• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

تشكل‌ها

پاريس‌ تا تهران بدون توقف |بعد از اجراي برجام اولين پرواز ايران‌اير از پاريس و بدون توقف در فرودگاه ثالث انجام شد. پس از اجرايي شدن برجام و لغو برخي تحريم‌هاي صنعت حمل و نقل هوايي، ‌پرواز 732 پاريس به مقصد فرودگاه امام(ره) متعلق به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران‌ ديروز بدون توقف در فرودگاه ثالث در ساعت 14:00 (به وقت محلي) فرودگاه اورلي پاريس را ترك كرد و در ساعت 22: 00 در فرودگاه حضرت امام (ره) به زمين نشست‌. اين پرواز اولين پرواز پاريس - تهران هما بعد از اجراي برجام است كه بدون مشكل سوخت‌گيري در فرودگاه پاريس انجام مي‌شود.

افزايش قيـمـت پياز و سيب‌زميـنـي|نشانه‌ها از بازار ميوه و تره‌بار حاكي از آن است كه به طور كلي قيمت ميوه و تره‌بار در مقايسه با هفته‌هاي گذشته با ثبات نسبي همراه بوده و نوسان كمي داشته است اما قيمت برخي اقلام از جمله پياز و سيب‌زميني روند افزايشي داشته است. قيمت ميوه و تره‌بار كه اواخر آذر و ابتداي دي‌ماه در برخي اقلام از جمله هندوانه، انار، خرمالو، موز، گوجه فرنگي و... با افزايش قيمت روبه‌رو شده بود، از نيمه دي‌ماه به سمت كاهش قيمت‌ها حركت كرد؛ به گونه‌اي كه قيمت گوجه‌فرنگي درجه يك كه حدود يك ماه پيش به بيش از 8000 تومان هم رسيده بود در حال حاضر به حدود 5000 تومان رسيده است.

برنامه‌هاي جديد براي مبارزه با قاچاق طلا|قاچاقچيان مهم‌ترين بهانه قاچاق طلا را «افت ارزش پول ملي» عنوان مي‌كنند و با وجودي كه نرخ طلا، جهاني است تعيين قيمت آن در داخل و بر اساس ارز صورت مي‌گيرد كه باعث مي‌شود طلا در ايران ارزان‌تر باشد و قاچاقچيان انگيزه پيدا كنند با خارج كردن طلا و فروش آن در خارج سود هنگفتي به دست آورند كه در اين زمينه يكي از مسوولان ستاد مبارزه قاچاق كالا اعلام كرد: طرح‌هايي توسط اين ستاد براي مبارزه با قاچاق طلا تصويب شده كه با همكاري اتحاديه و مراكز مرتبط اجرايي مي‌شود.

كاهش قيمت در بازار رايانه|رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران گفت: برخي تصور مي‌كردند با لغو تحريم‌ها ارز از سه هزار به ۱۰۰۰ تومان بازخواهد گشت و كالاي سه ميليون توماني نيز يك ميليون تومان خواهد شد اما كاهش قيمت حداكثر تا پنج درصد خواهد بود. سيدمهدي ميرمهدي، با اشاره به تاثير لغو تحريم‌ها و اجراي برجام بر بازار IT اظهار داشت: كالاي IT از جمله كالاهايي بود كه بيشترين تاثير را از تحريم پذيرفته بود و در شرايط تحريم هزينه‌هاي اضافي دور زدن تحريم‌ها و خريد از واسطه‌ و هزينه تبديل ارز در نتيجه قطع سوييفت بر اين بازار تاثيرگذار بود. وي با بيان اينكه تاكنون اتفاق خاصي در بازار رخ نداده، گفت: اما اجراي برجام اتفاق بسيار خوبي خواهد بود.

توقيف مصالح ساختماني غيراستاندارد |در جريان بازرسي‌هاي كارشناسان استاندارد از واحدهاي توليد و عرضه مصالح ساختماني، مقاديري مصالح غيراستاندارد توقيف و پروانه استاندارد پنج واحد توليدي، در يك ماه گذشته، ابطال شد. مديركل استاندارد تهران با اشاره به نظارت منظم و پيگير بر اين فرآورده‌ها، از توقيف و پلمب خط توليد شن و ماسه با نام تجارتي دژگستر رهنما به علت نداشتن مجوز، در پاكدشت خبر داد و گفت: در اين بازرسي‌ها دوهزار عدد بلوك سيماني در سعيدآباد و 500 عدد بلوك سقفي پلي استايرن (پلاستوفوم) با برند مهاب ايران – فوميران در شهريار، به علت نداشتن مجوز استاندارد، توقيف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون