• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3435 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ دي

خبر

آب خليج‌فارس به مركز مي‌رسد| رحيم ميداني، معاون وزير نيرو با اعلام آغاز فاز عملياتي انتقال آب از خليج‌فارس براي تامين نياز براي بخش‌ها در داخل كشور، گفت: فاز اول كار توسط سرمايه‌گذار خصوصي در جنوب كشور در حال انجام است. انتقال آب از خليج فارس به مناطق كم‌آب داخل كشور قطعا يك پروژه جدي در وزارت نيرو است و مي‌توانم بگويم عملياتي خواهد شد. وي با تاكيد بر اينكه براي اجراي اين طرح بزرگ انتقال آب، در حال حاضر يك سرمايه‌گذار بخش خصوصي اعلام آمادگي كرده و درخواست داده است، اظهارداشت: سرمايه‌گذار خصوصي كار خود را در بندرعباس آغاز كرده و در فاز اول، قرار است ۱۲۰ ميليون مترمكعب آب منتقل شود.

قيمت بنزين معادل فوب خليج‌فارس شد| رييس سنديكاي جايگاهداران سوخت با بيان اينكه باكاهش قيمت نفت به ۳۰ دلار عملا قيمت بنزين داخلي معادل فوب خليج‌فارس است، گفت: با قيمت‌هاي فعلي نفت، دولت عملا يارانه‌اي براي عرضه بنزين نمي‌دهد. بيژن حاج محمدرضا با بيان اينكه پس از اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين و راه‌اندازي سامانه هوشمند سوخت با تكنولوژي چيني هزينه‌هاي نگهداري و بهره‌برداري از جايگاه‌هاي سوخت را افزايش داد، گفت: با گذشت ۹ سال از آغاز عرضه كارتي بنزين، عرضه سوخت در جايگاه‌ها حتي براي يك روز هم متوقف نشد و اين در حالي است كه هزينه‌هاي راهبري و بهره‌برداري از جايگاه‌ها به‌شدت افزايش يافته است.

بازگشت چهار شركت بزرگ كانتينري به بنادر ايران| با از سرگيري فعاليت شركت سوييسي‌ ام اس سي در بنادر ايران تعداد شركت‌هاي حمل و نقل كانتينري جهان كه دوباره به ايران بازگشته‌اند به چهار شركت رسيد. شركت‌ام اس سي، دومين شركت حمل و نقل كانتينري بزرگ جهان جديدترين شركتي است كه ارايه خدمات مستقيم به ايران را از سر گرفته است، با اين وجود، به دليل پابرجا بودن تحريم‌هاي غرب و افزايش تنش‌هاي منطقه‌اي، تجارت با ايران با احتياط صورت مي‌گيرد. انتظار مي‌رود توافق هسته‌اي به دست آمده بين تهران و قدرت‌هاي جهاني اوايل امسال اجرايي شود.

انحلال وزارت نيرو رسما منتفي شد| موضوع انحلال وزارت نيرو و تشكيل وزارت انرژي در جلسه فوق‌العاده روز گذشته دولت با حضور رييس‌جمهوري پس از اظهارات چيت‌چيان، زنگنه و طيب‌نيا به راي گذاشته شد و در نهايت اين موضوع به تصويب هيات وزيران نرسيد. به گزارش تسنيم، روز پنجشنبه نشست فوق‌العاده‌اي با حضور رييس‌جمهوري تشكيل شد و برخي پيشنهادات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در قالب لايحه برنامه ششم توسعه با حضور وزراي كابينه بررسي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون