• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

نمايشگاه عكس «نگاره‌هاي سرخ ۲» در شهرستان سنقر

نمايشگاه عكس «نگاره‌هاي سرخ ۲» شامل مجموعه‌ عكس‌هاي ايام محرم و صفر در حسينيه امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر برپا شده است. در اين نمايشگاه، 72 قطعه عكس در معرض ديد عموم قرار گرفته كه توسط تعدادي از هنرمندان عكاس كشور از جمله «مرتضي پورصمدي»، «تورج اصلاني»، «كامران شريفي»، «بهرنگ دزفولي‌زاده» و «ايرج عاشوري» انتخاب شده‌اند.
نمايشگاه عكس «نگاره‌هاي سرخ 2» به روايت «مهدي اصلاني» شامل مجموعه‌اي از عكس‌هاي ايام محرم و صفر در فاصله سال‌هاي 91 تا 94 شهرهاي كربلا، نجف اشرف، سنقر، قروه و سريش‌آباد با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره اوقاف و امور خيريه سنقر، از 10 آذرماه در حسينيه امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر در استان كرمانشاه برپا شده و تا 20 آذرماه ادامه دارد. در معرفي نمايشگاه عكس
«نگاره‌هاي سرخ‌2» آمده است: سوگ آيين عاشورا بي‌شك يكي از فرازهاي مهم فرهنگ ايراني، اسلامي است، اين مراسم كه يادآور ايمان و مبارزه امام حسين عليه‌السلام عليه ظالمان و حاكمان جبار است به شكل يك رفتار عظيم مردمي، با تكيه به فرهنگ‌هاي بومي و قومي همه ساله با شكوه تمام برگزار مي‌شود. فكر جمع‌آوري سندهاي تصويري اين آيين، در ذهن «مهدي اصلاني» از سه سال پيش آغاز شده و عملكرد او رفته رفته به آلبوم بزرگي از حضور مردم شهرش در اين ايام بدل شده است.
نخستين نمايشگاه عكس «نگاره‌هاي سرخ 1» به روايت «مهدي اصلاني» نيز شامل 50 قطعه عكس پيش از اين و در روزهاي 27 مهر تا 4 آبان در شهرستان قروه در استان كردستان برپا شد. «مهدي اصلاني» اول آذرماه سال 1360 در شهرستان سنقر در استان كرمانشاه متولد شده است. او هم‌اكنون دانشجوي رشته عكاسي است و از سال 1389 در اين رشته هنري فعاليت مي‌كند. اصلاني از سال 1379 به عنوان دستيار فيلمبردار سينما و هم‌اكنون به عنوان فيلمبردار سينما در فيلم‌هاي مختلف سينمايي، مستند، تجربي و كوتاه حضور موثر داشته است.
عوايد فروش آثار نمايشگاه عكس «نگاره‌هاي سرخ 2»، به نفع دانش‌آموزان بي‌بضاعت هزينه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون