• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3435 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ دي

زير ذره‌بين اقتصاد

 اتفاقات منطقه تاثيري در روابط اقتصادي ايران و تركيه ندارد| سيد جلال ابراهيمي دبيركل شوراي مشترك بازرگاني ايران و تركيه معتقد است: اتفاقات اخير منطقه تاثيري در مناسبات اقتصادي ايران و تركيه نخواهد داشت. ايران و تركيه همواره روابط خوبي با يكديگر داشته‌اند و هيچگاه اين روابط تحت تاثير تنش‌هاي سياسي قرار نگرفته است. وي افزود: گاهي نوساناتي در روابط ايران و تركيه وجود داشته، ما در مواردي از جمله مسائل مربوط به سوريه و درياي مديترانه اختلافاتي با تركيه داريم، اما اين اختلافات هيچ زمان به روابط اقتصادي دو كشور تسري پيدا نكرده است.

شرط لازم و كافي براي فسخ واگذاري آلومينيوم المهدي | رييس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينكه قرارداد واگذاري آلومينيوم المهدي از نظر سازمان خصوصي‌سازي درست و سالم است، گفت: تنها در صورتي اين قرارداد منجر به فسخ و ابطال مي‌شود كه خريدار تعهدات خود را انجام ندهد. مير علي اشرف عبدالله پوري حسيني، در خصوص راي هيات داوري در مورد واگذاري آلومينيوم المهدي گفت: تاكنون تنها يك جلسه توسط هيات داوري براي بررسي پرونده و گذاري آلومينيوم المهدي برگزار شده و بعيد است كه با يك جلسه هيات داوري به نتيجه برسد، زيرا حجم مطالب زياد است وگرنه موضوع از نظر ما كاملا روشن است و شايد يكي دو جلسه ديگر به جهت اينكه حجم مطالب زياد است زمان ببرد و رسيدگي به چند جلسه ديگر نياز داشته باشد.

وزارت‌راه امسال هيچ پروژه راهسازي ندارد| دبير انجمن شركت‌هاي راهسازي با بيان اينكه در حال حاضر راهسازان كشور در اين ركود اقتصادي بسيار كم‌كار شده‌اند، از نبود پروژه‌هاي عمراني در كشور انتقاد كرد و گفت: ۵۰ سال است در كشور راهسازي مي‌كنيم اما امروز هيچ پروژه‌اي براي اجرا نداريم. علي‌ آزاد با اشاره به بروز ركود اقتصادي در كشور اظهار داشت: ‌شرايطي خاص در كشور و براي اقتصاد رخ داده است، با كاهش بهاي نفت، درآمد‌هاي نفتي سال 90 كه 120 ميليارد دلار بود امروز به 20 ميليارد دلار كاهش يافته است. وي با انتقاد از تكيه بر اقتصاد نفت‌محور افزود: لازم است دولت كسري بودجه خود را‌ از روش‌هاي ديگري نظير اخذ ماليات، اخذ عوارض، در‌آمدهاي گمركي و قرض از بانك‌ها تامين كند. ‌در حال حاضر سالانه حدود 40 هزار ميليارد تومان يارانه به مردم پرداخت مي‌كنيم، در واقع همه پول نفت به يارانه اختصاص مي‌يابد و درصد بسيار كمي هم به توليد‌ مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون