• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

شاخص بورس ۴۴۴ پله بالا رفت

بازار سهام كه هفته‌اي متلاطم را پشت سر گذارده است روز گذشته دوشادوش خريداران اغلب حقيقي و بازارگردان‌هاي حقوقي شاهد تغييرات حجم و ارزش معاملات سهام بود، بازاري كه خود را آماده مي‌كند تا در صورت تداوم روند باثبات فعلي گام‌هاي پررنگ‌تري را در روزهاي معاملاتي آينده بردارد. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز چهارشنبه 30 دي‌ماه 94 با افزايش 444 واحدي به رقم 66 هزار و 562 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با رشد 125 واحدي عدد 10 هزار و 598 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 462 واحدي به رقم 73 هزار و 579 واحد رسيد.
بر اين اساس شاخص بازار اول نيز در حالي با رشد 299 واحدي به عدد 45 هزار و 732 واحد دست‌يافته كه شاخص بازار دوم با 1039 واحد رشد عدد 150 هزار و 501 واحد را براي خود ثبت كرده است. شاخص بورس تهران كه در معاملات روز سه شنبه با رفتار هيجاني سهامداران حدود هزار واحد رشد كرده بود، در معاملات چهارشنبه اندكي از روند هيجاني خود كاست و مسير متعادلي را طي كرد.
 بر اين اساس در معاملات ديروز با كاسته شدن هيجانات روزهاي گذشته، عرضه و تقاضا به تعادل رسيد و در نهايت شاخص بورس تهران رشد 444 واحدي را تجربه كرد و با قرار گرفتن در نيمه 66هزار واحد، به استقبال هفته بعد رفت. كارشناسان معتقدند كه رفتار فعلي بورس تهران هيجاني است زيرا با وجود برداشته شدن تحريم‌هاي بين‌المللي و گشايش‌هاي مالي هنوز ابهامات اقتصادي در كشور وجود دارد و اثر رفع تحريم‌ها در ميان مدت و در نيمه اول سال آينده در بورس نمايان مي‌شود. با اين حال در بازار روز چهارشنبه نيز صنايع راديويي و خودرويي مورد توجه قرار گرفتند و شركت‌هاي غدير، مخابرات، ارتباطات سيار، ايران خودرو، سايپا، فولاد خوزستان، فولاد مباركه و كشتيراني موجب مثبت شدن شاخص بورس شدند، اما در اين ميان شركت‌هاي ايران ترانسفو، ملي مس، بانك پاسارگاد و پالايشگاه اصفهان شاخص بورس را به سمت منفي شدن هدايت كردند.
به اين ترتيب در بازار ديروز شركت‌هاي ايران خودرو ديزل، داده‌پردازي، زامياد و ماشين‌سازي اراك از بيشترين تقاضاي خريد برخوردار شدند و در مقابل تهران شيمي، خوراك دام پارس و فولاد اميركبير كاشان بيشترين تقاضاي فروش را از آن خود كردند. امروز همچنين بيش از 156 ميليون سهم به ارزش 298 ميليارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمايه تا سطح 287 هزار ميليارد تومان رشد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون