• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

عدد نوشت

توليد خودرو در هشت ماه

توليد انواع خودرو در ۸ ماهه منتهي به آبان امسال به مرز ۶۰۴ هزار و ۳۵ دستگاه رسيد. به گزارش مهر، در ۸ ماهه اول امسال ۵۵۴ هزار و ۹۴دستگاه خودروي سواري توليد شده است. همچنين در اين مدت تعداد ۴۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه وانت، ۳۷۳ دستگاه ميني بوس، ۴۴۹ دستگاه اتوبوس و ۶ هزار و ۹۲۵ دستگاه كاميون توليد شده است. البته در آبان امسال نيز ۵۵ هزار و ۴۹۳ دستگاه انواع خودرو و ۵۰ هزار و ۸۰۸ دستگاه خودروي سواري توليد شده است. برهمين اساس، در اين ماه وانت ۳ هزار و ۹۳۹ دستگاه، ميني بوس ۵۵ دستگاه، اتوبوس ۷۳ دستگاه و كاميون ۶۱۸ دستگاه توليد شده است.

افت واردات كالاهاي چيني

صادرات چين به ايران در 10 ماهه نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد برابر با 2/5 ميليارد دلار كاهش يافت. به گزارش تسنيم، گمرك چين اعلام كرد مبادلات تجاري ايران و چين در 10 ماه نخست سال جاري ميلادي با كاهش قابل توجه 34 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات ايران و چين در ماه‌هاي ژانويه تا اكتبر سال 2014 بالغ بر 5/43 ميليارد دلار گزارش شده بود اما اين رقم در مدت مشابه سال جاري با كاهش 7/14 ميليارد دلاري به 8/28 ميليارد دلار رسيده است. به‌خلاف سال‌هاي گذشته كه همواره تراز تجاري دو كشور به‌نفع ايران بوده است در 10 ماه نخست امسال تراز تجاري ايران با اين كشور منفي شده است. صادرات چين به ايران در اين دوره 2/1 ميليارد دلار از ميزان واردات اين كشور از ايران بيشتر بوده است.

افزايش فعاليت تعاوني‌ها به

معاون وزير كار با اعلام اينكه تعاوني‌ها در ۱۰۰ رشته اقتصادي فعاليت دارند، گفت: حمايت از توسعه مشاغل خانگي جزو اولويت‌هاي وزارت كار است. به گزارش مهر، سيدحميد كلانتري با اشاره به ايجاد زمينه بازاريابي و فروش در مشاغل خانگي، بنگاه‌هاي تعاوني را در اشتغال‌زايي و توسعه صادرات كشور موثر خواند و بر ضرورت فراهم كردن بسترهاي بازاريابي و عرضه توليدات مشاغل خانگي تاكيد كرد.
معاون وزير كار گفت: با تشكيل و راه‌اندازي تعاوني‌ها ضمن حمايت از توليدات داخلي، زمينه توسعه صادرات و ارزآوري به كشور فراهم مي‌شود.
وي با تاكيد بر شناسايي ظرفيت‌هاي تعاوني‌ها افزود: تعاوني‌ها بايد از ظرفيت‌ها و تجربيات تعاوني‌هاي فعال براي توسعه و بهبود عملكرد خود استفاده كنند و تعاملات خود را گسترش دهند.

رقم فرار مالياتي  

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: برآورد كارشناسان نشان مي‌دهد كه سالانه بيشتر از 200 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي در كشور وجود دارد، اين در حالي است كه كل حسابي كه روي ماليات در بودجه شده است 87 هزار ميليارد تومان است.
رضا رحماني افزود: ميزان صادرات ما به عراق سالانه 7 ميليارد دلار است در حالي كه تركيه سالانه 40 ميليارد دلار به اين كشور صادرات دارد و تفاوت فاحش اين آمار برايمان نگران‌كننده است.
رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شكوفايي اقتصاد با دو عامل توسعه صادارت و فناوري امكان‌پذير است گفت: رهبر معظم انقلاب بهترين حامي توليد هستند به طوري كه ايشان در دفعات مختلف بر توليد صادرات‌محور تاكيد داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون