• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

خبر كوتاه

امريكا: منافع ايران را در سوريه به رسميت مي‌شناسيم
معاون سخنگوي وزارت خارجه امريكا گفت: ما منافع ايران را در سوريه به رسميت مي‌شناسيم. به گزارش خبرگزاري صداوسيما، مارك تونر در نشستي خبري گفت: ما به اين دليل ايران را به مذاكرات سوريه آورده‌ايم چون منافع اين كشور را در سوريه به رسميت مي‌شناسيم. وي افزود: ما بارها گفته‌ايم كه ذي‌نفعان مختلفي در اين مذاكرات وجود دارند و ما همه آنها را در يك جا و بر سر ميز مذاكره گردهم آورده‌ايم تا به راه‌حلي رو به جلو برسيم. بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه امريكا، تونر افزود: ما بارها در اين باره حرف زده‌ايم و اين بسيار مهم است كه تمام اين ذي‌نفع‌ها در يك اتاق پاي ميز مذاكره بيايند تا بتوانيم يك راه رو به جلو بياييم. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا حزب‌الله نيز در اين مذاكرات حضور خواهد داشت، گفت كه خير، اما پيش از اين حمايت ايران از بشار اسد را به رسميت شناخته‌ايم.

سفر گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان به ايران  
«گرهارد شرودر» صدراعظم سابق آلمان قرار است در آينده‌اي نزديك به ايران سفر كند. به گزارش ايرنا، براساس اعلام اين منبع غيررسمي، گرهارد شرودر رياست يك هيات تجاري بلندپايه آلماني را در اين سفر بر عهده خواهد داشت. هنوز تاريخ دقيق سفر شرودر مشخص نشده است. قرار است صدراعظم سابق آلمان با مقامات ارشد ايران ديدار و گفت‌وگو كند. شرودر ابتدا قرار بود در ماه جاري ميلادي به ايران سفر كند، اما به دليل درگذشت هلموت اشميت، صدراعظم اسبق آلمان اين سفر به تعويق افتاد. پيش از اين، به دنبال توافق هسته‌اي ايران و 1+5، گابريل زيگمار و فرانك والتر اشتاين ماير به ترتيب معاون صدراعظم و وزير خارجه آلمان به ايران سفر كرده بودند.

مربع همكاري‌هاي امريكا ، روسيه ، ايران و سوريه
يك سناتور دموكرات امريكا ضمن تاكيد بر يافتن راه‌حل سياسي براي سوريه گفت: ما بايد بتوانيم با روسيه و ايران در سوريه همكاري كنيم. به گزارش ايسنا، سناتور دايان فين اشتاين، در گفت‌وگو با شبكه ‌ام اس ان بي‌سي گفت: امريكا در حال همكاري نزديك با متحدانش براي مقابله با تروريست‌هاي داعش است، در حالي كه روسيه را ناديده مي‌گيرد. كشوري كه در مقابله با داعش داراي منافع است. ما بايد بتوانيم در منطقه سوريه با ايران و روسيه، در صورتي كه با ما همكاري كنند، همكاري داشته باشيم. وي با اشاره به اقدامات تروريستي اخير داعش در لبنان و فرانسه و سرنگوني يك هواپيماي متعلق به خطوط هوايي روسيه بر لزوم مقابله با اين گروه كه روز به روز در حال گسترش است ،تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون