• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3413 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

«اعتماد» از جزييات پرونده گزارش مي‌دهد

سنگسار، اعدام و 25 سال حبس براي متهمان پرونده قتل و ارتباط نامشروع

اعتماد| زني اهل سياهكل استان گيلان به اتهام برقراري ارتباط نامشروع و همدستي با دو مرد غريبه براي كشتن همسرش به سنگسار محكوم شد. دو متهم ديگر پرونده نيز هر يك به اتهام قتل و همدستي در قتل به اعدام و 25 سال حبس محكوم شدند. اين احكام كه هفته گذشته از سوي دادگاه كيفري استان گيلان صادر شده و در اختيار ديوان عالي كشور قرار گرفته است، در صورت تاييد به زودي اجرا خواهد شد.
عباس پارسا منش، رييس دادگستري سياهكل استان گيلان درباره آخرين جزييات رسيدگي به پرونده به تارنماي محلي «در سياهكل» گفت: «در آخرين جلسه رسيدگي به پرونده در شعبه دوم دادگاه كيفري يك مركز گيلان، متهم رديف اول پرونده (قاتل) به اتهام‌هاي قتل عمدي و برقراري زناي غيرمحصنه با همسر مقتول به اعدام و 100 ضربه شلاق و همسر مقتول نيز به اتهام معاونت در قتل شوهرش و برقراري زناي محصنه با قاتل به سنگسار و 25 سال حبس محكوم شد. همدست ديگر قاتل نيز به اتهام همدستي در قتل حكم 25 سال حبس دريافت كرده است. » صدور حكم سنگسار براي همسر مقتول در حالي است كه احتمال رد آن از سوي ديوان عالي كشور مي‌رود، به همين دليل رييس دادگستري سياهكل حكم جايگزين سنگسار براي همسر مقتول را «اعدام» دانسته و گفته است: «همسر مقتول به اتهام برقراري زناي محصنه با متهم رديف اول به يك مرتبه سنگسار (رجم) محكوم شده است. اگر اين حكم در ديوان عالي كشور رد شود، با پيشنهاد دادگاه صادر‌كننده و موافقت رييس قوه قضاييه، اين زن به اعدام محكوم خواهد شد.»
جزييات پرونده
در گفت‌وگوي «اعتماد»
 با يك منبع موثق
رسيدگي به اين پرونده از نيمه‌شب 30 بهمن پارسال با كشف جسد مردي جوان به نام آرش در خانه‌اش آغاز شد. در اين روز همسر مقتول با پليس تماس گرفت و از به قتل رسيدن همسرش به دست دو سارق خبر داد اما در همان تحقيقات ابتدايي مشخص شد او خود در كشتن همسرش دست داشته و ارتباط نامشروعش با مردي ديگر سرآغاز ريخته شدن خون شوهرش بوده است. يكي از منابع موثق محلي درباره جزييات اين حادثه به «اعتماد» گفت: «همسر آرش بابايي (مقتول) با مردي جوان ارتباط نامشروع داشت. به همين دليل نقشه قتل آرش را كشيد. روز حادثه او در خانه را باز گذاشت تا قاتل همراه همدستش وارد شوند.» مقتول نمي‌دانست قرار است با ضربه‌هاي چاقوي مردي غريبه به قتل برسد. او در اتاق خواب بود كه ناگهان سايه دو مرد را بالاي سرش ديد: «آرش وقتي سر و صداي قاتل و همدستش را شنيد، از خواب پريد. آنها باهم دست به يقه شدند. وقتي درگيري‌شان بالا گرفت، همسرش، چاقويي را به قاتل داد و او هم با آن چند ضربه به آرش زد. او از شدت خونريزي روي زمين افتاد و كشته شد.»اين منبع موثق به نقشه‌اي كه همسر مقتول براي گمراه كردن ذهن كارآگاهان پليس كشيده بود اشاره كرد و گفت: «يك ساعت پس از وقوع قتل و فرار قاتل و همدستش، همسر مقتول با پليس تماس گرفت و مدعي شد كه دو سارق با ورود به زور به خانه‌اش، با آرش درگير شده و او را كشته‌اند. اما كارآگاهان در همان ابتدا متوجه دروغ بودن اين ادعاي زن جوان شدند و او را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.»زن جوان با انتقال به كلانتري، مورد بازجويي قرار گرفت و پرده از راز قتل برداشت. او به كارآگاهان گفت: «با شوهرم اختلاف داشتم. مدتي بود با قاتل آشنا شده بودم. ما با هم ارتباط نامشروع داشتيم. پس از مدتي نقشه قتل همسرم را كشيدم و با قاتل در ميان گذاشتم. قرار شد شب حادثه وقتي همسرم در اتاق خواب بود، در خانه را باز بگذارم تا قاتل و همدستش وارد شوند. آنها هنگام ورود به خانه سر و صدا كردند و آرش بيدار شد. بلافاصله با هم دست به يقه شدند. صداي‌شان بالا رفته بود. براي همين چاقويي به قاتل دادم و او با ضربه‌هاي پي در پي آن، آرش را كشت. » با ثبت اعترافات همسر مقتول، دو متهم ديگر پرونده نيز شناسايي و دستگير شدند. آنها پس از اعتراف به قتل به زندان منتقل و در كمتر از چند ماه دادگاهي شدند. اولياي دم در جلسات رسيدگي به پرونده در شعبه دوم دادگاه كيفري مركز گيلان، اشد مجازات متهمان را خواستار شدند تا سرانجام حكم سنگسار براي عروس‌شان، اعدام و 25 سال حبس براي دو متهم ديگر صادر شود .
پسر مقتول تا چند ماه قادر به حرف زدن نبود
«پسر مقتول كودكي پنج ساله است كه تا مدت‌ها نمي‌توانست حرف بزند. خيلي تحت تاثير حادثه قرار گرفته بود. » يكي از اهالي سياهكل با بيان اين موضوع به «اعتماد» گفت: «من شنيده‌ام كه وقتي داشتند آرش را مي‌كشتند، پسر پنج ساله او از اتاقش بيرون آمد و صحنه را ديد. او مدام جيغ مي‌كشيد و مي‌خواست پدرش را رها كنند اما فايده‌اي نداشت. اين حادثه تاثير خيلي بدي رويش گذاشته بود. تا مدت‌ها نمي‌توانست حرف بزند.»
واكنش اولياي دم به حكم صادره
اولياي دم حكم صادر شده را عادلانه مي‌دانند. مادر مقتول پس از صدور حكم با انتشار نامه‌اي از قضات شعبه دوم دادگاه كيفري مركز گيلان تشكر كرد و گفت: « از قضات محترم دادگاه كيفري استان گيلان و دادگاه عمومي شهرستان سياهكل و تمام مسوولان محترم ذي ربط به جهت صدور راي عادلانه قتل ناجوانمردانه پسرم آرش، نهايت تشكر و قدرداني مي‌كنم. » رحيم حيدري، فرماندار سياهكل يكي از اين مسوولان است. او نيز حكم صادره را «عادلانه» مي‌داند و به « اعتماد» مي‌گويد: «اين حادثه خيلي متاثر‌كننده بود. خانواده مقتول و افكار عمومي سياهكل نيز انتظار برخورد عادلانه با متهمان اين حادثه را داشتند. قضات اين پرونده بدون حب و بغض و شتابزدگي و براساس قانون حكم صادر كرده‌اند و اين احكام در صورت تاييد در ديوان عالي كشور، به زودي اجرا خواهد شد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون