• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

مصطفي معين در اعتراض به ردصلاحيتش نامه نوشت

رد صلاحيت با حضور حداكثري مردم مغاير است

 

گروه سياسي| يك بار تجربه گذشتن از مانع رد‌صلاحيت را دارد؛ انتخابات سال 84 و زماني كه او با «حكم حكومتي» توانست به ميدان انتخابات بازگردد. بازگشتي كه البته منتهي به حضور او در پاستور نشد. 10 سال بعد از آن مصطفي معين دوباره به ديوار رد صلاحيت‌ها برخورد كرده است. اين‌بار براي حضور در بهارستان. باز هم دوباره همان مانع مقابل او قرار گرفته است. در روزهايي كه اكثر قريب به اتفاق اصلاح‌طلبان در سراسر كشور با مشكل تاييد صلاحيت مواجه شده‌اند، مصطفي معين هم در شيراز با همين مشكل قبل از ورود به عرصه رقابت متوقف شده است. او هم مانند همه آن رد صلاحيت‌شدگان معترض است. او هم اميد دارد كه با اعتراضش بتواند به ميدان رقابت انتخاباتي بازگردد. به همين دليل هم نامه اعتراض خود را به شوراي نگهبان منتشر كرده تا از دلايلش براي اين حقي كه متوجه خود مي‌داند، پرده بردارد.
 او در اين نامه اعتراضي اول به معرفي سابقه‌اش در پست‌هاي مختلف نظام مي‌پردازد و خطاب به شوراي نگهبان مي‌گويد: «با تقديم سلام، اعلام مي‌دارد اينجانب مصطفي معين پزشك و استاد دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران كه مشخصا سابقه نمايندگي مردم شيراز در دوره اول، نمايندگي مردم تهران در دوره سوم، نمايندگي مردم اصفهان در دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي، وزرات فرهنگ و آموزش عالي در سال‌هاي ۱۳۷۲ – ۱۳۶۸، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درسال‌هاي
۱۳۸۲ – ۱۳۷۶ و عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در سال‌هاي ۱۳۸۲ – ۱۳۶۲ داشته‌ام، پس از ثبت نام جهت نامزدي نمايندگي مردم شريف شيراز در مجلس شوراي اسلامي اكنون با راي عدم صلاحيت هيات نظارت آن شورا مواجه شده‌ام.» او در اين نامه نوشته است: «با توجه به شرايط، مصالح و منافع ملي و نيز اعتقادات و سوابق روشن، اعلام اين راي را با موازين اخلاقي، ديني و اصول قانون اساسي مبني بر آزادي انتخاب شدن، انتخاب كردن و احترام به حقوق شهروندي و نيز با مصالح عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ضرورت حضور حداكثري مردم در انتخابات مغاير مي‌دانم و بر اين اساس نسبت به آن اعتراض دارم.» در پايان نامه مصطفي معين به شوراي نگهبان هم آمده است: «خواهشمند است طبق ضوابط قانوني به اين امر رسيدگي و نتيجه را اعلام فرمايند. بديهي است كه اينجانب مانند گذشته بر ضرورت حضور عموم شهروندان در پاي صندوق‌هاي راي تاكيد و انتظار دارم كه با شركت موثر همه مردم در انتخابات و راي دادن بر پايه احراز شايستگي داوطلبان، جمهوري اسلامي ايران اين مرحله حساس را با موفقيت پشت سر گذارد.»
 مصطفي معين البته به نگارش همين نامه و انتشار آن اكتفا نكرده و در اينستاگرام خود هم رمز انحطاط و افول كشورها از ديدگاه امام علي (ع) را از نهج‌البلاغه يادآوري كرده است. جايي كه چهار مورد يعني، ضايع كردن اصول (فراموشي ارزش‌هايي چون كرامت و حقوق انسان‌ها، عدالت و برابري، اخلاق اجتماعي و همبستگي و وحدت)، چسبيدن به فروع (تاكيد بر ظواهر، شعارها، روزمرّگي‌ها و فرصت‌سوزي‌ها)، گزينش و جذب افراد پست و فرومايه (ميدان‌داري جاهلان، فرصت‌طلبان، كم مايگان و بدكاران) و نهايتا كنار زدن و حذف افراد بافضيلت (خانه‌نشيني و انزواي دانشمندان، مصلحان، نيكوكاران و مومنان) را مورد اشاره و تاكيد قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون