• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

محمدرضا عارف:

نگران پايگاه اجتماعي ما هستند

ميدان را خالي نمي‌كنيم

محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اين روزها صريح‌تر از هميشه صحبت مي‌كند و كم‌كم وارد فضاي سياسي لازم براي انتخابات مي‌شود. او كه در ماه‌هاي گذشته بيشتر به صحبت‌هاي كلي درباره انتخابات مي‌پرداخت حالا با هشدارهاي جدي به استقبال انتخابات مي‌رود.
رييس بنياد اميد ايرانيان اين‌بار بخشي از سخنان انتخاباتي‌اش را در ديدار با اعضاي شاخه جوانان حزب اراده ملت ايران اينگونه عنوان كرد: اصلاح‌طلبان با اتهام‌زني رقيب ميدان رقابت را خالي نخواهند كرد. پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان عده‌اي را نگران كرده است.
رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان همچنين گفت: اگر انتخابات مجلس در تراز بالاتري از انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 برگزار شود آسيب‌پذيري نظام را در برابر چالش‌هاي مختلف كاهش مي‌دهد و باعث افزايش نقش‌آفريني جمهوري اسلامي ايران در منطقه مي‌شود.
وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان با اتهام‌زني رقيب ميدان رقابت را خالي نخواهند كرد، گفت: حادثه قرچك ورامين به ضرر كساني شد كه يك همايش قانوني را مي‌خواستند با اخلال روبه‌رو كنند و اينگونه برخوردها نشان‌دهنده پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان است كه عده‌اي را نگران كرده است.
عارف با تاكيد بر اينكه در رقابت انتخاباتي الگويي از اخلاق مداري، همدلي و همبستگي ملي را به نمايش خواهيم گذاشت، گفت: از تمامي نهادهاي مسوول در امر انتخابات مي‌خواهم زمينه حضور هر چه بيشتر همه سلايق و وفاداران به نظام جمهوري اسلامي را در انتخابات مجلس شوراي اسلامي فراهم كنند تا شاهد مشاركت و حضور پرشور مردم در روز انتخابات باشيم.
او همچنين با اشاره به راهپيمايي عظيم اربعين، اين حماسه را نشان‌دهنده وحدت و همبستگي ميان مسلمانان و پويايي شيعه دانست و گفت: مشاركت بيش از 27 ميليون زاير از بيش از 60 كشور جهان در راهپيمايي اربعين و حضور اين جمعيت در كشور عراق كه با چالش‌هاي مختلف امنيتي رو به رو است نشان از وفاق مثال زدني مسلمانان در پاسداشت شعائر ديني و عظمت قيام امام حسين(ع) است و اين همبستگي مي‌تواند در سطوح مختلف تكرار شود.
وي با قدرداني از زحمات تمامي نهادهاي درگير در حفظ امنيت زايران، از مقامات كشور عراق جهت همكاري با مسوولان ايراني در برقراري امنيت و حفظ جان زايرين تشكر كرد و گفت: ملت‌هاي اسلامي دريافته‌اند كه با داشتن اميد و آرمان و بدون تكيه بر بيگانگان در كنار يكديگر مي‌توانند دست به خلق حماسه‌هاي بزرگي بزنند و دنباله‌رو سالار شهيدان حضرت سيدالشهدا(ع) باشند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود به در پيش بودن روز دانشجو اشاره كرد و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو به ويژه شهداي 16 آذر 1332، آرمان‌گرايي، عدالتخواهي، حركت در مسير انقلاب اسلامي، اخلاق‌ورزي و خرد‌ورزي را از مطالبات دانشجويان دانست و گفت: در دهه سوم انقلاب با ركود نسبي فعاليت‌هاي دانشجويي به دليل غلبه نگاه امنيتي بر فضاي دانشگاه رو به رو بوديم. فضاي دانشگاه در آن سال‌ها در اختيار گروه خاص قرار داشت و يك نگاه تك‌بعدي بر فضاي دانشگاه حاكم بود كه البته با ذات انقلاب اسلامي ما سازگاري نداشت.
وي با بيان اينكه بايد با نقد عملكرد جنبش دانشجويي به سمتي حركت كنيم كه اين جنبش راه تعالي را طي كند، خاطرنشان كرد: امروز بايد تلاش كنيم با كمك جنبش دانشجويي به سمت رشد كشور و تبديل شدن به قطب علمي در منطق حركت كنيم كه اين اهداف با نقادي، خردورزي و توجه به مسائل حساس كشور عملي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون