• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3441 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۶ دي

معرفي تيم‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا

ايراني‌ها در مجله AFC

فصل جديد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي روزهاي چهارم و پنجم اسفند آغاز مي‌شود. از ايران سه تيم سپاهان، تراكتورسازي و ذوب آهن به صورت مستقيم در اين رقابت‌ها حضور دارند و تيم نفت نيز شانس خود را براي حضور در جمع 16 تيم منطقه غرب آسيا در پلي آف آزمايش خواهد كرد. مجله كنفدراسيون فوتبال آسيا در شماره جديد خود به بررسي تيم‌هاي حاضر در اين مرحله پرداخته است. فوتبال باشگاهي در آسيا از سال ۱۹۶۷ در قالب مسابقاتي با نام جام باشگاه‌هاي آسيا آغاز شد، كه تاج (استقلال كنوني) در سومين دوره اين جام در ديدار نهايي دو بر يك هاپوئل را شكست داد و نخستين تيم ايراني لقب گرفت كه اين جام را بالاي سر برده است. چهارمين دوره هم با قهرمان مكابي رژيم اشغالگر قدس به پايان رسيد. در حالي كه جام پنجم قرار بود با حضور تيم‌هاي رنجرز هنگ‌كنگ، تاج (استقلال) ايران، مكابي رژيم اشغالگر قدس، القادسيه كويت و هومنت‌من از لبنان برگزار شود، با انصراف تيم‌هاي رنجرز، القادسيه و هومنت‌من به دليل حضور نماينده رژيم اشغالگر قدس، مسابقات لغو شد. جام باشگاه‌هاي آسيا تا سال 2002 ادامه يافت و تيم‌هاي ايراني نيز سه بار به عنوان قهرماني در اين تورنمنت باشگاهي رسيدند. تا اين سال تيم‌هاي باشگاهي كره جنوبي با شش عنوان قهرماني (سوون سامسونگ بلووينگز و پوهانگ استيلرز هر كدام دو بار و دوو رويالز و ايلهواچونما هر كدام يك بار) عنوان پرافتخار‌ترين كشور در اين مسابقات را از آن خود كرد كه سوون سامسونگ اين كشور هم آخرين قهرمان جام باشگاه‌هاي آسيا لقب گرفت. تيم‌هاي باشگاهي ايران با سه قهرماني (استقلال 2 بار و پاس يك بار)، ژاپن (يوميوري، فروكاوا و جوبيلوايواتا هركدام يك بار) در رده‌هاي بعدي پرافتخارترين كشورها در جام باشگاه‌هاي آسيا لقب گرفتند  .  
     سپاهان اصفهان
نحوه صعود: موفق‌ترين تيم فوتبال در ليگ ايران بعد از قهرماني در ليگ برتر توانست براي يازدهمين بار به ليگ قهرمانان آسيا راه يابد.
تاريخ: از زماني كه در سال 2001 ليگ داخلي ايران حرفه‌اي شد، سپاهان با 5 عنوان قهرماني به عنوان موفق‌ترين تيم باشگاهي در ايران شده است.
آيا   مي‌دانستيد:
سپاهان به عنوان نخستين تيم غير تهراني توانست در سال 2003 تحت هدايت فرهاد كاظمي به عنوان قهرماني در ليگ ايران دست يابد و ليگ ايران را از سلطه استقلال و پرسپوليس خارج كند.
    تراكتورسازي تبـريز
نـحــوه صــعود: تراكتورسازي براي سومين بار در چهار سال گذشته نايب قهرمان ليگ ايران شد تا براي چهارمين بار جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورد.
تاريخ: تراكتورسازي در سال 1970 تاسيس شده ولي در سال 2009 به عرصه برتر ليگ صعود كرد و توانست نامي براي خود در بين تيم‌هاي صدرنشين دست و پا كند. كسب يك قهرماني در جام حذفي و سه نايب قهرماني در ليگ از جمله افتخارات تراكتورسازي از آن سال در سطح اول فوتبال بوده است.
آيا   مي‌دانستيد:
اين باشگاه در سال 1970 از سوي كارخانه تراكتورسازي در ايران تاسيس شد به همين خاطر اسم اين تيم نيز تراكتورسازي شد و علامت تراكتور نيز روي پرچم اين باشگاه قرار گرفته است.
   ذوب‌آهن اصفهان
نحوه صعود: ذوب‌آهن به عنوان قهرمان جام حذفي توانست يكي از سهميه‌هاي فوتبال ايران را در ليگ قهرمانان آسيا به نام خود ثبت كند. آنها در ديدار نهايي توانستند نفت تهران را با نتيجه سه بر يك شكست دهند تا براي سومين بار قهرماني در جام حذفي ايران را به كارنامه افتخارات خود اضافه كنند. به اين ترتيب اين تيم براي چهارمين بار جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را به دست آورد.
تاريخ: ذوب‌آهن بعد از حذف در مرحله گروهي در سال 2004 در نخستين حضور خود در ليگ قهرمانان در سال 2010 به فينال اين دوره از رقابت‌ها راه يافت، ولي تيم منصور ابراهيم‌زاده با شكست سه بر يك برابر سئونگنام ايلهوا كره جنوبي از رسيدن به عنوان قهرماني باز ماند. آنها سال بعد نيز به مرحله يك چهارم نهايي صعود كردند.
آيا   مي‌دانستيد:
دو تيم همشهري سپاهان و ذوب‌آهن را دو شركت صنعتي رقيب در شهر اصفهان حمايت مي‌كنند. همچنين نفت ايران بايد در مرحله پلي اف برابر الجيش قطر به ميدان برود و در صورت برتري برابر اين تيم به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا راه خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون