• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3455 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن

پايتخت‌نشينان بازار اجاره مسكن در شمال كشور را رونق دادند


ركود بازار مسكن در استان‌هاي توريست‌پذير بازار اجاره را در اين مناطق رونق داده است.
 به گزارش خبرآنلاين، در پي ركود قابل توجه در بازار مسكن و كاهش چشمگير خريد و فروش واحدهاي مسكوني در شمال ايران، بازار اجاره واحدهاي مسكوني در اين شهرهاي توريست‌پذير داغ شده است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد رونق بازار اجاره نه تنها شهرهاي شمالي كه روستاهاي اطراف شمال كشور را نيز فرا گرفته است.
يكي از مشاوران املاك در شهر ساري در خصوص وضعيت بازار اجاره در شهر ساري گفت: تهراني‌ها اخيرا راهي شمال شده‌اند و چون قدرت خريدشان پايين است، ترجيح مي‌دهند نسبت به اجاره اقدام كنند.
 وي گفت: به‌طور متعارف در يك منطقه معمولي، حدود سه ميليون تومان پيش و 200 تا 400 هزار تومان اجاره براي يك واحد مسكوني 90 متري مي‌پردازند.
او با اشاره به اينكه مدت‌هاست خريد و فروش ويلا به‌شدت كاهش يافته، گفت: قيمت‌ها به كف رسيده است اما با اين حال كسي خريد و فروش نمي‌كند. اين روزها طبقه‌اي از پايتخت‌نشينان راهي شمال شده‌اند كه پول كافي براي خريد ندارند اما مي‌خواهند جايي را براي تفريح خود دست و پا كنند.
 همچنين يكي از فعالان بازار مسكن در مرزن‌آباد نيز درباره وضعيت اين روزهاي بازار مسكن در شمال گفت: ساخت و ساز در اين منطقه مدتي است افزايش قابل توجهي را تجربه كرده بود اما با ركود فراواني كه بر اين بازار حاكم است، امكان فروش چندان ميسر نيست.
وي گفت: خالي ماندن خانه‌ها از يك سو و افزايش شمار متقاضيان براي اجاره از ديگر سو سبب شد تعداد قراردادهاي اجاره افزايش يابد.
به گفته وي هر چند فصل سفر به شمال كشور از اديبهشت آغاز مي‌شود اما از هم‌اكنون متقاضيان اجاره واحدهاي دربستي در شمال كشور در حال افزايش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون