• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

عدد نوشت

تردد 130 هزار كاميون

مديرعامل يكي از شركت‌هاي فعال در زمينه خودروي سنگين گفت: در حال حاضر 130 هزار كاميون بالاي 25 سال در جاده‌هاي كشور تردد مي‌كنند كه از اين تعداد 30 هزار كاميون بالاي 40 سال عمر دارند. حمل و نقل يكي از پايه‌هاي اصلي توسعه پايدار بوده كه با مولفه‌هاي مهمي همچون اقتصاد، امنيت، عدالت اجتماعي و محيط زيست ارتباط تنگاتنگ دارد. وي افزود: در حال حاضر 423 هزار دستگاه كاميون در حال تردد در كشور شناسايي شده كه 31 درصد آن داراي عمر بالاي 25 سال است كه اين تعداد كاميون با طول عمر بالا هزينه‌هاي گزافي از جمله آلودگي محيط زيست، كاهش ايمني و امنيت اجتماعي و افزايش مصرف سوخت را به اقتصاد كشور تحميل مي‌كند.

تصفيه پساب

مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران گفت: برنامه‌ريزي‌هاي زيادي براي دوران پساتحريم در خصوص جذب سرمايه‌گذاري‌ها صورت گرفته است كه اميدواريم با فضاي ايجاد شده بتوانيم اين برنامه‌ها را اجرايي كنيم. محمد پرورش، با اشاره به محدوديت‌هاي مالي موجود در زمينه اجراي پروژه‌ها اظهار كرد: اگر محدوديت و كمبودهاي اعتباري وجود نداشته باشد مي‌توانيم اقدامات لازم زيست‌محيطي در فاضلاب استان تهران را به صورت كامل انجام دهيم و حدود يك ميليارد و 300 ميليون متر مكعب پساب را تصفيه كنيم. وي درباره بودجه تخصيص‌يافته براي بخش آب در برنامه ششم توسعه كشور تصريح كرد: منابع شركت آب و فاضلاب تهران عموما از طريق جذب اعتبار از سوي مردم حاصل مي‌شود و عموما درصد كمي از منابع دولتي را جذب مي‌كنيم.

دپوي آهن در كشور
محمد آزاد، رييس اتحاديه آهن‌آلات با گلايه از واردات بي‌رويه آهن به كشور، از دپوي سه ميليون تن آهن در انبارها و تعطيلي 15 كارخانه‌ توليد آهن در 9 ماهه امسال خبر داد. وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار كرد: اجراي برجام تاثيري در حوزه آهن ندارد و در زمان تحريم يا پس از آن تغييري در اين بخش ايجاد نشده است، چون واردات بي‌رويه را شاهد هستيم كه توليد داخل را فلج كرده است. وي با بيان اينكه كارخانه‌هاي توليد آهن با حداقل ظرفيت كار مي‌كنند، گفت: در مراودات تجاري عده‌اي فرصت‌طلب فقط به دنبال سود خود هستند و با توجه به اينكه وارداتي كه به كشور انجام مي‌شود ارزان‌تر از توليد داخلي است، طبيعي است كه با اين گونه واردات، توليدات داخلي صدمه  مي‌بينند.

افزايش جمعيت بيكار
 سازمان بين‌المللي كار (ILO) با اشاره به ركود قدرت‌هاي اقتصادي نوظهور، اعلام كرد: بيكاري جهاني در سال 2015 افزايش يافت و پيش‌بيني مي‌شود ظرف دو سال آينده وخيم‌تر از اين شود. سازمان بين‌المللي كار در گزارش جديدي برآورد كرد 1/197 ميليون نفر نيروي كار فعال در سال 2015 بيكار بودند كه در مقايسه با آمار سال 2014 حدود 7/0 درصد افزايش نشان مي‌دهد. پيش‌بيني مي‌شود رقم مذكور در سال جاري ميلادي 3/2 ميليون نفر افزايش پيدا كرده و در سال آينده 1/1 ميليون نفر ديگر به جمعيت بيكاران جهاني اضافه شود. اين ارقام نشان مي‌دهند كه نرخ اشتغال از زمان بحران مالي جهاني سال 2008 بهبود نيافته است و 27 ميليون نفر در سال گذشته در مقايسه با سطح بيش از بحران بيكار بودند.

صادرات كيوي به روسيه

ابوالقاسم حسن‌پور، مديركل ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه حدود ۹۰ هزار تن كيوي صادر شده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود صادرات اين محصول به حدود ۱۵۰ هزار تن افزايش يابد. برآورد امسال ما از توليد كيوي حدود 300 هزار تن بود كه اين ميزان محصول از باغات كيوي به دست آمد. وي با بيان اينكه برداشت كيوي به اتمام رسيده و در حال حاضر بخشي از اين محصول در سردخانه‌ها نگهداري مي‌شود، افزود: با توجه به كيفيت كيوي توليدي ايران، كشورهاي اطراف متقاضي اين محصول هستند. باغداران امسال از وضعيت توليدي كيوي و قيمت آن رضايت دارند، در سردخانه‌ها هر كيلو كيوي بيش از 2500 تومان به فروش مي‌رسد و به قيمت خوبي هم به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون