبديل به مساله‌اي اجتماعي شود. عباس آخوندي با بيان اينكه امروز روزي به يادماندني بود، چراكه معتقدم مسائل واقعي جامعه را بايد ديد و براي راه‌حل آن از جامعه كمك گرفت، اظهارداشت: اگر مساله‌اي را اجتماعي و به مساله روز جامعه تبديل كنيم، آن را مي‌توان حل كرد. آخوندي با اشاره به اينكه اگر مساله‌اي به صورت اداري و بروكراتيك حل شود، در آن شكست مي‌خوريم، گفت: به دليل هيجانات مسائل سياسي، مسائلي در سطح جامعه مطرح مي‌شود كه به نحوي ريشه در سياست داشته باشد با وجود اينكه ما هر روز با مسائل اجتماعي روبه‌رو هستيم. وي با اشاره به اينكه جمعيت شهري جامعه ايران در ۳۰ سال گذشته به صورت قدر مطلق سه برابر شده است، افزود: تعداد خودروها در ۳۰ سال گذشته ۱۲ برابر شده است، بنابراين مسائل شهرنشيني زندگي صنعتي و ميزان خودروها يك مساله واقعي اجتماعي است كه نمي‌توان از آن چشم‌پوشي كرد. وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اما مي‌بينيم كه اين موضوع مهم در سطح رسانه‌ها درصد كمي را به خود اختصاص مي‌دهد و نسبت بزرگ مساله ديده نمي‌شود. آخوندي با تاكيد بر اينكه بايد مديريت جاده‌ها را جدي بگيريم، اظهار داشت: موضوع سيستم‌هاي IT جاده بسيار مهم است كه هم اكنون در كل كشور ۶۵۰ دوربين داريم و قرارداد نصب هزار و ۸۸۰ دوربين ديگر را بسته‌ايم. وي با بيان اينكه يك سوم از اين دوربين‌ها امسال نصب مي‌شود، گفت: اميدواريم تا پايان سال تعداد دوربين‌هاي نظارت تصويري به ۲۴۰۰ دوربين برسد. وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه روند قربانيان سوانح كاهشي بوده است، اظهار داشت: ما از ۲۵ هزار كشته در جاده‌ها به ۱۶ هزار كشته رسيده‌ايم. آخوندي با بيان اينكه اگر شخصيت‌هاي تاثيرگذار درگير اين مساله شوند، اين موضوع تاثير بيشتري را خواهد گذاشت، گفت: تمام اطلاعاتي كه در حوزه مديريت داريم، براي تمام مردم است و اختصاصي وزارت راه نيست، بنابراين تمام اطلاعات را در اختيار همه مردم قرار مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون