• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3425 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ دي

هياهوي بسيار براي اكران خانه دختر

شايسته: وزارتخانه اجازه نمي‌دهد فيلم‌مان اكران شود

فيلم سينمايي خانه دختر به كارگرداني شهرام شاه حسيني و تهيه‌كنندگي محمد شايسته در جشنواره فيلم فجر سال قبل به نمايش درآمد و قرار بود در سال ۹۴ اكران شود اما فيلم با وجود اينكه پروانه نمايش داشت، هنوز اكران نشده است.
حدود يك ماه پيش شهرام شاه‌حسيني در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» در خصوص اكران اين فيلم گفته بود: « دعوا بين مجلس، نيروهاي افراطي و برخي رسانه‌ها با دولت آقاي روحاني كه وزير ارشاد هم جزيي از همين دولت است، در اصل فيلم را وارد اين بحث‌ها و جنجال‌ها كرد. همين موضوع باعث شد كه اكران «خانه دختر» به تعويق بيفتد!» اين درحالي است كه محمد شايسته ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به اينكه فيلم چهار بار پروانه نمايش گرفته است، گفت: «متاسفانه با دستور وزير فرهنگ و ارشاداسلامي فيلم توقيف شده و امكان اكران ندارد!»وي ادامه داد: علي جنتي اعلام كرده سازندگان فيلم اصلاحات لازم را انجام نداده‌اند. اما واقعيت اين است كه ما بعد از جشنواره سال گذشته در چهار مرحله اصلاحات موردنظر را انجام داديم. شايسته همچنين تاكيد كرد: در ۱۰ روز آينده يك نشست مطبوعاتي با حضور اهالي رسانه برگزار مي‌كنم و در آن درباره وضعيت فيلم و اتفاقاتي كه براي آن رخ داده است، مفصل صحبت مي‌كنم.
فيلم سينمايي خانه دختر به كارگرداني شهرام شاه‌حسيني با حضور حامد بهداد، رعنا آزادي‌ور، رويا تيموريان، بابك كريمي و نسيم ادبي ساخته شده است و به يك موضوع مهم درباره دختران مي‌پردازد.
وزارت ارشاد:  اصلاحات لازم هنوز انجام نشده است
محمدحسين نوش‌آبادي گفت: موضوع تجاوز پدر به دختر در داستان فيلم وجود دارد كه اين مورد بايد اصلاح شود. محمدحسين نوش‌آبادي، سخنگوي وزارت ارشاد در گفت‌وگو با ميزان درباره توقيف فيلم سينمايي خانه دختر گفت: فيلم سينمايي خانه دختر در سي و سومين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد. برخي سكانس‌هاي اين فيلم با يك‌سري انتقادات همراه بود، نكات منفي را مطرح مي‌كرد كه باعث شد اين فيلم در ارتباط با اكران با ملاحظه كارش دنبال شود؛ مسوولان سينمايي اعلام كرده بودند كه اين فيلم با اعمال اصلاحات مي‌تواند اكران شود. وي افزود: نظر وزير ارشاد هم اين بود كه تا زماني كه برخي سكانس‌ها اصلاح نشود اجازه اكران به آن داده نشود البته بايد بگويم اصلاحاتي كه روي فيلم انجام شد نظر مثبت وزير را تامين نكرد. نوش‌آبادي تصريح كرد: با توجه به اهميتي كه وزير ارشاد به حوزه فيلم و سينما مي‌دهد با كسي تعارف ندارد و به فيلم‌هاي حاشيه‌ساز در جامعه عنايت ويژه‌اي دارد. جنتي بارها گفته است مباني اسلامي و اخلاقي خودمان را به خاطر برخي سكانس‌ها نبايد زير سوال ببريم، ما اعتقاد داريم سينما بايد باعث اعتلاي فرهنگ اسلامي و ايراني ما شود و توليدات سينمايي بايد در راستاي ترويج ارزش‌هاي ما باشد. وي ادامه داد: اينكه برخي ناهنجاري‌ها را در سطح جامعه مي‌بينيم و آن را به تمام خانواده‌هاي ايراني كه پاك‌ترين خانواده‌ها هستند، تعميم مي‌دهيم كار درستي نيست و نبايد سوژه اصلي آثار ما قرار بگيرد؛ چنين مسائلي به ندرت در جامعه ما وجود دارد و نبايد حول محور اساسي فيلم‌هاي‌مان باشد، آثار ما نبايد به گونه‌اي باشد كه ديگران احساس كنند فضاي خانواده ايراني ناپاك است. سخنگوي وزارت ارشاد عنوان كرد: من و جنتي فيلم را ديده‌ايم و با وجود اينكه اين فيلم چندين بار مورد اصلاح قرار گرفته هنوز نتوانسته نظر جنتي را جلب كند. وي ادامه داد: موضوع تجاوز پدر به دختر در داستان فيلم وجود دارد كه اين مورد بايد اصلاح شود. اين موضوع نبايد اين شبهه را به وجود بياورد كه چنين مسائلي در جامعه ما به وفور يافت مي‌شود.
نوش‌آبادي اظهار كرد: اصلاحات بايد به‌طور كامل انجام شود تا به اين فيلم اجازه اكران داده شود. محتوي برخي سكانس‌هاي اين فيلم ممكن است تعرض و توهين به خانواده‌هاي اصيل ايراني باشد. ما نبايد خانواده‌هاي ايراني را با خانواده از هم پاشيده دنياي غرب مقايسه كنيم، پس به همين دليل بايد اصلاحات اين فيلم به‌طور كامل انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون