• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

خبر كوتاه

حكم قصاص قاتل پزشك اردبيلي صادر شد
ايرنا| دادستان عمومي و انقلاب استان اردبيل از صدور حكم قصاص قاتل پزشك اردبيلي خبر داد.  ناصر عتباتي گفت: اين پرونده در شعبه يك دادگاه كيفري اردبيل طرح و با توجه به حساسيت موضوع با حضور سه قاضي با تجربه، نماينده دادستان و وكلاي طرفين پرونده در جلسات متعدد بررسي و حكم بر قصاص قاتل صادر شد. حكم قصاص به ديوان عالي كشور ارسال شده و در صورت تاييد و با تقاضاي اولياي دم به مرحله اجرا در خواهد آمد. قاتل دكتر پيرزاده 22 ساله بوده و انگيزه قتل هيچ ارتباطي به مسائل پزشكي نداشته است. دكتر پيرزاده متخصص آنكولوژي در اول مرداد ماه سال جاري در اردبيل به قتل رسيد.

دستگيري كلاهبرداران از 230 زايرحسيني در زاهدان
ايرنا| رييس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: كلاهبرداراني كه تحت پوشش اعزام به سفر كربلا از 230 شهروند زاهداني اقدام به كلاهبرداري ميلياردي كرده بودند دستگير شدند. سرهنگ ملاشاهي اظهار كرد: در پي كسب خبري مبني براينكه افرادي با راه‌اندازي كاروان زيارتي اعزام به كربلا از تعدادي از مردم كه بيشتر افراد سالخورده در زاهدان هستند اقدام به نام نويسي و دريافت مبالغي كرده و بعد از رسيدن به مرز آنان را رها مي‌كنند، بررسي موضوع به طور ويژه در دستور كار آگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. پس از تحقيقات تكميلي و هماهنگي قضايي و اخذ اظهارات و جمع‌آوري مستندات با اشراف اطلاعاتي دو نفر از متهمان اصلي را شناسايي و در عملياتي هدفمند دستگير كردند. متهمان در تحقيقات تخصصي پليس عنوان داشتند به صورت محله‌اي و با مراجعه به مساجد اقدام به ثبت‌نام از 230 نفر جهت اعزام به سفر زيارتي كربلا كرده و مبلغ چهار ميليون و750 هزار ريال از هر فرد دريافت مي‌كردند. رييس پليس آگاهي سيستان وبلوچستان با اشاره به اينكه اين افراد با اخذ اين مبالغ متعهد مي‌شدند كه تمام هزينه سفر زايران را دريافت كرده‌اند ولي پس از حضور در مرز شلمچه با طرح برنامه‌اي از قبل تعيين شده اقدام به دريافت مبالغ اضافه از اين افراد مي‌كردند، گفت: اين افراد مجوز قانوني براي راه‌اندازي كاروان و اعزام زايران را نداشته و با اين شگرد توانسته‌اند يك ميليارد و 92 ميليون ريال از زايران دريافت كنند كه پس از تكميل تحقيقات به همراه پرونده تنظيمي به مراجع قانوني معرفي شدند.

دستگيري سارقان مسلح طلافروشي
باشگاه خبرنگاران| فرمانده انتظامي استان از دستگيري سارقان مسلح طلافروشي شهرستان سعادت‌شهر استان فارس و كشف طلاهاي مسروقه از سارقان در كمتر از 72 ساعت خبر داد. سردار احمدعلي گودرزي گفت: سه نفر سارق مسلح با سروصورت پوشيده اقدام به سرقت از يك طلافروشي در شهرستان سعادت‌شهر استان فارس كرده و پس از سرقت سه كيلو و 395 گرم طلا با يك دستگاه خودرو پژو 405 از محل متواري مي‌شوند. با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي و دستگيري سارقان مسلح در دستور كار پليس فارس قرار گرفت و ضمن اجراي طرح مهار، خودرو سارقان در اطراف شهرستان پاسارگاد كشف و در استعلام به عمل آمده مشخص شد، اين خودرو در اطراف شهرستان مرودشت به صورت مسلحانه سرقت شده است. در ادامه با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، يكي از سارقان به نام «ع – ف» 23 ساله كه از مجرمان سابقه‌دار بود شناسايي و دستگير شد. پس از دستگيري اين سارق، دو همدست ديگر وي به نام‌هاي «ف – ب» 34 ساله و «م – ف» 25 ساله نيز شناسايي و دستگير شد. سارقان دستگير شده ‌به سرقت مسلحانه از طلافروشي و سرقت مسلحانه خودرو پژو 405  اقرار كردند و مشخص شد، آنها طلاهاي مسروقه را در كوه‌هاي اطراف شهرستان «پاسارگاد» مخفي كرده‌اند. فرمانده انتظامي استان فارس بيان كرد: ماموران با مراجعه به محل اختفاي طلاهاي مسروقه در دامنه كوه‌هاي اطراف شهرستان «پاسارگاد» مقدار سه كيلو و 395 گرم طلا را كه در زير خاك مخفي شده بود كشف كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون