• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

تشكل‌ها

آغاز فاز جديد بيمه كارگران ساختماني|با وجود اينكه ۵۰۰ هزار كارگر ساختماني در ليست انتظار بيمه قرار دارند، مرحله جديد بيمه ۱۰۰ هزار نفر كليد خورد. داشتن كارت مهارت و پرداخت هزينه ماهيانه ۶۰ تا ۷۰ هزارتومان از شروط تشكيل پرونده بيمه است. به گزارش مهر، بيشترين ميزان مرگ و مير نيروي كار در بخش ساختمان اتفاق مي‌افتد و بيش از ۴۰ درصد كل حوادث ناشي از كار در اين بخش منجر به فوت نيروي كار مي‌شود. از سويي مرگ هر نيروي كار به معناي از بين رفتن هفت هزار روز كاري است؛ اينها آمارهايي است كه بارها از سوي مسوولان وزارت كار اعلام شده است. با اين وجود، نه‌تنها اشتغال افراد در بخش ساختمان تابع ضوابط و استانداردهايي نبوده و نيست، بلكه در بسياري از پروژه‌هاي ساختماني نيز كمترين ميزان رعايت ايمني محيط كار اعمال مي‌شود. معمولا افراد مي‌توانند در اين بخش مشغول به كار شوند و كار در حوزه ساختمان‌سازي، نياز به هيچگونه پيش‌شرطي ندارد.

 

صادرات 300 ميليون دلاري ميوه‌هاي گرمسيري|مديركل ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه ذخيره‌سازي ميوه شب عيد آغاز شده، گفت: 45 هزار تن پرتقال و 20 هزار تن سيب براي تامين ميوه شب عيد ذخيره مي‌شود. ابوالقاسم حسن‌پور، مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه سالانه حدود 100 هزار تن پرتقال صادر مي‌شود، تصريح كرد: سال 93 حدود 290 هزار تن انواع ميوه‌ گرمسيري و نيمه‌گرمسيري صادر شد. وي گفت: خرما، انجير، پرتقال، كيوي و ديگر مركبات، انار و انبه جزو ميوه‌هاي سردسيري و گرمسيري به شمار مي‌روند كه به علاوه ميوه‌هاي وارداتي كه صادرات مجدد مي‌شوند، مثل موز، نارگيل و آناناس در مجموع 300 ميليون دلار براي كشور ارز‌آوري داشته است.

 

اجراي نظام نوين ترويج كشاورزي از سال آينده|معاون وزير جهاد كشاورزي از اجراي نظام نوين ترويج كشاورزي از ابتداي سال زراعي آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر بيشتر از 90 درصد يافته‌هاي علمي قابل ترويج، مستقيم به مزارع منتقل مي‌شوند. اسكندر زند در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص نظام نوين ترويج اظهار كرد: نظام نوين ترويج طراحي شده و در چهار استان در حال اجراست. با اين نظام، كشور به 10 هزار پهنه تقسيم مي‌شود و هر پهنه يك مروج مسوول خواهد داشت كه اطلاعات موجود را به پهنه خود مي‌برد. وي با اشاره به نتايج نظام نوين ترويج افزود: نتايج پايلوت اين چهار استان پايلوت تا تابستان مشخص و سپس عيوبي كه دارد برطرف مي‌شود، آنگاه از اول سال زراعي آينده سعي مي‌كنيم آن را با پهنه‌بندي براي بقيه استان‌ها تسري دهيم و دانشي كه داريم را سريع‌تر به پهنه‌ها ببريم.

 

غذاي وارداتي آلوده، ميگوهاي پرورشي را نقش بر آب كرد|رييس اتحاديه ميگوپروران خوزستان از شيوع بيماري لكه سفيد ميگو در استان‌هاي خوزستان و بوشهر خبر داد و گفت: براساس بررسي‌ها و آزمايشات انجام شده عامل اصلي شيوع اين بيماري، غذاي آلوده بوده كه بدون نظارت سازمان دامپزشكي به كشور وارد شده است. محمد معلم در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از هفت سال پيش تقريبا شاهد بيماري لكه سفيد ميگو در مزارع استان‌هاي خوزستان و بوشهر نبوديم و اگر هم مشاهده مي‌شد در سطح محدودي تحت كنترل قرار مي‌گرفت امسال اين بيماري در سطح مزارع پرورشي اين دو استان شيوع پيدا كرد؛ به گونه‌اي كه 15 تا 20 توليد خوزستان حدود 60 درصد توليد بوشهر را از بين برد. رييس اتحاديه ميگوپروران خوزستان ادامه داد: هر سال بايد دستگاه‌ها و تجهيزات مناسبي تهيه شود اين در حالي است كه سازمان دامپزشكي سال‌هاي سال از دستگاه‌هايي استفاده مي‌كند كه به روز نيستند و گواه آن عامل بيماري در غذاهاي وارداتي ميگو است كه نتوانستند آن را تشخيص بدهند.

 

قيمت مرغ به ۵۷۰۰ تومان رسيد|رييس اتحاديه پرنده و ماهي ضمن اعلام نرخ جديد مرغ و انواع ماهي در بازار گفت: قيمت مرغ نسبت به هفته قبل حدود ۵۰۰ تومان كاهش يافته است. مهدي يوسف‌خاني در گفت‌وگو با مهر از كاهش حدود ۵۰۰ توماني قيمت مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهارداشت: درحال حاضر قيمت اين كالا در مراكز خرده فروشي ۵۷۰۰ تومان، توزيع درب واحد صنفي ۵۲۰۰ تومان، درب كشتارگاه و ميدان بهمن نيز ۵۱۰۰ تومان است. وي علت كاهش قيمت مرغ را عرضه فراوان و افت تقاضا در بازار عنوان كرد و افزود: حدودا از روز بيست و هفتم ماه جاري به بعد قيمت مرغ مقداري افزايش مي‌يابد و به ۶۰۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون