• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

سرشماري سياسي جوجه‌ها

شهرام شهيدي

هفته پيش رو هفته پر تعطيلاتي است. جا دارد كه از استاد مسلم فن بين التعطيلين يادي كرده و پيشنهاد كنيم نام محمود احمدي‌نژاد به عنوان تعطيل‌ساز‌ترين امور مملكتي در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شود. در ضمن در اوايل هفته آينده پاييز با شمردن جوجه‌ها پايان يافته و فصل زمستان شروع مي‌شود. ما سعي كرديم در تاريكخانه زودتر به اين سرشماري بپردازيم و با بسيج نيروها و با توجه به سنت شمارش جوجه در آخر پاييز، جوجه‌هاي برخي از مقامات را شمارش كنيم:
دكتر ظريف: جوجه‌هاي نامبرده مثل خودش ظريف بوده و هر لحظه ممكن است با تغذيه نامناسب، جوجه‌ها از سبدش خارج و بازي برد- بردش با تلف شدن جوجه‌ها به بازي باخت- باخت تبديل شود.
علي مطهري: جوجه‌هاي علي مطهري قبل از پايان پاييز شمرده و تعيين جنسيت شده تا با جداسازي و تفكيك جنسيتي جوجه خروس‌ها و جوجه مرغ‌ها از بروز هرگونه شائبه‌يي جلوگيري شود.
حميد رسايي: او نمي‌گذارد كسي جوجه‌هايش را بشمارد و خود را فاقد جوجه اعلام مي‌كند. او عادت دارد جوجه‌هاي ديگران را بشمارد.
صادق زيباكلام: ايشان مي‌گويد در سبدش هيچ‌گونه جوجه‌يي يافت مي‌نشود آنم آرزوست. نامبرده خود را به جاي جوجه، داراي تخم مرغ اعلام كرده و مي‌گويد حاضر است در جهت نيل به قانون از كجا آورده‌يي بگويد تخم‌ها را از كجا آورده.
علي جنتي: ايشان تخم مرغ‌هايش را در سبد كس ديگري گذاشته و از طريق انتظار براي سر از تخم درآوردن جوجه‌ها به قول معروف با اينا زمستونو سر ميكنه.
محمود احمدي‌نژاد: او ديگر جوجه‌يي ندارد. وي همچنين استاد مسلم پر دادن جوجه ديگران است.
اسفنديار رحيم مشايي: او اعلام مي‌كند جوجه ندارد بلكه اينها كه در حياطش مي‌لولند شترمرغ‌هايي هستند كه با رسيدن بهار سيمرغ مي‌شوند. دكتر به ايشان توصيه كرده از تلسكوپ به جاي عينك استفاده نكند.
معصومه ابتكار: از ترس اينكه با شمردن جوجه‌ها و زياد بودن تعدادشان شكار جوجه را آزاد اعلام كند، از شمردن جوجه‌هايش منصرف شديم. همان فكر كند كم است بهتر است.
بيژن زنگنه: او جوجه‌هايش را نمي‌شمرد. پاي آنها را مي‌شمارد و پس از اعلام رسمي تعداد را تقسيم بر دو مي‌كند تا تعداد جوجه‌ها مشخص شود.
حسن روحاني: مدام مي‌گويد كسي به ما جوجه تحويل نداده كه بشود شمرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون