• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

گزارش «اعتماد» از جزييات تصادف خيابان فاطمي تهران و چهار روايت

مرگ در 100 متري بيمارستان

    يزدان مرادي/ يك روز گذشته اما هنوز رد خون لخته‌شده يك زن، كف خيابان فاطمي تهران مانده. اين خون متعلق به زني 45 ساله است كه ظهر شنبه در تصادف شديد با دو دستگاه خودروي سواري جان خود را از دست داد. در 50 قدمي محل حادثه، ساختمان بيمارستان سجاد نظاره‌گر اين حادثه بوده است كه به گفته اهالي خيابان و ميدان فاطمي، كاركنان آن از خدمت‌رساني فوري به مصدوم «امتناع» كرده‌اند: «چندبار رفتيم به پرستارهاي بيمارستان خبر داديم اما آنها گفتند وظيفه ما نيست، آنها با نيم ساعت تاخير آمدند كه ديگر فايده‌اي نداشت»، موضوعي كه البته از سوي مسوولان بيمارستان رد مي‌شود. وقوع اين حادثه بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشته است، از اين رو «اعتماد» به گفت‌وگو با شاهدان عيني حادثه، رييس بيمارستان سجاد، رييس پليس راهنمايي و رانندگي منطقه و سخنگوي اورژانس تهران پرداخته تا روايت دقيق‌تري از آن به دست آورد؛ آنچه مي‌خوانيد حاصل چهار روايت است كه هركدام تصويري از حادثه به دست مي‌دهند. گويا ديده‌باني بيمارستان سجاد از حادثه، بيش از حد به درازا كشيده است.

 

سالار، روايتگر جوان حادثه است. ظهر شنبه، رفته بود از سوپرماركت نزديك محل كارش خريد كند كه جمعيت زياد مردم در وسط خيابان، توجه او را به خود جلب كرد: «لحظاتي قبل از حادثه رفته بودم سوپر وسيله بخرم كه يكهو صداي وحشتناكي شنيدم. سرم را كه سمت خيابان روبه‌رو چرخاندم، ديدم يك نيسان مورانو به يك زن كه كنار خيابان ايستاده بود زد و فرار كرد. پس از آن يك سوزوكي هم به مصدوم خورد و نقش زمينش كرد. مردم همه جمع شدند ببينند چه بلايي سر آن زن آمده، وقتي رسيدم خون بود كه از سرش بيرون مي‌زد.» سالار به مراجعه چندباره به بيمارستان سجاد و درخواست كمك از آنها اشاره كرد و ادامه داد: «بيمارستان سجاد فقط 100 متر با محل تصادف فاصله دارد، 100 نفر رفتيم آنجا، گفتيم آقا بياييد اين بنده خدا را نجات دهيد اما آنها مي‌گفتند وظيفه ما نيست. آخر سر هم با نيم ساعت، 40 دقيقه تاخير آمدند كه ديگر فايده‌اي نداشت. امروز – يكشنبه – هم از صدا و سيما آمدند و نزديك محل حادثه با رييس بيمارستان مصاحبه كردند. او مي‌گفت پنج دقيقه‌اي خودشان را رساندند اما دروغ مي‌گويد. آنقدر دير آمدند كه آن زن بيچاره فوت كرد.» مرد جوان ديگري كه كلاه پشمي به سر كرده بود و با صدايي رسا، در جست‌وجوي مسافر «موتور، موتور» مي‌كرد نيز به «سهل‌انگاري و تاخير در خدمت‌رساني به مصدوم» اعتراض داشت: «وقتي تصادف شد، داشتم يك بسته‌اي را به آدرسي در چند خيابان آن‌طرف‌تر مي‌بردم وقتي برگشتم، ديدم مصدوم هنوز روي زمين است. كلي خون از او رفته بود. يك زني از عابرها، سرش را طوري گرفته بود كه خونريزي شديدتري نكند اما وضعيتش خيلي وخيم بود. نيم‌ساعتي طول كشيد تا كاركنان بيمارستان سجاد بيايند رسيدگي كنند.» احمد هم حادثه را ديده. او در ميدان فاطمي، دكه سيگار فروشي دارد. يك سوال دارد: «بيمارستان تنها 50 قدم با محل حادثه فاصله داشت، چرا آنقدر دير آمدند كه آن زن بميرد؟»
منصور آذريان، رييس بيمارستان سجاد مي‌گويد كه بلافاصله پس از اطلاع از تصادف، دستور رسيدگي به آن را به پرستاران داده است. او به «اعتماد» گفت: ساعت 14:44 شنبه، پيرمردي به بيمارستان مراجعه كرد و خبر تصادف را داد. من پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله به كادر دستور دادم تا خود را به محل برسانند. يك پرستار و دو نفر ديگر از كاركنان به محل رفتند و پس از 15 دقيقه، مصدوم را كه وضعيت بسيار وخيمي داشت، به بيمارستان منتقل كردند.» آذريان از فوت مصدوم در ساعت 18:45 خبر داد و گفت: «سطح هوشياري مصدوم بسيار پايين بود و هيچ واكنش مغزي نداشت. او ساعت 17:30 براي چندمين بار ايست قلبي كرد و پس از 75 دقيقه عمليات احيا، جان خود را از دست داد.» رييس بيمارستان سجاد معتقد است هيچ قصوري از سوي بيمارستان در رسيدگي به حادثه اتفاق نيفتاده: «رسيدگي به مصدومان تصادف جزو وظايف اورژانس 115 است با اين حال ما به وظيفه اخلاقي و انساني خود عمل كرديم و به سرعت رسيدگي كرديم.»
سرهنگ ديوسالار، رييس پليس راهنمايي و رانندگي منطقه شش تهران، روايت دقيقي از حادثه دارد: «ساعت 14:51 شنبه، تصادف دو دستگاه سواري با عابر زن به پليس 110 اطلاع داده شد و مامور پليس پس از چهار دقيقه به محل رسيد. در اين حادثه، ابتدا يك دستگاه نيسان مورانو به زني 45 ساله كه كنار خيابان ايستاده بود برخورد كرد و مصدوم كه تعادل خود را از دست داده بود، از پشت با يك سوزوكي نيز تصادف كرد.»  سرهنگ ديوسالار به تاخير كاركنان بيمارستان سجاد در ارايه خدمات درماني به مصدوم اشاره كرد و گفت: «جانشين من پس از رسيدن به محل، به بيمارستان سجاد كه چند قدم با محل حادثه فاصله دارد رفت و از كاركنان آن خواست تا بالاي سر مصدوم حاضر شوند اما آنها گفتند اينكار براي‌شان مسووليت دارد و وظيفه آنها نيست. مامور ما به آنها با اصرار تاكيد كرد كه وظيفه شما ارايه خدمات درماني است و جان يك انسان در ميان است. سرانجام، ساعت 15:15 مصدوم به بيمارستان منتقل شد. » راننده نيسان مورانو پس از حادثه متواري شده است، فرمانده پليس راهور منطقه شش تهران با بيان اين موضوع گفت: «شاهدان حادثه شماره پلاك نيسان را به ماموران دادند اما اين شماره دقيق نيست به همين دليل، هنوز رسيدگي‌ها به دستگيري ضارب منجر نشده است.»

 

حسن عباسي، سخنگوي اورژانس تهران نيز روايت ديگري از حادثه دارد: «وقتي حادثه ساعت 14:46 شنبه به اورژانس اطلاع داده شد بلافاصله يك دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد كه به دليل ترافيك شديد خيابان فاطمي، ساعت 15 به محل رسيد. هنگام رسيدن ماموران، پرسنل بيمارستان سجاد، مصدوم را به بيمارستان منتقل كرده بودند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون