• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3134 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

نزاع خانوادگي باز هم فاجعه آفريد

سلاح شكاري دو كشته و سه مجروح برجا گذاشت

اعتماد| فردي كه به دنبال نزاعي خانوادگي دو نفر از بستگان خود را با اسلحه شكاري از پاي درآورده بود از سوي ماموران شناسايي و دستگير شد.
آخرين روز مردادماه سال جاري بود كه درگيري شديد، داد و فريادهاي بي‌امان و سرانجام شليك پياپي گلوله، آخرين پرده اختلافات دو خانواده روستايي در سنگان را فرو انداخت و حادثه‌يي هولناك آفريد؛ حادثه‌يي كه دهان به دهان نقل شد و خبر از كشته شدن دو نفر از اعضاي يك خانواده به دست يكي از بستگانشان را داد.
در اين روز به دنبال يك فقره نزاع دسته جمعي در روستاي سنگان تهران، پنج نفر از اعضاي يك خانواده با گلوله‌هاي اسلحه شكاري يكي از بستگان خود به‌شدت مجروح و به مراكز درماني منتقل شدند كه دو نفر از آنها به دليل شدت خونريزي در بخش ‌آي‌سي‌يو يكي از بيمارستان‌هاي تهران تحت مراقبت ويژه قرار گرفتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان ماموران پليس آگاهي كلانتري امام‌زاده داوود كه به دنبال تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان اين درگيري قرار گرفته بودند به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و تحقيقات اوليه از اهالي روستا را آغاز كردند. در حالي كه ماموران سرگرم بررسي‌هاي اوليه خود بودند خبر مرگ دو نفر از پنج مجروح اين درگيري به دليل شدت جراحات و خونريزي شديد به ماموران داده شد كه به اين ترتيب و با تشكيل پرونده‌يي در اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با موضوع «قتل عمد»، روند شناسايي متهم اصلي در مسير تازه‌يي قرار گرفت.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: در همان تحقيقات اوليه ماموران مشخص شد كه نزاع دسته جمعي ميان اعضاي دو خانواده انجام شده و مقتول، پسرخاله پدر خانواده قاتل است. اختلافات خانوادگي كه پيش از اين نيز منجر به درگيري‌هاي متعددي شده بود و سرانجام با خشونتي وصف‌ناپذير همراه شد و دو نفر از اعضاي يكي از خانواده‌ها را به كام مرگ كشاند.
به گفته حاجي‌زاده، بررسي صحنه جرم و پيگيري‌هاي ماموران از اهالي روستا نشان داد كه در روز حادثه، چند نفر از اعضاي خانواده مقتول از محل سكونت خود اقدام به سنگ پراني به سمت خانه قاتل كردند كه در ارتفاعي پايين‌تر از خانه آنها قرار داشت. اقدامي كه واكنش هولناك قاتل را به دنبال داشت و به شليك چندين گلوله از اسلحه شكاري به دست او به سمت خانواده مقتول ختم شد كه در جريان آن سه نفر مجروح و دو نفر كشته شدند.
با مشخص شدن شيوه جنايت، تحقيقات ماموران براي دستگيري قاتل وارد مسير تازه‌يي شد، مسيري كه بي‌شك از بازرسي خانه او مي‌گذشت. با اين حال بررسي محل سكونت متهم نشان داد كه او به همراه دو برادر و پدر خود از روستا متواري شده است.
اين مقام انتظامي در تشريح روند شناسايي و دستگيري متهمان گفت: با اين حال ماموران در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي مخفيگاه برادر و پدر قاتل شدند و به سرعت آنها را در عملياتي غافلگيرانه به اتهام «مشاركت در نزاع و درگيري منجر به جنايت» و «فراري دادن متهم اصلي پرونده» بازداشت و به پليس آگاهي منتقل كردند.
با دستگيري اعضاي خانواده متهم، به تدريج شناسايي مخفيگاه قاتل نيز در سراشيبي افتاد و طولي نكشيد كه ردزني ماموران به شناسايي مخفيگاه او در شهرستان رباط كريم انجاميد و در 24 آذر ماه و پس از چهار ماه در اقدامي ضربتي از سوي ماموران دستگير شد.
به گفته سرهنگ حاجي‌زاده متهم كه در جريان بازجويي‌ها چاره‌يي جز اعتراف نداشت سرانجام به جرم خود اقرار كرد كه به اين ترتيب پرونده مختومه و براي انجام مراحل قانوني به همراه متهمان تحويل مراجع قضايي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون