• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

تضمين ۱۰۰ ميليون تومان در مرحله اول مسكن قسطي


 مدير امور طرح و برنامه بانك مسكن با بيان اينكه اين بانك در مرحله آغاز به كار مسكن قسطي فعلا تا ۱۰۰ ميليون تومان را تضمين مي‌كند، گفت: بانك مسكن نقشي در توافق فروشنده و خريدار مسكن و ميزان اقساط ندارد. محمدحسن مرادي در گفت‌وگو با فارس گفت: بانك مسكن يك سال است كه استارت طرح فروش مسكن قسطي را زده است و اين طرح براي آغاز در مراحل پاياني قرار دارد و منتظر تعيين نرخ كارمزد از سوي بانك مركزي است. وي با اشاره به اينكه با اجرايي شدن مسكن قسطي انتظار آن هم نمي‌رود كه اتفاق خاصي در بخش مسكن رخ دهد، گفت: اولا كه انبوه‌سازان بايد حاضر به فروش قسطي مسكن شوند چرا كه همه حاضر به پذيرش اين موضوع نيستند و خريدار هم توانايي پرداخت اقساط را در كوتاه‌مدت (3 ساله) داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه نقش بانك مسكن در اين طرح اين است كه آن مبلغي را كه خريدار مسكن مي‌خواهد پرداخت كند اعتبارسنجي مي‌كند كه آيا خريدار توان پرداخت را دارد يا نه، گفت: اگر خريدار توان پرداخت را داشت ضمانت آن را مي‌پذيرد و اما با اين شرايط خيلي بعيد است كه انبوه‌سازان بخواهند بلندمدت بازپرداخت اقساط را بپذيرند، پس براي اين قشر هدف، طرح فروش قسطي مسكن قشر محدودي خواهند بود. مرادي در پاسخ به اين سوال كه پس در اين ميان هيچ وامي قرار نيست پرداخت شود، گفت: بله همين طور است و توافقي كه ميان فروشنده و خريدار به دست خواهد آمد آن توافق را بانك مسكن تضمين خواهد كرد اما بانك مسكن حداقل در شروع بيشتر از 100 ميليون تومان را نمي‌تواند ريسك و ضمانت كند. مدير امور طرح و برنامه بانك مسكن با تاكيد بر اينكه پيشنهاد بانك مسكن در تعيين و دريافت نرخ كارمزد 5 درصد است، گفت: به هر حال اگر بانك مركزي اين كارمزد را تعيين كند طرح فروش مسكن قسطي اجرايي مي‌شود.  
اقساط ماهيانه ۳ ميليون توماني
دبير كانون سراسري انبوه‌سازان با اشاره به اينكه اقساط ماهيانه طرح فروش قسطي مسكن بين ۳ تا 5/3 ميليون تومان است، گفت: اين طرح براي تمامي سازندگان مسكن اجرا مي‌شود. فرشيد پورحاجت در گفت‌وگو با مهر درباره طرح فروش قسطي مسكن توضيح داد: يكي از شرايط مهم طرح فروش قسطي، حضور بانك مسكن به عنوان ضمانت‌كننده است. اين بانك تاكنون با ضمانت ۱۰۰ ميليون تومان از مبلغ هر واحد موافقت كرده است در حالي كه انبوه‌سازان پيشنهاد رقمي بالاتر را داده بودند تا قدرت خريد متقضيان افزايش يافته و تعداد بيشتري توان ورود به اين طرح را داشته باشند. وي با اشاره به اقساط اين طرح براي متقاضيان، افزود: مبلغ قسط هر واحد در ماه بين ۳ تا 5/3 ميليون تومان با بازپرداخت بين ۳ تا ۷ سال خواهد بود و مبلغ سود اين اقساط هم ۲ درصد بالاتر از تورم موجود با ۴ درصد كارمزد بانكي است. در واقع مبلغ قسط كمتر از ۳ ميليون تومان نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون