• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3408 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

هفته صعودي بازار

در هفته گذشته قيمت دلار تا مرز سه هزار و 700 تومان هم رسيد ولي در نهايت و در روز سه‌شنبه متعاقب آخرين روز كاري هفته قيمت واحد پول امريكا در تهران معادل سه هزار و 662 تومان شد. علاوه بر اين قيمت طلا هم تقريبا ثبات داشت و هر چند در بازارهاي جهاني قيمت اين فلز گرانبها چندين موج كاهشي را پشت سر گذاشت، اما به‌دليل افزايش نرخ دلار در كشور، قيمت سكه تمام بهار آزادي اعم از طرح جديد و قديم، به هيچ عنوان به سمت كمتر از مدار 900 هزار توماني ميل نكرد. به هر روي قيمت طلا در هفته گذشته افزايش نسبي و دلار افزايش چشمگير را تجربه كرد، هر چند كه تعداد روزهاي هفته گذشته تنها چهار روز بود.
در همين رابطه هفته گذشته در حالي كه قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، در ابتداي هفته كاري كوتاه‌مدت 906 هزار و 500 تومان بود اما در روز سه‌شنبه اين قيمت به 910 هزار تومان رسيد و به كار خود در هفته گذشته پايان داد. هر قطعه سكه طرح قديم هم از 905 هزار تومان به 909 هزار تومان افزايش يافت. نيم سكه بهار آزادي هم در روز سه‌شنبه 461 هزار تومان خريد و فروش شد كه بر اين اساس در هفته قبل قيمت اين نوع طلا چهار هزار تومان افزايش قيمتي داشت. همچنين هر ربع سكه بهار آزادي هم در آخرين ساعت روز سه‌شنبه با نرخ 255 هزار تومان معامله شد. سكه يك گرمي نيز با همان قيمت 166 هزار تومان به دست متقاضيان رسيد.
علاوه بر اين قيمت اونس جهاني طلا در نهايت و تا ديروز در همان كانال حدود هزار و 60 دلاري قرار داشت و آن‌چنان كه تاكنون نشان داده قيمت آن در بازارهاي جهاني منتظر تعيين نرخ سود بانكي فدرال رزرو قرار دارد و فعلا قصد حركت افزايشي را ندارد. قيمت هر اونس جهاني طلا در پايان هفته به هزار و 63 دلار رسيد. علاوه بر اين مظنه مثقال طلا هم 402 هزار و 400 تومان شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 92 هزار و 810 تومان معامله شد.
در طرف ديگر و در بازار ارز، قيمت دلار در هفته گذشته افزايش چشمگيري داشت و در نهايت قيمت هر دلار امريكا به رقمي بيش از سه هزار و 650 تومان رسيد و تثبيت شد كه اين رقم نسبت به بازار ايران يك ركورد محسوب مي‌شود. روز سه‌شنبه نيز هر دلار امريكا به نرخ سه هزار و 662 تومان با ريال مبادله شد. همچنين هر پوند انگليس، يورو و درهم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 470 تومان، سه هزار و 870 تومان و 997 تومان مبادله شد. همچنين هر لير تركيه به قيمت هزار و 285 تومان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون