• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

اتمام به‌موقع مسكن مهر در هاله‌اي از ابهام


قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در حالي از تكميل مسكن مهر تا پايان سال 1395 سخن مي‌گويد كه هنوز 382 هزار واحد باقي مانده و از اين تعداد سرنوشت 50 هزار واحد به دليل متواري بودن صاحبان تعاوني‌ها نامشخص است. از دو ميليون و 216 هزار مسكن مهر هنوز 382 هزار واحد باقي مانده است كه غالب آنها در دست تعاوني‌ها قرار دارد و قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي اعلام كرده در صورت تعيين تكليف نشدن، اجراي آنها از تعاوني‌ها گرفته و به بخش ديگري واگذار مي‌شود. احمد اصغري مهرآبادي، اتمام ساخت واحدهاي باقي‌مانده را شهريور سال آينده دانست و اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار واحد باقي مي‌ماند كه از اين تعداد برخي واحدها متقاضي واجد شرايط ندارند و در برخي ديگر مشكل تعاوني وجود دارد. حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار واحد در اختيار تعاوني‌هايي قرار دارد كه يا مشكل مالي دارند يا اينكه صاحبان تعاوني متواري هستند كه پرونده اين پروژه‌ها در دادگاه است و ما منتظر راي نهايي دادگاه هستيم تا سرانجام اين واحدها هم مشخص شود.
وي از قصد دولت براي اتمام مسكن مهر تا پايان سال 1395 سخن گفت و بيان كرد: با تسهيلاتي كه دولت براي كمك به بخش‌هاي مختلف مسكن مهر از جمله خدمات روبنايي، زيربنايي و ساخت ديوار حايل در نظرگرفته است اميدواريم كه هرچه زودتر كار ساخت مسكن مهر به پايان برسد.
حدود 70 درصد از پروژه‌هاي مسكن مهر در اختيار تعاوني‌ها و 30 درصد در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار داشت كه روند اجراي آنها با سرعت مناسب‌تري پيش رفت اما تعاوني‌ها هنوز درگير مشكلاتي هستند كه احتمالا وعده تكميل مسكن مهر در پايان سال 1395 را با چالش مواجه مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون